آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=215

اغلب طراحان و توسعه دهندگان وب بر این باورند که سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی و ایجاد سایت یکی از بهترین هاست. این نکته را می توان از تعداد بیشماری از وب سایت ها که بر اساس وردپرس طراحی شده اند فهمید. اما چرا وردپرس محبوب است؟ چرا درصد زیادی از وب سایت ها با استفاده از wordpress طراحی شده اند؟ در این مقاله به پاسخ این قبیل از سوالات خواهیم پرداخت.

انتخاب بهترین روش طراحی وب سایت اولین و مهمترین تصمیمی است که برای ایجاد یک سایت گرفته می شود. اغلب افراد برای ایجاد وب سایت خود از سیستم مدیریت محتوا CMS استفاده می کنند. سیستم های مدیریت محتوا از ابزار ها و گزینه های مختلف سفارشی سازی وب سایت تشکیل شده اند. استفاده از CMS ها مدیریت سایت را آسان می کند.

CMS ها در انواع گوناگون و با کارایی های مختلف ایجاد شده اند که بسته به نوع وب سایت ها می توان از هر کدام از آنها استفاده نمود. جوملا، دروپال، وردپرس و … از انواع مختلف سیستم مدیریت محتوا هستند.

انتخاب وردپرس به عنوان بهترین CMS

شاید انتخاب CMS مناسب برای افراد کمی سخت باشد، بخصوص برای افرادی که به انواع مختلف CMS ها آشنایی ندارند. خوشبختانه بسته به انواع مختلف کارایی و قابلیت های وب سایت ها، یک گزینه برای طراحی انواع مختلف وب سایت وجود دارد. به یقین می توان گفت وردپرس تنها سیستم مدیریت محتوایی است که برای ساخت انواع مختلف وب سایت مناسب می باشد.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز Open Source می باشد که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. این سیستم عامل بهترین چارچوب ها را برای ساخت یک وبلاگ ساده تا یک سایت کاملا حرفه ای فراهم می کند. با آنکه بسیار قدرتمند است اما انعطاف پذیر می باشد و استفاده از آن بسیار ساده و آسان است و به اندازه کافی پاسخگوی نیاز های یک وب سایت می باشد.

اگر هنوز برای انتخاب وردپرس به عنوان بهترین بستر طراحی وب سایت قانع نشده اید، در ادامه به بررسی دلایلی می پردازیم که باعث شده وردپرس به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا مورد استفاده قرار بگیرد.

قبل از پرداختن به این موضوع لازم است بدانید، در شرکت طراحی وب سایت دارکوب طراحی اغلب وب سایت ها با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس انجام می شود. با این حال مشتریان خود می توانند CMS مورد نظرشان را برای طراحی و ایجاد وب سایت معرفی کنند.

وردپرس Open-Source و رایگان است

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت وردپرس، استفاده رایگان از آن می باشد. به این معنا که شما می توانید بدون پرداخت مبلغی، از آن به صورت کاملا نامحدود استفاده کنید. البته لازم به ذکر است برای افزودن برخی امکانات به وب سایت ها به افزونه ها و پلاگین ها نیاز است که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر غیر رایگان هستند.

دلیل دیگر محبوبیت وردپرس، منبع (متن) باز بودن آن است. این CMS مدام در حال به روز رسانی می باشد و به راحتی قابل شخصی سازی است و به طور گسترده آزمایش می شود. جامعه بزرگی از طراحان و توسعه دهندگان وب این سیستم مدیریت محتوا را پشتیبانی می کنند. این نکته وردپرس را به یک پلتفرم انعطاف پذیر و آزمایش شده تبدیل کرده است.

استفاده از وردپرس آسان و مناسب مبتدیان است

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای افرادی که تا به حال وب سایتی نداشته اند و با هیچگونه CMS ای کار نکرده اند بسیار ساده و بدون پیچیدگی و ابهام است. حتی اگر مبتدی و بدون هیچ دانش قبلی هستید شروع کار با وردپرس برای شما بسیار ساده خواهد بود. مدیریت محتوا با وردپرس به کد نویسی نیازی ندارد. درک داشبورد مدیریت، درج محتوا، تنظیمات سفارشی، نصب افزونه ها و تم ها در وردپرس کاملا قابل درک و فهم است.

با این اوصاف شاید بگویید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای ساده و پیش پا افتاده است که با استفاده از آن فقط می توان وبلاگ و سایت های ساده طراحی نمود. باید گفت، وردپرس در عین سادگی بسیار قدرتمند است. در صورت داشتن دانش طراحی و توسعه وب سایت با استفاده از آن می توانید وب سایت های بسیار کاربردی حرفه ای و البته سفارشی ایجاد کنید.

