آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=211

طراحی قالب و ایجاد یک وب سایت کار سخت و کمی پیچیده است.اغلب کاربران اینترنت به دنبال وب سایت هایی هستند که طراحی ظاهری آن حرفه ای و قوی باشد. می توان گفت هر چه ظاهر یک سایت به خوبی و به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده باشد باعث افزایش اعتماد بازدیدکنندگان نسبت به کسب و کار شما می شود.

بنابراین اگر به دنبال افزایش مشتری هستید باید یک سایت با ظاهری زیبا و کاملا با کیفیت ایجاد کنید. علاوه بر این طراحی قالب سایت باید به گونه ای باشد که به روز بودن سایت را نشان دهد. اما چه چیزی باعث می شود که یک سایت به روز، حرفه ای، با کیفیت و با طراحی قوی به نظر برسد؟ چیدمان مناسب عناصر و المان ها، استفاده از پالت های رنگی متنوع اما خوش نما، انیمیشن ها و تصاویر متحرک، اسلاید ها، بارگیری سریع صفحات سایت و از این قبیل موارد، به هر چه بهتر یک طراحی کمک می کنند. این عناصر وقتی به خوبی و در فضای مناسب استفاده شوند، تجربه خوب و دلپذیری را در کاربران ایجاد می کنند.

وردپرس یکی از پلتفرم ها و CMS های پر کاربرد و محبوب نزد مردم است. WordPress یک سیستم مدیریت محتوا Content Management System می باشد که اغلب وب سایت های موجود در اینترنت بر اساس آن طراحی شده اند. مهمترین کاری که یک طراح برای طراحی یک وب سایت با استفاده از وردپرس انجام می دهد، طراحی قالب وردپرس است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اگر در حال ایجاد یک وب سایت با استفاده از وردپرس هستید، باید قالب مناسبی طراحی کنید. طراحی با کیفیت و قوی تم، به شما این امکان را می دهد که بر روی درج محتوا، طرح بندی، رنگ بندی و استفاده از فونت های مناسب کنترل کافی داشته باشید. در عین حال باعث عملکرد بهتر وب سایت و مطابق با سلیقه کاربران می شود.

قالب وردپرس

قالب وردپرس شامل تمامی موارد موجود در طراحی سایت است. از انتخاب رنگ گرفته تا سر صفحه ها headers ، پاورقی ها footers و موقعیت نوار کناری sidebar و … مربوط به قالب سایت می باشد. یک قالب وردپرس از طریق CSS stylesheet خود ، همه موارد مربوط به تایپوگرافی ( font face، font style، حاشیه، تو رفتگی ها و فاصله خط) را کنترل می کند.

اغلب قالب های وردپرس WordPress themes دارای برخی الگو های templates پیش فرض با کد برای تولید خروجی HTML برای بخش های خاصی از یک وب سایت هستند. قالب وردپرس یک طراحی کامل برای یک وب سایت است.

بسیاری از افرادی که به دنبال ایجاد وب سایت هستند، به ظاهر و طراحی سایت توجه نمی کنند و فقط به دنبال یک روش ساده و سریع برای ایجاد یک سایت هستند. وقتی به این افراد طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا را پیشنهاد می دهیم سریع به دنبال دانلود وردپرس و ایجاد یک وب سایت بدون هیچ دانشی هستند. این افراد معمولا از فیلم های آموزشی موجود اقدام به ایجاد وب سایت می کنند. با آنکه نتیجه فعالیت آنها یک وب سایت است، اما نمی توان روی کارایی آن انتظار زیادی داشت.

طراحی یک وب سایت کاملا حرفه ای با ظاهری کاربر پسند و با کارایی بالا نیازمند طراحی دقیق توسط افراد با تجربه است. اگر می خواهید فقط برای کسب تجربه یک وب سایت طراحی کنید می توانید از فیلم های آموزشی و دیگر منابع موجود استفاده نمایید، اما اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت برای کسب درآمد هستید، توصیه می کنیم این کار را به طراحان حرفه ای و با تجربه بسپارید.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه طراحی وب سایت توانسته در این سال ها سابقه ای درخشان و نمونه کار های بسیاری را بدست بیاورد. تیم های طراحی سایت در شرکت طراحی وب سایت دارکوب دارای تجربه کافی و دانش به روز در حوزه خدمات طراحی وب سایت هستند. شما عزیزان می توانید به راحتی از تصمیم به ایجاد یک سایت تا راه اندازی آن را به عهده ما بگذارید.

