آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=331

برای آنکه هر کاری را به درستی انجام دهید، باید پایه و اصول اولیه آن کار به صورت کاملا اصولی نهاده شود. در ارتباط با سئو و بهینه سازی وب سایت و همچنین طراحی سایت، این مطلب نیز صدق می کند. در ابتدا برای آنکه یک سایت کاملا حرفه ای و با کیفیت داشته باشید باید اصول اولیه طراحی وب سایت را به درستی انجام دهید تا در نهایت یک سایت با عملکرد بالا داشته باشید. به این ترتیب بدون شک رضایت کاربران خود را نیز به دست خواهید آورد.

در ارتباط با سئو و بهینه سازی وب سایت نیز یک سری قوانین و تکنیک ها وجود دارد که پایه سئو سایت را مستحکم می کند. در اصل این قوانین و اصول اولیه سئو برای هر وب سایتی حیاتی است. در ابتدا وقتی یک سایت ایجاد می کنید، برای آنکه موتور های جستجو آن را شناسایی یا ایندکس index کنند باید تکنیک های مختلفی را روی سایت اجرا کنید. بسیاری از این تکنیک ها اصول اولیه سئو هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

سئو و بهینه سازی وب سایت ها

قبل از پرداختن به اصول اولیه سئو، بهتر است نگاهی اجمالی به بهینه سازی سایت داشته باشیم. همانطور که می دانیم یکی از مهمترین مباحث در حوزه دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) مربوط به SEO سایت ها است.

با افزایش تعداد وب سایت ها و متقابلا گسترش رقبا در هر صنف و صنعتی، به سختی می توان در میان رقبا دیده شد. مشتریان نیز امروزه به راحتی می توانند کسب و کار های برتر را تشخیص دهند. سئو و بهینه سازی سایت یکی از راه های مطمئن برای دیده شدن در میان رقبا و به دست آوردن مشتریان بالقوه است.

همانطور که می دانید، اغلب مردم برای انجام هر کاری یا خرید و به دست آوردن کالا و خدماتی در گوگل به جستجوی آن می پردازند. SEO بهترین راه برای دیده شدن در صفحات نتایج موتور جستجو search engine results pages (SERPs) می باشد.

اغلب افراد درک محدودی از بهینه سازی سایت ها دارند. بسیاری از مدیران وب سایت ها سئو را محدود و ساده می دانند. ما به شما و این قبیل افراد پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به هر کاری در ارتباط با سئو، با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب مشاوره داشته باشید. شرکت طراحی وب سایت دارکوب بیش از یک دهه در حوزه خدمات طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی موتور های جستجو، دیجیتال مارکتینگ و برند سازی فعالیت دارد. با آنکه سئو کمی پیچیده است اما کارشناسان ما به راحتی می توانند صفحات سایت شما را با تکنیک های مجاز و مطمئن به صفحات اول نتایج موتور جستجو برسانند.

اصول اولیه بهینه سازی وب سایت ها

برای آنکه بتوان یک سئو موفق را پیاده سازی نمود باید آن را از ابتدا به درستی انجام داد. متاسفانه بهینه کردن سایت بدون برنامه با شکست مواجه خواهد شد. برای جلوگیری از شکست باید یک استراتژی مناسب داشت. به همین دلیل انجام اصول اولیه سئو بسیار مهم است.

وقتی صحبت از موتور جستجو می شود، اغلب ما گوگل را در نظر می گیریم. صرف نظر از اینکه مخاطبان ما از چه موتور جستجویی استفاده می کنند، باید گفت نتایج صفحات جستجو مدام در حال تغییر هستند. این مورد مخصوصا در گوگل در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است. گوگل دائما در حال تغییر چگونگی رتبه بندی وب سایت ها است. اگر با قوانین سئو آشنا باشید، باید بدانید که ساده ترین روش هایی که در سال های اخیر برای سئو به کار می رفت امروزه برای وب سایت ها بسیار خطرناک هستند.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که حتما برای بهینه سازی وب سایت به مقالات و آموزش های رایگان موجود در وب سایت های مختلف بسنده نکنید، برای کسب اطلاعات بیشتر دز این زمینه یا آموزش سئو می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت دارکوب تماس بگیرید.