افزایش قدرت و انعطاف پذیری وب سایت با استفاده از قالب ها و افزونه های وردپرس

با استفاده از هسته اصلی وردپرس می توانید بسیاری از ویژگی ها را در وب سایت خود ایجاد نمایید. با این حال بسیاری از سایت ها به قابلیت های بیشتری نیاز دارند. برای افزایش ویژگی های یک وب سایت به ابزار های اضافی نیاز هست. این ابزار ها امکان سفارشی سازی طراحی و افزودن عملکرد های مختلف به وب سایت ها را فراهم می کنند. پلاگین ها و قالب ها این امکان را برای شما فراهم می کنند. هزاران نوع مختلف از پلاگین ها و قالب های وردپرس وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان یا نیمه رایگان هستند. استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه است.

قالب ها Theme: طراحی آسان

اگر برای ایجاد وب سایت خود از وردپرس استفاده می کنید، به راحتی می توانید قالب های مربوط به انواع خاصی از وب سایت ها را پیدا کنید. قالب ها تماما همراه با عناصر طراحی هستند که اغلب نیاز های شما را رفع می کنند. قالب ها را می توانید بر اساس موضوع کسب و کار جستجو کنید.

اگر نمی دانید برای ظاهر سایت خود از چه قالبی استفاده کنید، قالب های چند منظوره (Multipurpose themes or theme frameworks) به شما کمک می کنند. این قبیل قالب ها تعداد زیادی ویژگی، عنصر طراحی و معمولاً نمونه های نمایشی را ارائه می دهند. شما به راحتی می توانید برای طراحی سایت خود از آنها الهام بگیرید. این قالب ها اغلب به عنوان بهترین گزینه برای سایت های تجاری شناخته می شوند. مانند؛ Total، Divi و Avada

افزونه ها Plugins: افزودن ویژگی های قدرتمند

موارد گفته شده از قالب ها، برای پلاگین ها نیز صدق می کند. تقریبا برای افزودن هر ویژگی خاصی که می خواهید یک پلاگین وجود دارد. افزودن فرم تماس، فروم های رایگان، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و … با استفاده از افزونه ها امکان پذیر هستند. فقط از استفاده تعداد زیادی از پلاگین ها پرهیز کنید.

افزونه های بسیار متنوع و جذاب هستند به طوری که تمایل استفاده از تعداد زیادی از آنها در افراد وجود دارد. اما شما برای افزایش عملکرد وب سایتتان فقط به چند مورد پلاگین نیاز دارید. بسیاری از افزونه تکراری هستند و استفاده از آنها باعث بروز مشکل در وب سایت می شود.

امنیت بالا وب سایت با استفاده از وردپرس

موضوع امنیت وب سایت برای همه مهم است. خواه سایت شما یک وبلاگ ساده باشد یا یک فروشگاه آنلاین، امنیت وب سایت حرف اول را می زند. وردپرس با در نظر گرفتن امنیت بالا، طراحی شده است. در میان CMS های موجود تقریبا وردپرس از امینت بالاتری برخوردار است. علاوه بر این به روز رسانی های امنیتی به طور مداوم برای رفع مشکلات و افزایش امنیت سایت منتشر می شود.

حتی اگر باز هم نگران امنیت وب سایت خود هستید، در این باره می توانید از افزونه های امنیتی استفاده کنید. Wordfence Security یکی از ابزار های عالی برای افزایش امنیت وب سایت ها است. با این حال همیشه باید مراقب امنیت سایت باشید. اغلب خطرات امنیتی به دلایل خطای طراحی صورت می گیرد تا اینکه یک نقص از CMS باشد. بنابراین باید برای بهبود و افزایش امنیت وردپرس در سایت خود اقدامات احتیاطی ساده ای انجام دهید.

وردپرس به شما کمک می کند در موتور های جستجو رتبه بالایی به دست بیاورید

همانطور که می دانید تنها ایجاد یک وب سایت باعث ارتقا و شناخته شدن کسب و کار شما نمی شود. برای این منظور به سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو نیاز دارید. برای کسب رتبه مناسب در موتور های جستجو علاوه بر اینکه باید تمامی نکات و تکنیک های سئو را رعایت کنید، وب سایت شما از پایه نیز باید مورد رضایت موتور های جستجو باشد. مانند امنیت وب سایت، وردپرس به صورت کاملا بهینه سازی شده طراحی شده است. به عنوان مثال سرعت وردپرس بسیار بالا می باشد. یا به راحتی می توان آن را برای دستگاه های تلفن همراه Responsive نمود. حتی برای بهبود بهتر وب سایت می توانید از پلاگین های SEO استفاده کنید. در این باره افزونه Yoast SEO بسیار معروف است. این پلاگین نکات ساده اما کاربردی در تولید و انتشار محتوای بهینه را به شما قدم به قدم می گوید.

