آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=938

خرید هاست مناسب برای وب سایت کسب و کار خود، یکی از پیش شرط های حفظ حضور آنلاین خوب و موفقیت وب سایت است. جهت انتخاب شرکت خدمات هاستینگ، برای خرید انواع هاست، باید دقت ویژه ای صورت گیرد. شما ممکن است تلاش زیادی کرده باشید تا سایت بی نقصی طراحی کنید؛ چون فرصت های خوبی برای کسب درآمد از طریق فروش محصولات و خدمات وجود دارد؛ اما بدون میزبانی وب مناسب، تمام تلاش های شما به هدر میرود. متأسفانه، بسیاری از مدیران سایت، حساسیت موفقیت در کسب و کار، نسبت به انتخاب هاست خوب را به خوبی درک نمیکنند.

آیا این روزها پهنای باند و میزان فضای ذخیره سازی هنوز مهم هستند؟ از کدام نوع سرویس میزبانی باید استفاده کرد؟ این ها سوالاتی است که معمولا در هنگام خرید هاست از خودتان ممکن است بپرسید. طبق آمار و ارقام در مورد اشتباهاتی که افراد هنگام راه اندازی وب سایت های خود مرتکب میشوند، انتخاب هاست نامناسب، از جمله رایج ترین اشتباهات است. افراد بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه استفاده از این گزینه بر کسب و کار تأثیر میگذارد، سریعاً یک هاست رایگان و یا بی کیفیت انتخاب میکنند. این اشتباه ممکن است برای شما گران تمام شود. برای خرید هاست مناسب، نکاتی که در ادامه بیان میکنیم را حتما هنگام خرید در نظر داشته باشید.

هنگامی که در مورد نام دامنه وب سایت خود تصمیم گرفتید؛ تصمیم اصلی بعدی، خرید هاست پرقدرت است. صدها شرکت میزبانی وب وجود دارد و انتخاب یک شرکت معتبر بسیار مهم است.

ویژگی های مهم هنگام خرید هاست مناسب

خرید هاست

بدون شک، خرید هاست مناسب و یا سرور مجازی، باعث افزایش چشمگیر کیفیت وب سایت شما خواهد شد؛ در حالی که تصمیم اشتباه در خرید، میتواند باعث بد نام شدن کسب و کار شما شود یا حتی ممکن است سایت شما را به راحتی هک کنند. یک سرویس میزبانی نامناسب، ممکن است منجر به این شود که هزینه های اضافی برای شما به ارمغان بیاورد و درآمدی که بدست می آورید را باید صرف مشکلاتی که بوجود می آید کنید. نکاتی که بیان میشود باید در هنگام خرید انواع هاست ابری، اختصاصی، VPS و اشتراکی رعایت شود. اگر هم با وردپرس کار میکنید، توصیه داریم تا با خرید هاست وردپرس کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید؛ زیرا کیفیت بالایی دارند.

به راحتی نمیتوان انتخاب یک شرکت میزبان وب قابل اعتماد را نادیده گرفت، که میتواند اطمینان حاصل کند که وب سایت آنها همیشه در دسترس است. عجله در تصمیم گیری درباره این قسمت، میتواند نتایج فاجعه باری را به همراه داشته باشد. طبق گزارشی از طرف Forbes، هر روز بیش از 30 هزار وب سایت هک میشود. اگرچه، راه حل کاملاً محکمی برای جلوگیری از هک وجود ندارد؛ اما میتوانیم با انتخاب یک سرویس میزبانی وب معتبر و قابل اعتماد که بطور منظم پشتیبان گیری از اطلاعات محرمانه شما را انجام میدهد و همه را در یک سرور از راه دور محافظت میکند، تا حدی از آن جلوگیری میکنیم.

آپ تایم بودن

هر کسی که تجربه مدیریت یک سایت را داشته باشد، میداند که زمان خرابی میتواند غیرقابل جبران باشد و کسب و کار را از بین ببرد. میزبانی که انتخاب میکنید باید آپ تایم عالی داشته باشد (کمتر از 99٪ نباشد). وقتی سایت به مشکل میخورد، چگونه مشتریان شما را پیدا میکنند و به محصولات شما دسترسی پیدا میکنند؟ اخیراً سایت آمازون فقط 20 دقیقه از کار افتاد. این شرکت بر اثر خرابی، به ارزش تقریبی 3.75 میلیون دلار از سود خود را که تخمین زده بودند، از دست داد.