الگوریتم گوگل در ارتباط با رتبه بندی سایت ها بسیار پیچیده عمل می کند و این پیچیدگی در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است. اما همه ما می دانیم که گوگل غالبا به دنبال صفحاتی با اطلاعات کامل و با کیفیت است. اطلاعاتی که با جستجو کاربران هماهنگ و مرتبط باشد. این موتور جستجو ارتباط صفحات با جستجوی کاربران را از طریق ربات های خود تعیین می کند. ربات های گوگل موظف هستند تمامی صفحات وب را پیمایش کنند. آنها همچنین ارتباط صفحات را با عبارات کلیدی جستجو شده تعیین می کنند. این ارتباط بیشتر با در نظر گرفتن کلمات کلیدی صفحات مشخص می شود.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی

همانطور که در بالا گفته شد، موتور های جستجو صفحات وب را بر اساس ارتباط کلمات و عبارات کلیدی با عباراتی که کاربران جستجو کرده اند نمایش می دهند. پس انتخاب صحیح کلمات کلیدی در سئو نقش مهمی دارد.

در ارتباط با کلمات کلیدی که می خواهید برای وب سایت خود در نظر بگیرید، تحقیق کامل کنید. این کار اولین قدم در بهینه سازی موتور جستجو می باشد. این شما هستید که باید مشخص کنید صفحات وب سایت تان بر اساس کدام کلمات و عبارات رتبه بندی شود. این کار به نظر ساده است، اما اینطور نیست در انتخاب کلمات کلیدی وب سایت باید چند عامل را در نظر بگیرید:

  • حجم جستجو: در ابتدا باید کلمات کلیدی شما چه میزان مورد جستجو قرار می گیرد. هرچه کلمه کلیدی شما بیشتر جستجو شود متقابلا مخاطب بیشتری به دست خواهید آورد و در مقابل هر چه کلمه کلیدی شما نا شناخته باشد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و مخاطب کمتری به دست خواهید آورد.
    ابزار های مختلفی برای این کار وجود دارند. در شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب ابتدا میزان فراوانی آنها بررسی شده و سپس کلمات کلیدی مناسب به مشتری پیشنهاد داده می شود.
  • مرتبط بودن با موضوع سایت: در سال های پیش بسیاری از افراد برای وب سایت خود از کلمات کلیدی غیر مرتبط اما با جستجو بالا استفاده می کردند که البته ترافیک بالایی نیز بدست می آوردند اما در سال های بعد گوگل این شیوه از سئو را منفی دانست و از آن به عنوان سئو کلاه سیاه یاد کرد. امروزه می دانیم استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط مساوی است با جریمه و پنالتی شدن صفحات وب سایت.
    علاوه بر این استفاده از کلمات کلیدی نا مرتبط بدون شک نارضایتی کاربران و مخاطبان شما را به همراه خواهد داشت. فراموش نکنید در انتخاب کلمات کلیدی حتما عبارات مرتبط با کسب و کار و موضوع وب سایت را انتخاب نمایید.
  • وب سایت رقبا: توجه به وب سایت های رقیب در کسب و کار بسیار مهم است. همیشه باید سایت ها و کانال های بازاریابی رقبای خود را بررسی و با وب سایت خود مقایسه کنید. این کار در انتخاب بهترین شیوه های بازاریابی به شما کمک می کند. همچنین در انتخاب عبارات و یا کلمات کلیدی مناسب نیز می توانید از سایت های رقبای خود بهره ببرید. بخصوص اگر رقبای شما در حرفه خود بسیار قدرتمند و با مشتریان زیاد هستند. فقط توجه نمایید به هیچ عنوان مانند آنها عمل نکنید چرا که موتور های جستجو نسبت به این کار حساس هستند و وب سایت هایی که محتوای آنها کپی است را جریمه می کنند. همچنین این کار در نظر مشتریان و مخاطبان شما درست نیست و اعتماد آنها را از دست خواهید داد.
    در این باره نیز ابزار هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها از کلمات کلیدی که رقبا بر اساس آنها رتبه بندی شده اند آگاه شوید.

