آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=253

شاید شما هم اصطلاح بالا آمدن وب سایت در گوگل و دیگر اصطلاحات مربوط به سئو و بهینه سازی وب سایت را شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم بیشتر با این قبیل اصطلاحات آشنا شویم. همه ما بار ها به موتور جستجو گوگل مراجعه کرده ایم و برای کمک به رفع سوالات و نیاز های خود به این موتور قدرتمند اعتماد می کنیم. پاسخ تمام جستجو های مربوط به آموزش، مشاوره، بهداشت، خرید های آنلاین و… تماما در گوگل وجود دارد. گوگل در سال های اخیر توانسته است به یک موتور جستجو قوی و همه جانبه تبدیل شود.

این موتور جستجو با ایجاد اپلیکیشن های مختلف توانسته بسیاری از نیاز های افراد به دنیای اینترنت را رفع کند. به همین دلیل برای کاربران بسیار مورد اطمینان است. اغلب افراد بر این باورند که گوگل تنها یک پلتفرم ساده برای جستجوی اطلاعات است. اما اگر شما صاحب کسب و کاری هستید هر چند کوچک، باید به طور کامل این موتور جستجو را بشناسید تا بتوانید از آن برای توسعه و ارتقا تجارت خود استفاده نمایید.

اما چگونه گوگل تا این حد دقیق عمل می کند؟ چه ویژگی هایی دارد که باعث می شود پاسخ به جستجو ها بسیار مرتبط باشند؟ چه چیز گوگل را به محبوب ترین موتور جستجو تبدیل کرده است؟ در انتهای این مقاله به پاسخ این قبیل سوالات خواهید رسید.

با موتور جستجو گوگل بیشتر آشنا شویم

گوگل یک موتور جستجو هوشمند با هوش مصنوعی است. با آنکه ده ها موتور دیگر برای جستجو قبل و بعد از گوگل ایجاد شده اند، اما گوگل توانسته است در سال های اخیر به محبوب ترین موتور جستجو در میان کاربران اینترنت تبدیل شود.

در هر بار جستجو کلمه یا عبارتی در این موتور جستجو، هزاران و یا گاهی میلیون ها صفحه وب با اطلاعات مرتبط به کاربران نمایش داده می شود. گوگل قبل از تایپ کامل عبارت شما می تواند آن کلمه را حدس بزند و سریعاً اطلاعات مرتبط با آن را دسته بندی کرده و نمایش می دهد. تمامی این کار ها نشان از هوش مصنوعی google دارد.

هدف گوگل تنها نشان دادن مرتبط ترین پاسخ به جستجو ما است. جستجو در گوگل تنها به یافتن متن، مقاله و خبر خلاصه نمی شود. جستجو تصاویر، ویدئو، آهنگ، مسیریابی و … نیز در google امکانپذیر است. همچنین تنها راه جستجو تایپ کلمه یا عبارت نیست بلکه شما می توانید با استفاده از عکس و صدا نیز به جستجو موارد مورد نظرتان بپردازید.

سازماندهی اطلاعات در گوگل

وقتی وب سایتی برای اولین بار ایجاد و در اینترنت بارگذاری می شود، بعد از مدتی گوگل از وجود صفحات این وب سایت با خبر می شود. با خبر شدن گوگل از وجود وب سایت امری زمان بر است که البته با استفاده از روش هایی می توان آن را در حداقل زمان ممکن امکانپذیر نمود. در اصل گوگل دارای ربات های پیشرفته با هوش مصنوعی است. از این ربات ها به عنوان خزندگان گوگل یاد می کنند.

وظیفه این ربات ها خزیدن در صفحات وب و جمع آوری اطلاعات مربوط به آنها می باشد. سپس این اطلاعات با مکانیزم کامل دسته بندی و در بانک اطلاعاتی گوگل محفوظ می گردد. در زمان جستجوی کاربران، گوگل به سرعت در میان این اطلاعات جستجو کرده و صفحات و مطالب مرتبط را به عنوان پاسخ نمایش می دهد.

پاسخ ها به صورت یک لیست کامل در چند صفحه منتشر می شوند. اینکه جایگاه وب سایت شما در این لیست کجاست و چگونه ارزیابی شده است، بسیار مهم می باشد. هر وب سایت دارای نقشه سایت است که باید به نحوی این نقشه ها توسط دارندگان وب در اختیار گوگل گذاشته شود. نقشه های سایت همراه با آدرس های وب امکان خزیدن ربات ها را فراهم می کنند.

همچنین وقتی در داخل صفحات وب از لینک استفاده کنید، ربات ها به آدرس لینک ها نیز مراجعه کرده و اطلاعات آن صفحات را نیز جمع آوری می کنند. به همین دلیل لینک بیلدینگ در بهینه سازی وب سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

از آنجایی که میلیون ها صفحه وب ایجاد شده است دسته بندی و نمایش آنها به کاربران بر اساس اولویت های مختلفی صورت می گیرد. این کار باعث رقابت میان دارندگان وب سایت های مشابه شده است. چرا که قرار گرفتن در صفحه اول لیست نتایج جستجو برای وب سایت ها بسیار حیاتی است.