بنابراین، باید هنگام خرید هاست مناسب، وقت بگذارید تا مطمئن شوید که آنها امتیاز آپ تایم خوبی دارند. در دسترس بودن، اصطلاح فنی است که در صنعت برای قابلیت اطمینان استفاده میشود و آنچه شما باید به دنبال آن باشید، میزبانی وب است که میتواند قابلیت دسترسی بالایی را ارائه دهد. به عبارت دیگر، آنها تضمین میکنند که وب سایت شما آنلاین خواهد ماند و به دلیل خطاهای موجود در سرورهای آنها، سایت از کار نمی افتد یا برای مدت طولانی در حین نگهداری، آفلاین میشوند. استاندارد کلی برای در دسترس بودن، 99.5٪ است. در حالت ایده آل، شما یک ارائه دهنده در دسترس بالا میخواهید که بتواند آپ تایم 99.95٪ و بالاتر را ارائه دهد.

اگر میخواهید وب سایت و کسب و کار آنلاین شما از اعتبار بالایی برخوردار شود، انتخاب میزبان با قابلیت آپ تایم بالا ضروری است. این ویژگی، به مشتریان شما کمک میکند تا به شما اعتماد کنند و تضمین میکند که سایت شما همیشه برای درآمدزایی و حفظ خدماتی که به مشتریان خود ارائه میدهید، برقرار است.

پشتیبانی فنی

پشتیبانی مناسب هاست

مدیریت یک وب سایت میتواند کاملاً فنی باشد و گاهی اوقات مشکلاتی پیش می آید که شما نمیدانید چگونه میتوانید آنها را حل کنید و یا نیاز به حل آنها توسط میزبان وب خود دارید. به همین دلیل، شما به یک میزبان وب نیاز دارید که 24 ساعت در روز، 365 روز در سال پشتیبانی فنی داشته باشد. توجه داشته باشید که در اینجا تأکید بر پشتیبانی فنی است. برخی از میزبان ها، پشتیبانی 24/7 روزانه را تبلیغ میکنند؛ اما تمام آنچه که شما دریافت میکنید این است که شما را به یک مرکز تماس جهت رسیدگی به سؤالات عمومی سوق میدهند.

در هنگام خرید هاست مناسب، پشتیبانی عامل مهمی است. همیشه به دنبال پشتیبانی همیشه در دسترس، ارتباط بصورت ایمیلی و پشتیبانی بصورت چت آنلاین جهت رفع مشکلات باشید. در صورت لزوم، مطمئن شوید که هر سه نوع پشتیبانی را دریافت کرده اید؛ یعنی چت زنده، پشتیبانی تلفنی و پشتیبانی بصورت تیکت. بیش از ارائه همه شرایط برای موفقیت صفحه شما، یک سرویس میزبانی وب نیز باید در کمک به شما کارآمد باشد. پشتیبانی از مشتری برای بسیاری از کاربران یک عامل کلیدی است و در دسترس بودن ارائه دهنده، به شما جهت رفع مشکلات فنی کمک شایانی میکند.

پهنای باند

پهنای باند اصطلاحی است که برای توصیف مقدار داده ای که از سرور خود به مرورگرهای بازدید کننده میفرستید، استفاده میشود. هر وقت کسی یکی از صفحات شما را روی لپ تاپ یا گوشی باز کند، پهنای باند مصرف میشود. اگر سایتی دارید که دارای محتوای سنگین است، مانند پرونده های رسانه ای با حجم بالا (فیلم، عکس، موسیقی و غیره)، ممکن است از پهنای باند بسیار زیادی استفاده کنید.