سئو داخلی سایت

همانطور که می دانید و نیز در مقاله پیشین به آن اشاره شد، سئو از دو بخش کلی تشکیل شده است؛ سئو داخلی سایت و سئو خارج از سایت. البته برخی از سئو کار ها یک بخش دیگر به این تقسیم بندی افزوده اند که به آن سئو فنی می گویند و مرتبط با ساختار و پایه طراحی وب سایت است.

قسمت بیشتری از تکنیک های سئو مربوط به داخل صفحات سایت است. این تکنیک ها اغلب اصول اولیه سئو هستند. بعد از آنکه کلمات کلیدی مناسب وب سایت خود را انتخاب کردید، نوبت به استفاده آنها در سایت می رسد. که باید آنها را بر اساس سئو داخلی در صفحات سایت استفاده کنید. از مهمترین تکنیک های SEO on page که جزء اصول اولیه سئو هستند به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • Title Tags برچسب های عنوان
  • Meta Descriptions توضیحات متا
  • محتوای سایت
  • ساختار URL
  • برچسب Alt
  • Schema & Markup

در ادامه به بررسی مهمترین این موارد خواهیم پرداخت.

Title Tags برچسب های عنوان: یکی از مهمترین قسمت های یک صفحه وب که ربات های گوگل توجه ویژه ای به آن دارند، قسمت عنوان هر صفحه می باشد. عنوان ها بهترین مکان ها برای استفاده از کلمات کلیدی هستند. چرا که ربات ها در پیمایش هر صفحه ابتدا به عنوان آن رجوع می کنند.

منظور از تگ عنوان header ها که آنها را با h1,h2, … مشخص می کنند نیست. Title Tags همان عبارتی است که در بالای مرورگر خود مشاهده می کنید. این عبارت با استفاده از source code متا تگ meta tag ایجاد می شود.

طول این عبارات متفاوت می باشد اما برای آنکه توسط گوگل کامل نشان داده شود بهتر است طول آن 55 تا 60 کاراکتر باشد. بهتر است در انتخاب برچسب عنوان از کلمات کلیدی سایت استفاده کنید. همچنین بهتر است این عبارات به صورت کاملا جذاب انتخاب شوند. اغلب “برچسب عنوان اغلب همان چیزی است که جستجوگر در نتایج جستجو برای صفحه شما می بیند.”

Meta Descriptions توضیحات متا: این عنصر همان عباراتی است که در صفحه نتایج گوگل به کاربران نمایش داده می شود. در برخی از موارد نیز ممکن است توضیحات متا به کاربران نمایش داده نشود. این توضیحات نقش زیادی در جذب کاربران دارند. پس بهتر است در نگارش آنها کاملا دقت کنید. حدالمکان بهتر است در نگارش توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

محتوای سایت: بارها گفته شده است که مهمترین دلیل مراجعه کاربران به وب سایت ها مشاهده محتوای سایت می باشد. محتوا نقش اصلی در جذب مخاطب و تبدیل او به مشتری بالقوه دارد. هیچ موقع از اهمیت محتوای سایت خود غافل نشوید. در تولید محتوا باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

طول و حجم محتوا: هیچ عدد ثابتی برای تعداد کاراکتر ها و کلمات محتوا وجود ندارد. اما ما بر اساس تجربه خود به این نکته پی برده ایم که هر چه طول محتوا زیاد باشد، گوگل رضایت بیشتری از وب سایت خواهد داشت، اما به شرط آنکه محتوا با کیفیت و مناسب باشد. در حال حاضر بهتر است مقالات خود را بین 1500 تا 2000 کلمه ایجاد نمایید.

مرتبط بودن: در ارتباط با محتوای سایت نیز، مرتبط بودن آن با موضوع سایت و کسب و کار اهمیت بالایی دارد. گوگل به سرعت از نامرتبط بودن مقالات و محتوای سایت با خبر می شود.

استفاده از کلمات کلیدی: در تولید محتوا حتما از کلمات کلیدی استفاده نمایید. کلمات کلیدی در متن باید به صورت پراکنده استفاده شوند از بکار بردن بیش از اندازه یا به صورت محدود آنها پرهیز نمایید. همچنین سعی کنید از مترادف کلمات و عبارات کلیدی خود نیز استفاده نمایید.