وقتی شما کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید، لیست نتایج از ده ها صفحه و صد ها لینک برایتان نمایش داده می شود. اینکه به کدامیک از آنها مراجعه کنید بسته به تصمیم شما دارد. اما همه ما می دانیم که نتایجی که در صفحه اول و در ابتدای لیست نمایش داده می شود، مرتبط ترین و بهترین پاسخ ها هستند.

به این ترتیب لینک های دیگر لیست کمتر ترافیک می گیرند. به همین دلیل میزان ترافیک وب سایت شما بسته به جایگاه آن در موتور جستجو گوگل دارد. هر چه در صفحات اول و در میان لینک های نخستین باشید بدون شک ترافیک بسیار زیادی را دریافت خواهید کرد.

کسب رتبه اول در گوگل

به مجموعه فرایند ها و فعالیت هایی که باعث می شوند وب سایت ها جایگاه بهتری در موتور های جستجو بدست بیاورند، SEO: Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جستجو گفته می شود. بالا آوردن  سایت در گوگل نیز همان سئو یا بهینه سازی وب سایت می باشد.

سئو از تکنیک های مختلفی تشکیل شده است که بسیاری از آنها بر اساس تجربه سئو کار ها و برخی دیگر توسط موتور جستجو گوگل معرفی شده اند. قبل از پرداختن به این موضوع، لازم است بدانید شرکت طراحی وب سایت دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی وب سایت خدمات بهینه سازی سایت و دیجیتال مارکتینگ نیز ارائه می دهد. تمامی سایت های طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت دارکوب از پایه بر اساس سئو طراحی و تولید می شوند.

این شرکت در سال های اخیر به یکی از شرکت های مطرح در حوزه ارائه خدمات سئو و طراحی وب سایت در ایران تبدیل شده است. شما عزیزان برای دریافت مشاوره یا برآورد هزینه می توانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین در ارتباط باشید. بالا آوردن وب سایت در گوگل یکی از تخصص های اصلی کارشناسان سئو ما در شرکت دارکوب می باشد.

مهمترین تکنیک های سئو عبارتند از:

  • بک لینک سازی و لینک بیلدینگ
  • تولید محتوای بهینه شده
  • تولید محتوای چند رسانه ای شامل ویدئو، انیمیشن، تصاویر، اینفوگرافیک و …
  • به اشتراک گذاری صفحات سایت در شبکه ها و رسانه های اجتماعی نظیر: اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و …
  • Responsive یا سازگاری صفحات سایت با تلفن های همراه هوشمند
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت
  • بهینه سازی کد های دستوری
  • مدیریت Meta data ها نظیر: برچسب تصاویر Alt، Meta description و …

بیش از 100 تکنیک و روش برای بهینه سازی وب سایت ها وجود دارد. در ادامه به بررسی مهمترین تکنیک های بالا آوردن سایت در گوگل خواهیم پرداخت. بهتر است بدانید وقتی صفحات یک سایت برای موتور جستجو گوگل بهینه شود برای اغلب موتور های جستجو دیگر مانند یاهو نیز بهینه شده است.

سایت خود را به گوگل معرفی کنید

وقتی یک وب سایت ساخته می شود معمولا ایندکس یا شناسایی شدن آن توسط گوگل در مدت زمان زیادی انجام می شود. برای سرعت بخشیدن به این موضوع و بالا آمدن سریع سایت در گوگل بهتر است صفحات سایت را به گوگل معرفی کنید. برای این کار لازم است نقشه سایت را به گوگل ارسال نمایید. با ارسال نقشه سایت به Google Search Console وب سایت شما با سرعت بیشتری توسط ربات های گوگل خزیده و پیمایش می شوند.

نقشه هر سایت در C-panel هاست آن قرار دارد. به همین دلیل برای این کار نیاز به اطلاعات هاست دارید. با بارگیری فایل مورد نظر و آپلود آن در کنسول گوگل، سایت خود را به گوگل معرفی کرده اید.

استفاده از لینک ها

لینک ها از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر سئو و بالا آمدن سایت در گوگل هستند. همانطور که در بالا گفته شد، ربات ها در پیمایش صفحات وب در برخورد با لینک ها به آنها نیز مراجعه می کنند. پس اگر لینک صفحات وب سایت شما در سایت های دیگر نیز وجود داشته باشد، بدون شک سرعت بهبود سئو و رتبه بندی سایت در موتور های جستجو افزایش خواهد یافت.

