آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=312

سئو شامل ده ها تکنیک و روش جهت بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو می باشد.بک لینک گذاری، لینک بیلدینگ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، افزایش سرعت سایت و ده ها روش دیگر اغلب بر اساس تجربه سئو کارها معرفی شده است. البته برخی از قوانین به طور غیر مستقیم توسط موتور های جستجو اعلام شده است.

این روز ها سئو SEO: Search Engine Optimization به یکی از مباحث مهم در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. اغلب افراد می دانند که وب سایت ها بدون SEO ارزش چندانی برای کسب و کار ها ندارند. سایت ها برای دیده شدن و افزایش بازدید به بهینه سازی نیاز دارند.

ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب می کوشیم هر روز دانش خود را در زمینه بهینه سازی وب سایت ها به روز کنیم. زیرا همانطور که می دانید اغلب قوانین سئو مدام در حال تغییر هستند. ممکن است روش موثری که امروز برای بهبود رتبه سایت استفاده می کنیم، بعد ها به یک روش مضر برای سئو تبدیل شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم، بهینه سازی وب سایت خود را در ابتدا به افراد خبره و فعال در این زمینه بسپارید. شما عزیزان نه تنها می توانید برای بهینه سازی وب سایت خود به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید، بلکه می توانید برای آموزش سئو نیز در کلاس های آموزشگاه طراحی وب سایت دارکوب شرکت کنید.

بک لینک یکی از روش های موثر در سئو

طی تجربه ای که در سالیان اخیر کسب نموده ایم و همچنین بر اساس گفته های گوگل، Back Link گذاری یکی از روش های مهم و موثر در بهینه سازی وب سایت ها است. همانطور که می دانید موتور های جستجو برای شناسایی و بازدید از وب سایت ها از ربات های مختلفی استفاده می کنند. این ربات ها که دارای هوش مصنوعی هستند، اطلاعات موجود در صفحات وب را جمع آوری و سپس طبقه بندی می کنند. بر اساس همین اطلاعات جمع آوری شده گوگل به رتبه بندی و نمایش صفحات وب به جستجوگران می پردازد.

هیچ المان و عنصری در صفحات وب از ربات ها پنهان نمی ماند. ربات ها در هنگام پیمایش وقتی به لینکی می رسند به آن صفحه پیوند شده نیز مراجعه می کنند. این link می تواند از صفحات داخلی سایت یا به صفحات دیگر وب سایت ها باشد.

به همین دلیل لینک گذاری در صفحات بسیار مهم می باشد. وقتی لینک صفحات سایت شما در سایت های دیگر باشد، ربات ها به صفحات سایت شما نیز مراجعه می کنند. این امر بخصوص در زمان هایی که وب سایت هنوز ایندکس نشده است بسیار اهمیت دارد.

Back Link چیست؟

Back link به معنای پیوند از یک سایت به سایت دیگر است. گوگل و دیگر موتور های جستجو از بکلینک ها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند. گوگل بر این باور است وقتی یک وب سایت به صفحات سایت دیگر پیوند می زند، به این معناست که محتوا آن صفحه از اهمیت و کیفیت بالایی برخوردار است.

بک لینک با کیفیت بالا می تواند به افزایش موقعیت و قابلیت مشاهده سایت در نتایج موتور جستجو کمک کند. Back link نقش مهمی در الگوریتم موتور جستجو، سئو و استراتژی کلی شما برای رشد وب سایتتان دارد. اما این امر چگونه امکان پذیر است؟ چگونه می توان بک لینک های با کیفیت تولید کرد؟ و این قبیل سوالات را در ادامه پاسخ خواهیم داد.

یک از مهمترین نکات در بهینه سازی وب سایت ها، بدست آوردن Back link است. بطوری کلی این لینک ها هستند که به موتور جستجو می گویند چه سایتی شناخته شده، مورد اعتماد و گزینه مناسب برای جایگاه برتر در صفحات نتایج (search engine results pages: SERPs) است. بخاطر داشته باشید در تکنیک بکلینک گذاری مهمترین موضوع کیفیت و نوع بکلینک است و مورد بعدی مربوط به تعداد آنها می شود.

عوامل موثر بر کیفیت و ارزش بک لینک

بسته به نوع link ها، بکلینک ها دارای تأثیرات متفاوتی بر رتبه بندی موتور جستجو هستند. قبل از پرداخت به هر چیز مهم است که بدانید چه عواملی back link را با ارزش می کنند. فراموش نکنید ارزش و تاثیر گذاری بکلینک ها با هم متفاوت است. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها بک لینک دهی را با ارزش تر انجام دهید. همچنین عواملی وجود دارند که باعث می شود Back link دهی تاثیر منفی بر سئو بگذارد.