شاید در برخی از ارائه دهندگان محبوب میزبانی وب، با اصطلاح “پهنای باند نامحدود” مواجه شده باشید. پهنای باند نامحدود ویژگی خوبی است که بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی برای توصیف توانایی آنها در ارائه فضای ذخیره سازی و پهنای باند نامحدود، استفاده میکنند. برخلاف تصور عموم، پهنای باند و فضای ذخیره سازی مواردی نیستند که محدودیتی برای شرکت ها داشته باشد؛ در عوض، این پردازنده و حافظه هستند که با محدودیت اعمال میشوند. به عنوان مثال، اگر محدودیتی در حافظه و قدرت پردازنده وجود داشته باشد، با وجود پهنای باند کافی سرور، ممکن است یک وب سایت با 5000 بازدید کننده در روز نتواند از پس ترافیک برآید.

برخی از شرکت های میزبانی، محدودیتی برای میزان پهنای باند شما در هر ماه در هنگام خرید هاست مناسب قائل میشوند. این به عنوان تخصیص پهنای باند شناخته میشود. برای وب سایت هایی که بازدید کننده زیادی ندارند، این مسئله مشکلی ایجاد نمیکند، اگر متوجه شوید که میزان بازدید شما رو به رشد است متوجه میشوید که باید هاست لینوکس یا ویندوزی خود را ارتقا دهید تا مشکلی از بابت لود سایت پیش نیاید.

تخصیص فضای دیسک

مقدار فضای دیسک مورد نیاز شما کاملاً به شرایط کار شما بستگی دارد. اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید و میخواهید چیزی بیش از یک وب سایت ارائه ندهید، اصلاً به فضای دیسک زیادی احتیاج ندارید. با این حال، اگر شما یک شرکت بزرگ هستید که روزانه محتوای زیادی را در سایت خود منتشر میکنید و بازدید کننده زیادی دارید، مطمئناً به فضای بیشتری برای تمام اطلاعات و برنامه های مورد نیاز برای ذخیره نیاز خواهید داشت.

از آنجا که اکثر پلن های میزبانی دارای محدودیت فضای دیسک هستند، باید قبل از انتخاب پلنی که فضای دیسک مورد نیاز شما را تأمین میکند، با دقت نیازهای پیش روی خود را مورد بررسی قرار دهید. در عین حال، باید اطمینان حاصل کنید که برای خرید فضایی که هرگز استفاده نخواهید کرد، پول خود را هدر نمیدهید. اگر حجم وب سایت شما فقط چند صد مگابایت باشد، خرید 20 گیگابایت فضای دیسک هیچ فایده ای ندارد.

سرویس ایمیل

سرویس ایمیل هاست

هنگام خرید بسته میزبانی، باید سرویس ایمیل ارائه شده با آن را نیز بررسی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که میتوانید حساب های ایمیل را تنظیم کنید که دامنه مشابه وب سایت شما باشد (به عنوان مثال me@mywebsite.com) و میتوانید از طیف وسیعی از روش های دسترسی مانند POP3 و IMAP استفاده کنید.

علاوه بر این، شما سرویسی میخواهید که در هر کجا بصورت آنلاین قابل دسترسی باشد و به شما امکان تنظیم خبرنامه های ارسال ایمیل، پاسخگویی خودکار و ایمیل را بدهد. همچنین باید بررسی کنید که ارائه دهندگان خدمات، از ایمیل شما به خوبی محافظت میکنند؟ آیا آنها هرزنامه را فیلتر میکنند؟ ویروس ها و بدافزارها را کنترل میکنند؟ در غیر این صورت، ممکن است بخواهید ارائه دهنده دیگری را انتخاب کنید.

امکان استفاده از SSL

به زبان ساده، SSL لایه اتصال امن است که وب سایت ها را قادر میسازد تا اطلاعات ارسالی از مرورگر کاربر به سرور شما را رمزگذاری کنند. میتوانید سایت هایی را که دارای این ویژگی هستند را شناسایی کنید؛ زیرا دارای آدرسی هستند که به جای http، با https شروع میشود. اگر وب سایتی را اداره میکنید که مشتری باید پرداخت انجام دهد یا اطلاعات شخصی را از مشتری میگیرید، احتمالاً به گواهینامه SSL نیاز خواهید داشت؛ خصوصاً اکنون که گوگل به مشتریان هشدار میدهد که وب سایت های بدون https امن نیستند.