اما ما به شما پیشنهاد می کنیم برای بهینه سازی وب سایت قبل از استفاده از پلاگین ها از کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب مشاوره بگیرید. استفاده از پلاگین های سئو در میان مدیران وب سایت ها بسیار متداول است. برای آنکه بتوانید زودتر و مطمئن تر به نتیجه مثبت برسید با کارشناسان سئو در ارتباط باشید.

پشتیبانی بی نظیر وردپرس

حتی با کمک وردپرس نیز طراحی یک وب سایت کمی سخت و دشوار است. به ویژه اگر اولین دفعه است که وب سایت طراحی می کنید به مشکلات متعددی برخورد می کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، وردپرس دارایی جامعه گسترده از کاربران مبتدی تا کاملا حرفه ای و خبره است. شما به راحتی می توانید از آنها کمک بگیرید. این جامعه عبارت است از:

  • پایگاه رسمی اطلاعات وردپرس و انجمن های پشتیبانی
  • آموزش ها و دوره های آنلاین وردپرس (اعم از رایگان و غیر رایگان) مانند آموزشگاه دارکوب
  • انجمن های پشتیبانی از قالب ها و پلاگین های فردی (به عنوان مثال Yoast SEO انجمن مربوط به خود را دارد)
  • وبلاگ های وردپرس مانند بخش های مقالات در وب سایت های شرکت طراحی سایت دارکوب

مهم نیست از کدامیک استفاده کنید تنها با یک جستجو ساده در گوگل می توانید مشکل خود را تا حدودی حل کنید. البته این مورد برای افرادی که قبلا با وردپرس وب سایت طراحی کرده اند مناسب است.

شما عزیزان می توانید برای آموزش طراحی وب سایت با وردپرس به آموزشگاه طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید. تیم های طراحی وب سایت شرکت دارکوب طراحی یک سایت حرفه ای با استفاده از وردپرس را به شما آموزش می دهند. دوره های آموزشی در آموزشگاه طراحی سایت دارکوب به صورت حضوری و آنلاین بر گزار می شود و در پایان دوره، به دانش آموختگان مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا می گردد.

پس به طور کلی دلایل زیر باعث محبوبیت و افزایش استفاده از وردپرس شده است:

  • استفاده از آن هیچ هزینه ای ندارد
  • بهترین CMS موجود است
  • به راحتی قابل استفاده و آماده است ( تنها با دانلود نرم افزار آن می توانید طراحی سایت را شروع کنید)
  • SEARCH ENGINE FRIENDLY مورد رضایت موتور های جستجو
  • سازگاری و انعطاف پذیری برای طراحی انواع مختلف وب سایت
  • امنیت بالا SECURE AND SAFE
  • قابل تنظیم و سفارشی سازی
  • MOBILE FRIENDLY
  • استفاده ساده برای افراد مبتدی
  • وجود منابع گسترده پشتیبانی
  • استفاده وب سایت های بزرگ از وردپرس مانند: Mashable, Nasa, Mozilla, Coca Cola, Wall Street Journal
  • پشتیبانی از فایل های چند رسانه ای
  • وجود هزاران پلاگین برای افزایش کارایی وب سایت ها
  • مدیریت آسان
  • قابلیت ادغام با شبکه های اجتماعی
  • مقرون به صرفه ( از آنجایی که استفاده از آن ساده است نیازی به استخدام طراح برای پشتیبانی از آن ندارید.)
  • قابلیت به روز رسانی ساده با استفاده از قالب های متنوع
  • وردپرس Super Admin است. به این معنا که افراد مختلف به صورت همزمان می توانند از آن استفاده کنند.
  • برای مدیریت آن نیازی به یادگیری کد HTML نیست.
  • هر روز در حال به روز رسانی است و قدیمی و منسوخ نمی شود.

بر اساس گفته های بالا می توانید از وردپرس برای طراحی یک سایت ساده تا یک وب سایت کاملا حرفه ای مانند فروشگاه های آنلاین بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. وردپرس در عین سادگی یک CMS بسیار قدرتمند و حرفه ای است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.