وب سایت پیوند دهنده

وب سایت های با کیفیت بهترین مکان ها برای بک لینک گذاری هستند. با ارزش ترین بکلینک ها متعلق به سایت های معتبر و با کیفیت است. لینک های سایت هایی که به عنوان منابع معتبر و برتر شناخته می شوند، سیگنال های مثبت بیشتری نسبت به پیوند های سایت های کم کیفیت و کمتر شناخته شده به موتور های جستجو ارسال می کنند.

برای آنکه به اعتبار یک سایت پی ببریم، بهترین راه توجه به الکسای سایت پیوند دهنده است. هرچه رتبه الکسای سایت (پایین تر) بهتر باشد، لینک دهی برای سئو بهتر است. وب سایت های دارای رتبه الکسا پایین معتبر تر از سایت های دارای رتبه الکسای بالا هستند. برای این منظور می توانید از ابزار Alexa’s Site Overview استفاده کنید.

Do Follow یا No Follow؟

انواع بک لینک: بک لینک ها دو نوع اساسی دارند: Do Follow یا No Follow
وقتی ادمین یک سایت، لینکی را به وب سایت خود اضافه می کند، می تواند با استفاده از کد HTML پیوند را به صورت ” Do Follow ” یا ” No Follow ” تنظیم کند.

لینک های No Follow فاقد ارزش هستند. این لینک ها به موتور جستجو پیام چشم پوشی از بک لینک را می دهند. آنها هیچ ارزشی از یک سایت به سایت دیگر را منتقل نمی کنند. بنابراین، به طور معمول آنها در بهبود رتبه جستجو یا مفید نیستند. اما به طور غیر مستقیم کمی در دیده شدن وب سایت یا نام تجاری شما تاثیر خواهند گذاشت.

پیوند های Do Follow نوعی Back link هستند، که ربات های موتور جستجو می توانند آنها را دنبال کنند. این نوع بکلینک خواسته همه است و اگر از سایت های معتبر باشد بیشترین ارزش را دارند. این نوع back link می تواند به بهبود رتبه بندی موتور جستجوگر شما کمک کند.

برای آنکه به Do Follow یا No Follow پی ببرید می توانید از ابزار NoFollow Simple Chrome استفاده کنید تا کد پیوند را به راحتی بررسی نمایید.

محل لینک در سایت

صفحات وب بخش های مختلفی دارند. اینکه پیوند شما در کجای صفحه قرار بگیرید تاثیر بسزایی در ارزش بک لینک دارد. با ارزش ترین Back link ها در محتوای اصلی سایت قرار دارند. پیوند هایی که در هدر یا فوتر و یا نوار کناری صفحه قرار دارند ممکن است توسط ربات ها دنبال نشوند. اگر به دنبال بکلینک با کیفیت بالا هستید باید لینک خود را در محتوا و متن اصلی صفحه قرار دهید.

چگونه بکلینک بگیریم؟

حال که دانستید چه چیزی Back link را ارزشمند می کند، باید لیستی از بهترین بک لینک ها که را برای سئو مناسب هستند را جستجو کنیم. چگونگی ایجاد بکلینک نیاز به یک استراتژی دارد. این استراتژی اگر مناسب باشد بهترین نتایج سئو را در طولانی مدت برای وب سایت شما ارائه می دهد. ایجاد لینک برای وب سایت به زمان و تلاش نیاز دارد. در ادامه روش هایی را برای دریافت بکلینک ذکر می کنیم.

فراموش نکنید برای گرفتن بک لینک باید محتوای سایت با کیفیت و معتبر باشد. همچنین سایت خود را از هر نظر استاندارد کنید. وب سایت های بی کیفیت با محتوای ضعیف Back link نمی گیرند. به این معنا که هیچ ادمینی حاضر به لینک زدن به وب سایت های بی کیفیت نیست. به طور کلی یک بازاریابی محتوای قوی ایجاد کنید.

محتوایی تولید کنید که بازخورد بالایی داشته باشد. برای این منظور اخبار و همچنین وب سایت های رقبا را دنبال کرده و محتوای آنها را در سایت خود گسترش دهید. محتوایی با کیفیت و ناب ایجاد کنید که به عنوان یک منبع اصلی باشد. محتوای شما باید به نحوی باشد که وب سایت و نام تجاری شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود نشان دهد تا سایر سایت ها بخواهند از شما استناد، منبع و مصاحبه کنند.