خواهید دید که برخی از سرورهای میزبان وب برای استفاده از گواهینامه های SSL پیکربندی نشده اند و این ویژگی باید قبل از خرید VPS یا خرید هاست مناسب بررسی شود. به غیر از عملکرد میزبانی، ما همچنین میخواهیم امنیت سرویس میزبانی خود را در اولویت قرار دهیم. اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده میزبانی مورد نظر شما برای محافظت از بازدید کنندگان وب سایت و اطلاعات خصوصی مشتری شما، یک گواهی SSL ارائه میدهد.

امنیت

امنیت وب سایت هر روز اهمیت بیشتری پیدا میکند و خرید هاست مناسب، میتواند تفاوت زیادی در محافظت از سایت شما داشته باشد. شما به یک میزبان وب نیاز دارید که بتواند دیوارهای فایروال قوی، محافظت در برابر نفوذ و نظارت برای دفاع در برابر بدافزارها را ارائه دهد. علاوه بر این، میزبان شما باید یک سرویس پشتیبان تهیه کند؛ بنابراین اگر سایت شما آفلاین شود، میتوانید آن را به راحتی و در هیچ زمانی بازیابی کنید.

زیرساخت های شرکت میزبان میتواند بر امنیت سایت شما تأثیر بگذارد. به دنبال میزبانی باشید که خدمات نظارت، فایروال، پشتیبان گیری خودکار و سایر افزونه های امنیتی را ارائه دهد. به این ترتیب، حتی با هر گونه مشکل طبیعی یا پیش بینی نشده، وب سایت شما همیشه آنلاین و کاملاً فعال خواهد بود.

سرعت

سرعت پاسخ سرور شما که اغلب با نام (TTFB) شناخته میشود، باید بالا باشد. طبق گزارشات، هرچه کاربر ببیشتر برای لود یک وب سایت منتظر بماند، احتمال ترک سایت قبل از اتمام لود نیز بالاتر است. سرعت وب سایت شما همچنین بر رتبه بندی سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو تأثیر میگذارد و خرید هاست با سرعت بالا باعث افزایش سرعت سایت میشود. سرعت سایت تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد؛ برخی از آنها را میتوانید کنترل کنید و برخی دیگر نمیتوانید. شما ممکن است وظیفه خود را انجام داده باشید؛ اما اگر این سایت از سرور کندی برخوردار باشد، کلیه تغییراتی که ایجاد کرده اید اهمیتی نخواهد داشت.

تجزیه و تحلیل توسط Kissmetrics، نشان میدهد که 47 درصد از بازدید کنندگان سایت انتظار دارند لود یک صفحه بیشتر از 2 ثانیه انجام نشود. حتی تأخیر 1 ثانیه ای هنگام لود صفحه، میتواند رضایت مشتری را حدود 16 درصد کاهش دهد. اگر زمان لود بیش از 3 ثانیه طول بکشد، مشتریان سریعاً یک سایت را ترک میکنند. زمانی که هاست دانلود و آپلود خریداری میکنید، باید سرعت دانلود و آپلود فایل ها بالا باشد تا بتوان در سریعترین زمان، کارها را انجام داد. بسیاری از رقبای شما منتظرند تا مشتریان شما به سایت های آنها سر بزنند. اجازه ندهید که سرعت بر نرخ تبدیل و فروش شما تأثیر بگذارد. میزبانی وبی را انتخاب کنید که سرعت سرورهای آن قابل قبول باشد.

توصیه میکنیم که حتما قبل از خرید هاست مناسب، به مواردی که در بالا مورد بررسی قرار دادیم توجه ویژه ای برای افزایش کیفیت و کارایی سایت داشته باشید. انتخاب هاست خوب میتواند کسب و کار شما را به موفقیت برساند و باعث افزایش درآمد از طریق وب سایت شود. معمولا، هاست سی پنل طرفداران بیشتری دارد و اگر هاست سی پنل ارزان از شرکتی دیدید که ارائه میدهد، باید شک کنید؛ چون ممکن است پشت پرده کار، به ضرر کسب و کار شما تمام شود.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.