آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=558

ثبت سایت در گوگل مپ یکی از مهمترین فاکتور های سئو محلی برای یک وبسایت است. شما با ثبت مکان خود در گوگل مپ به گوگل میفهمانید که مکان شما کجا قرار دارد. این کار به سئوی محلی سایت شما بسیار کمک میکند. از طرفی دیگر باعث میشود که گوگل به سایت شما اعتماد بیشتری داشته باشد و کسب و کار محلی شما را بیشتر در نتایج محلی جستجو ها بیاورد. در این مقاله از دارکوب قصد داریم که به صورت قدم به قدم نحوه ثبت سایت در گوگل مپ را با هم بیاموزیم. پس با ما همراه باشید.

گوگل مپ و اهمیت آن برای کسب و کار ها

همانطور که میدانیم گوگل مپ یک نقشه آنلاین و رایگان است که توسط کمپانی گوگل در سال ٢٠٠۵ رو نمایی شد. این اپلیکیشن یک نقشه ساده نیست، بلکه امکانات فوق العاده زیادی دارد. امروز‌ه شما با داشتن یک تلفن همراه ساده هوشمند میتوانید از آن استفاده کنید و دقیقترین مختصات و مشخصات هر مکانی را که بخواهید پیدا کنید. همچنین امروزه به دلیل گسترش تکنولوژی های روز دنیا و انقلاب تجارت الکترونیکی و دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری نیاز به رقابت و دیده شدن دارند. ثبت آدرس در گوگل مپ برای یک کسب و کار به یکی از نیاز های مبرم آن کسب و کار تبدیل شده است. زیرا با این کار مشتریان آن کسب و کار راحت تر میتوانند آن ها را پیدا کنند و علاوه بر این در موتور های جستجو بیشتر دیده خواهند شد.

با توجه به نکات گفته شده ثبت سایت در گوگل مپ، برای هر وبسایتی که خدمات و محصولات خود را به فروش میرساند یک نیاز اساسی است. بیشتر افراد جامعه دوست دارند که جنس یا محصولی که میخرند را از نزدیکترین مکان به خودشان بخرند و از طرفی گوگل و موتور های جستجو در چند سال اخیر توجه ویژه ای به نمایش نتایج محلی داشته اند. بنابراین اگر شما خدماتی را ارائه میدهید و یا محصولی را میفروشید، بهتر است که مکان کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید. برای این کار با ما همراه باشید.

قدم به قدم ثبت سایت در گوگل مپ

خوب بریم سراغ آموزش و قدم به قدم یاد بگیریم که چطور مکان کسب و کار یا سایت خودمان را در گوگل مپ ثبت کنیم. برای اینکار قبل از هر چیزی شما نیاز دارید که یک اکانت جیمیل فعال داشته باشید، چون باید با جیمیل وارد سایت گوگل مپ بشید. اگر جیمیل فعال داشته باشید به راحتی میتوانید با آموزش ما در رابطه با چگونگی ثبت سایت در گوگل مپ سایت خود را در گوگل ثبت کنید. در غیر این صورت شما باید اول برای خودتان یک حساب جیمیل بسازید. ما در هفت قدم و به ساده ترین شکل آدرس سایت خود را در گوگل ثبت میکنیم.

قدم اول (ورود به برنامه گوگل)

قدم اول ثبت سایت در گوگل مپ

همانند تصویر بالا اولین قدم شما در ثبت سایت در گوگل مپ، ورود به برنامه ی گوگل است. برای ادامه کار و ورود به برنامه گوگل مپ شما باید یک اکانت جیمیل فعال داشته باشید. اگر شما اکانت جیمیل فعال ندارید هم اکنون اقدام به ساخت یک حساب جیمیل کنید. اکانت جیمیل در مراحل بعدی برای تایید حساب شما در گوگل مپ به کار میرود. پس از وارد شدن به گوگل در مرورگر خود، مانند تصویر بالا در گوشه سمت راست بالا اپلیکیشن ها را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی و ورود به برنامه گوگل مپ برویم. 

قدم دوم (انتخاب برنامه گوگل مپ)

قدم دوم ثبت سایت در گوگل مپ

در این مرحله شما باید طبق تصویر بالا، اپلیکیشن maps را انتخاب کنید تا به برنامه گوگل مپ وارد شوید و بتوانید لوکیشن خود را در گوگل مپ ثبت کنید. 