در ابتدا ساده ترین بک لینک را می توانید در صفحات اجتماعی خود بسازید. برای این کار کافیست در کپشن یا بیوگرافی پروفایل صفحات اجتماعی خود، لینک هایی از صفحات وب سایتتان قرار دهید.

پست های مهمان را باید در وبلاگ ها و وب سایت های معتبر بنویسید. سپس کلمات کلیدی در متن را به صفحات وب سایت خود لینک دهید. وقتی پست مهمان را به یک وب سایت یا وبلاگ ارسال می کنید، فقط مجاز به درج مطالب خود در بخش سر مقاله هستید. این نوع بکلینک ها یک را مطمئن برای ایجاد حس اعتماد و اطمینان کاربران از طریق سایر نشریات تأثیرگذار می باشد. دقت کنید متن شما نباید جنبه تبلیغات داشته باشد. ( به دنبال سایت هایی باشید که وبلاگ نویسی در آنها ارزشمند است. سپس به صورت دوره ای در آنها با تسلط کامل، به وبلاگ نویسی بپردازید.)

برخی سایت های وبلاگ نویسی مهمان اجازه نمی دهند پیوندی به سایت نویسنده در بخش اصلی مطالب گذاشته شود. اما آنها به نویسنده اجازه می دهند پیوندی را در بیوگرافی نویسنده وارد کند. اگرچه این پیوند ها به اندازه پیوند در متن پست ارزشمند نیستند، اما همچنان می توانند بر سئو تاثیر بگذارند.

آدرس وب سایت و نام تجاری خود را در وب سایت های دایرکتوری مشاغل درج کنید.

با اینفلوئنسر ها و بلاگر ها همکاری کنید. این قبیل افراد به راحتی می توانند بازدید وب سایت شما را با استفاده از Back link افزایش دهند. همچنین می توانید با این افراد و افراد سرشناس در وب سایت خود مصاحبه کنید، بدون شک آنها به مصاحبه خود در وب سایت شما پیوند می زنند.

در بخش نظرات وب سایت ها و وبلاگ ها شرکت کنید. اغلب وب سایت ها در بخش نظرات امکان لینک دهی را فراهم کرده اند. فقط توجه داشته باشید در سایت های مرتبط با وب سایت خود نظر دهی و بکلینک گذاری کنید.

بررسی بک لینک ها

بعد از بکلینک گذاری بررسی صحت آنها بسیار مهم است. مراقبت از back link از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بر اساس دستورالعمل های Google Webmaster، بک لینک های موجود در وب سایت های بی کیفیت و نا معتبر باید حذف شوند در غیر این صورت Google می تواند وب سایت شما را جریمه کند و رتبه صفحه شما در نتایج جستجو کاهش دهد.

برای بررسی Back link های وب سایت خود می توانید از ابزار های Google Search Console ، SEMRush ، Ahrefs استفاده نمایید. با استفاده از این ابزار ها می توانید بد یا خوب بودن بک لینک خود را بررسی و نسبت به حذف آنها اقدام نمایید.

بک لینک های مضر

همانطور که بکلینک دهی می تواند رتبه سایت را بهبود ببخشد، می تواند موجب پنالتی یا جریمه شدن وب سایت نیز شود. بهتر است بک لینک های مضر را بشناسید.

بک لینک های پولی: برخی از وب سایت ها و افراد در قبال دریافت پول به بک لینک گذاری وب سایت شما اقدام می کنند. آنها با استفاده از ابزار های مختلف بکلینک های زیادی به وب سایت شما می دهند. گرفتن تعداد زیادی بک لینک در یک بازه زمانی برای سئو بسیار مضر است. همچنین این Back link ها اغلب در وب سایت های نا معتبر، اسپم و نا مرتبط با سایت شما گذاشته می شود، که این نیز یک نکته منفی برای سئو است. Google در این باره صریحاً می گوید که خرید یا فروش پیوند ها می تواند بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد.

انتشار اخبار مهم و پر بازدید برای بکلینک گذاری بسیار مفید است اما اگر این کار همیشگی و به صورت مکرر باشد می تواند نشانه یک سایت اسپم برای گوگل باشد.

پیوند دهی را فقط در وب سایت های مرتبط با تجارت و سایت خود انجام دهید.

پیوستن به ده ها انجمن به منظور ارسال لینک به سایت خود نیز برای سئو مضر است. فقط به انجمن های با کیفیت بالا بپیوندید که بحث اصلی آنها به سایت شما مرتبط است.

بکلینک دهی بسیار ساده است اما ایجاد بک لینک های با کیفیت و با ارزش بسیار دشوار می باشد و بهتر است این کار را به یک سئو کار حرفه ای بسپارید. در این باره نیز کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب آماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت به شما عزیزان هستند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.