برای این کار کافیست وب سایت های با کیفیت و مرتبط با موضوع وب سایت خود را بیابید. در این باره وب سایت های متنوعی وجود دارند که تحت شرایطی به شما اجازه لینک گذاری در صفحات خود را می دهند. وبلاگ های خبری، انجمن ها، فروم ها و … سایت هایی هستند که می توانید از آنها برای پیوند زدن به صفحات خود استفاده نمایید. همچنین اگر مطالب و مقالات وب سایت شما جامع، کامل و ناب باشد، بسیاری از سایت ها از آنها برای پیوند زدن استفاده می کنند.

راه حل بعدی این است که URL (آدرس صفحات سایت) خود را در تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی و دایرکتوری های آنلاین مشاغل ارسال کنید. این پیوندها نه تنها دسترسی به صفحه اصلی مشاغل شما را برای مشتریان بالقوه راحت تر می کند، بلکه به عنوان راهی مستقیم برای ورود ربات های گوگل به وب سایت شما نیز عمل می کنند.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی همان یا بخشی از عباراتی هستند که کاربران آنها را در گوگل جستجو می کنند. کلمات کلیدی مناسب معمولاً عباراتی متشکل از 3 تا 5 کلمه هستند که ممکن است فردی برای یافتن مشاغلی مانند کسب و کار شما جستجو کند. اگر بین عباراتی که افراد آنها را در گوگل جستجو می کنند و کلمات کلیدی وب سایت شما مطابقت وجود داشته باشد، صفحات وب سایت شما به احتمال زیاد در نتایج جستجو نشان داده می شود.

به بیانی دیگر، انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث افزایش دیده شدن شما در گوگل و سایر موتور های جستجو می گردد. گوگل دوست دارد کاربران خود را به مسیر درست هدایت کند، بنابراین مهم است که از کلمات کلیدی به گونه ای استفاده کنید که مطابق با اهداف جستجوی افراد باشد.

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید بدانید که افراد در ارتباط با موضوع کسب و کار شما چه سوالاتی را از گوگل می پرسند. این راه در انتخاب کلمات کلیدی مناسب به شما کمک خواهد کرد. بعد از انتخاب کلمات مناسب باید آنها را به صورت صحیح و اصولی در سراسر صفحات خود استفاده کنید. حتی می توانید از آنها به عنوان هشتگ در شبکه های اجتماعی خود استفاده نمایید.

Meta tag های سایت را مدیریت کنید

استفاده صحیح از برچسب های متای سایت استراتژی دیگری برای بالا بردن وب سایت در Google است. باید بدانید که برچسب های متا بیت متن هایی هسند که در نتایج جستجوی Google نشان داده می شوند تا به کاربران پیش نمایش محتوای مورد نظر را ارائه دهند.

زمانی که در گوگل یک عبارت مورد جستجو قرار می گیرد، شما می توانید برچسب های متا را با یک قالب خاص نمایش دهید: حروف آبی ( به نام برچسب عنوان یا عنوان سئو) حاشیه کوتاه به رنگ سیاه در زیر آن (به نام توضیحات متا meta description) از این اطلاعات به عنوان meta data یاد می شود.

این متن ها در سایت شما نشان داده نمی شود ، اما شما می توانید برای متا دیتای هر صفحه وب ایجاد شده، متن مناسبی را انتخاب کنید. از این برچسب ها می توان برای متقاعد کردن کاربران برای کلیک روی پیوند وب سایت ها استفاده نمود. به یاد داشته باشید در برچسب ها حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید. البته استفاده بی معنا و بیش از اندازه از کلمات کلیدی تاثیر منفی خواهد داشت.

بهینه سازی وب سایت برای موبایل ها

تقریبا نیمی از ترافیک اینترنت جهانی متعلق به کاربران تلفن های همراه است. این نکته در سال های اخیر برای موتور های جستجو بسیار مهم بوده است. قطعا کاربرانی که از طریق موبایل های خود به سایت شما مراجعه می کنند، نمایش تصاویر ناقص یا صفحات نصفه و نیمه را دوست ندارند. از آنجایی که تعداد زیادی از کاربران، شما را از طریق موبایل های خود می بینند باید رضایت آنها را نیز جلب کنید.

رضایت کاربران تلفن های همراه برای گوگل نیز بسیار مهم است به همین دلیل در رتبه بندی وب سایت ها در ابتدا سازگاری آنها با موبایل ها را بررسی می کند. قالب بندی و سرعت بارگذاری صفحات وب در تلفن های همراه باید مناسب باشد. در همین راستا ابزار های مختلفی برای بهینه سازی وب سایت ها با تلفن های همراه ایجاد شده اند.

استفاده از تکنولوژی AMP باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت در موبایل ها می شود همچنین برای قالب بندی مناسب یا همان Responsive کردن سایت باید از یک طراح یاری بگیرید.

اگر تمامی موارد بالا را به درستی انجام دهید به سرعت صفحات سایت شما در گوگل ایندکس شده و در مراتب بعدی رتبه بندی می شود. بسیاری از تکنیک های سئو نیاز به تخصص و تجربه کافی دارند به همین دلیل به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای رتبه بندی بهتر در گوگل با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.