قدم سوم

قدم سوم ثبت سایت در گوگل مپ

در این مرحله با انتخاب برنامه گوگل مپ شما با همچین صفحه ای رو به رو خواهید شد. آدرس بالا ممکن است از google.com/maps به بعد برای شما متفاوت باشد. در قسمت سمت چپ این صفحه یک حالت منو مانند وجود دارد که شما باید برای ادامه مرحله های ثبت سایت در گوگل مپ روی آن کلیک کنید. با این کار گزینه ای تحت عنوان add a missing place برای شما ظاهر میشود که شما باید آن را انتخاب کنید.

قدم چهارم

قدم چهارم ثبت سایت در گوگل مپ

همانند تصویر بالا شما باید گزینه add a missing place را انتخاب کنید، که در مرحله بعد یک فرم را به کاربر میدهد که کاربر باید اطلاعات لازم را در آن وارد کند.

قدم پنجم

قدم پنجم ثبت سایت در گوگل مپ

پس از اینکه شما گزینه ی add a missing place را انتخاب کردید، یک باکس مکان برای آپدیت لوکیشن شما (update location on map) که مربوط به مکان شما است، همراه یک فرم اطلاعات برای شـما نشان داده میشود. شما در این مرحله باید مکان خود را تایید کنید و فرم اطلاعات مربوطه را پر کنید. این اطلاعات شامل:

  • نام (شامل نام برند یا کسب و کار شما)
  • آدرس (آدرس محل کار خود را به صورت حقیقی وارد کنید)
  • دسته بندی (این فیلد مربوط به دسته بندی مشاغل و کسب و کار شما است)

اما اطلاعات این مرحله برای ثبت سایت در گوگل مپ کافی نیست و ما باید اطلاعات بیشتری را وارد کنیم تا مکان سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنیم، پس اسکرول میکنیم به پایین صفحه و به مرحله بعد میرویم.

قدم ششم

قدم ششم ثبت سایت در گوگل مپ

در این مرحله از ثبت آدرس در گوگل مپ ما باید اطلاعات کاملتری را به گوگل بدهیم تا وبسایت ما را ثبت کند. همانند تصویر بالا، ما گزینه ای تحت عنوان Add phone, hours, website, opening data and photo را انتخاب میکنیم. با انتخاب این گزینه فرمی به ما داده میشود که در مرحله بعد باید آن را پر کنیم.

قدم آخر از ثبت سایت در گوگل مپ

قدم آخر ثبت سایت در گوگل مپ

در این مرحله از ثبت سایت در گوگل مپ که مرحله آخر از کار ما است، باید اطلاعات کامل تری را به گوگل بدهیم. فرمی که در تصویر بالا میبینید را باید پر کنیم. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • ساعت کاری شما
  • شماره تلفن محل کار شما
  • آدرس اینترنتی وبسایت شما
  • روز های کاری 
  • عکس مربوط به مکان کاری شما

پس از اینکه فرم بالا را پر کردیم، گزینه send برای ما فعال خواهد شد و ما اطلاعات را برای گوگل میفرستیم. منتظر میمانیم تا گوگل اطلاعات ما را تایید کند و آن را از طریق جیمیل به ما اطلاع رسانی کند. بعد از تایید شدن اطلاعات ما توسط گوگل ما سایت و لوکیشن خودمان را به درستی در گوگل ثبت کرده ایم. از این به بعد با وارد کردن نام برند یا سایت خودمان در باکس گوگل، نقشه مربوط به لوکیشن ما، شماره تلفن، ساعت کاری و… آن نیز نمایش داده میشود.

تأثیر ثبت لوکیشن در گوگل مپ برای سئو 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ثبت سایت در گوگل مپ برای سئو مزایای زیادی دارد. یکی از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم کبوتر به کسب و کار های محلی و نتایج محلی اهمیت زیادی میدهد. پس با این حساب ثبت آدرس در گوگل مپ با توجه به اینکه یکی از الگوریتم های گوگل مختص سئو محلی (local seo) است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرض کنید شما دنبال یک نوع کفش خاص در شهر خودتان میگردید، در باکس جستجو وارد میکنید کفش فلان مدل و نام شهر خودتان را در آخر وارد میکنید. با این کار سایت هایی که آدرس خودشان را در گوگل مپ ثبت کرده اند بالاتر از سایت های دیگر قرار میگیرند. این کار به خودی خود کمک زیادی به رشد کسب و کار شما در نتایج محلی میکند. در نتیجه شما میتوانید به فروش بیشتری برسید. علاوه بر این میتواند به برندینگ شما در شهر شما و در حوزه ای که کار میکند کمک زیادی کند. پس برای اینکه به سئوی محلی سایت خود کمک کنید، اولین کاری که باید انجام بدهید ثبت سایت در گوگل مپ است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.