محتوای کپی: به هیچ عنوان محتوای خود را از وب سایت های دیگر کپی نکنید. موتور های جستجو نسبت به این اقدام سریعا آگاه شده و با سایت مورد نظر برخورد می کنند. این کار همچنین باعث تاثیر منفی بر رتبه بندی سئو سایت می شود.

محتوای جذاب: برای آنکه مخاطبان بیشتری به دست بیاورید باید از محتوای جذاب استفاده کنید. محتوای شما بهتر است در درجه اول آموزشی و سپس تبلیغاتی باشد. محتوا فقط شامل متن و مقاله نیست پس برای هر چه جذاب شدن آن از تصاویر، ویدئو ها، انیمیشن ها و… استفاده کنید. توجه نمایید محتوای شما از هر نوعی که باشد باید غیر کپی و جدید انتخاب شود.

قابلیت به اشتراک گذاری: هر چه محتوای سایت جدید، جذاب و با کیفیت باشد، افراد بیشتری آن را به اشتراک می گذارند. پس به یاد داشته باشید محتوای سایت شما باید قابلیت به اشتراک گذاشتن را داشته باشد.

لینک های داخلی

یکی از بهترین کار ها که در داخل سایت خود می توانید انجام دهید، برقراری پیوند بین صفحات می باشد. همانطور که می دانید خزنده ها یا ربات های گوگل در بازدید از هر صفحه از وب تمامی محتوا و عناصر آن را بررسی می کنند. در برخورد با لینک های داخل صفحه نیز به آن پیوند مراجعه خواهند کرد. در داخل سایت خود از پیوند های داخلی استفاده کنید و بین آنها ارتباط برقرار نمایید به راحتی می توانید بر رتبه بندی سایت خود تاثیر مثبت بگذارید.

ایجاد بک لینک

یکی از مهمترین تکنیک های سئو خارج صفحه که جزء اصول اولیه سئو محسوب می شود، back link گذاری می باشد. همانطور که پیوند های داخلی مهم هستند پیوند هایی که در سایت های دیگر به سایت خود ایجاد می کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

بکلینک دهی کمی دشوار است. اما با ایجاد چند لینک با کیفیت به راحتی می توانید تاثیر مثبت بسزایی در رتبه بندی خود بگذارید. اگر محتوای سایت شما مناسب و با کیفیت باشد وب سایت های مختلفی به سایت شما به عنوان مرجع و منبع خود لینک خواهند داد. در این باره کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت دارکوب می توانند شما را یاری نمایند. چرا که مبنای اصلی سئو و بهینه سازی وب سایت در شرکت طراحی سایت دارکوب به دست آوردن لینک خارجی یا بک لینک می باشد.

سئو فنی

همانطور که در بالا گفته شد، یکی از قسمت بندی های سئو مربوط به سئو فنی است. این قبیل تکنیک ها شامل موارد فنی وب سایت می شوند که انجام هر کدام از آنها می تواند تاثیر خوبی بر رتبه بندی موتور های جستجو بگذارد. این موارد عبارتند از:

  • سرعت بارگذاری صفحات وب سایت: سرعت سایت به عوامل مختلفی چون؛ حجم محتوا مانند حجم فیلم ها و تصاویر، کدنویسی و دستورالعمل های HTML و… دارد که با بررسی این موارد می توان سرعت بارگذاری صفحات سایت را به طور چشم گیری افزایش داد.
  • Mobile Friendliness: یا سازگاری با تلفن های همراه که یکی از مهمترین تکنیک های تاثیرگذار بر سئو سایت می باشد.

و از دیگر موارد سئو فنی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • XML Sitemap
  • Robots.txt, Meta NoIndex, & Meta NoFollow
  • Redirects
  • Header Response

تمامی موارد گفته شده در بالا در کنار هم می توانند رتبه بندی سایت در موتور های جستجو را به صورت چشمگیری بهبود دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بهینه سازی وب سایت خود می توانید با کارشناسان سئو شرکت طراحی سایت دارکوب در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.