اگر در ایجاد یک سایت عجله دارید یا بودجه کافی برای طراحی یک وب سایت را ندارید می توانید، قالب وب سایت را خریداری کنید. قالب های سایت به صورت آماده و در انواع مختلف وجود دارند که شما می توانید نیاز های اساسی یک کسب و کار آنلاین را با استفاده از آنها به دست بیاورید. شرکت طراحی وب سایت دارکوب بر اساس تجربه و همچنین نیاز های بازار اقدام به طراحی قالب های مختلفی کرده است که می توانید بر اساس نوع و موضوع کسب و کار خود از آنها استفاده نمایید. خرید قالب سایت ارزان ترین و سریع ترین روش طراحی وب سایت هستند.

اما اگر بودجه و زمان کافی برای راه اندازی یک وب سایت دارید می توانید از قالب های سفارشی استفاده نمایید. به این ترتیب، طراح مطابق نظر شما یک وب سایت کامل، حرفه ای، با کیفیت، سفارشی، کاربردی و … برای شما طراحی می کند. مدت زمان تحویل و هزینه این قبیل طراحی ها بر اساس نوع وب سایت تعیین می گردد.

تفاوت theme و template

همه template ها تحت یک theme دسته بندی می شوند. که می تواند شامل یک الگو یا قالب ساده و یا یک قالب طراحی شده سفارشی باشد. تم جایی است که کد HTML / CSS برای یک قالب در آن قرار دارد.

تم باعث می شود قالب با حفظ سبک های کلی پیام با محتوای مختلف ذخیره شود. اگر HTML / CSS را برای یکی از تم های خود به روز کنید، تمام قالب های ایجاد شده در آن موضوع به روز می شوند.

طراحی قالب وب سایت

قالب های وب سایت Website templates، فایل هایی با طراحی حرفه ای هستند که برای ساخت وب سایت استفاده می شوند. برای آنکه یک وب سایت سفارشی داشته باشید، باید در طراحی قالب آن به نکاتی که در ادامه ذکر می شود، توجه کنید.

عدم استفاده از طراحی تکراری: در طراحی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و سئو بار ها گفته ایم که به وب سایت رقبای خود دقت کنید و به صورت مداوم آنها را با سایت خود مقایسه کنید. این نکته دلیل نمی شود که طراحی وب سایت شما دقیقا مشابه با وب سایت های دیگر باشد. بسیاری از افرادی که به دنبال راه اندازی وب سایت های فروشگاهی هستند، وب سایتی مشابه با فروشگاه های آنلاین مطرح می خواهند. این کار اعتماد کاربر را در پی نخواهد داشت و جلوه ی خوبی برای کسب و کار شما ایجاد نمی کند.

طراحی متناسب با موضوع کسب و کار: اولین نکته ای که در طراحی قالب باید به آن توجه کنید، تناسب ظاهر سایت با موضوع کسب و کار است. در این مورد توجه به سلیقه مشتریان نیز بسیار مهم می باشد. اگر مخاطبان شما گروه خاصی هستند ( دانش آموزان، دانشجویان و …) باید در طراحی خود سلیقه آنها را دخیل کنید. رنگ بندی، چیدمان المان ها، نوع فونت ها و … بهتر است مطابق با سلیقه مخاطب سایت باشد. طراحی قالب سایت باید با نیاز های تجاری شما مطابقت داشته باشد.

طراحی قالب Mobile Responsive: ریسپانسیو یا سازگاری قالب سایت با تلفن های همراه بسیار مهم است. امروزه تعداد کاربرانی که با استفاده از تلفن های همراه هوشمند از وب سایت ها دیدن می کنند نسبت به کاربران کامپیوتر های رومیزی، در حال پیشی گرفتن است. به همین دلیل قالب سایت باید سازگار باشد.

تا کاربر تجربه خوبی از بازدید وب سایت به دست بیاورد. به علاوه ریسپانسیو بودن قالب سایت برای موتور های جستجو بسیار مهم است. جدا از اینکه وب سایت ها در تلفن های همراه جداگانه رتبه بندی می شوند، در کامپیوتر های رومیزی نیز عاملی برای افزایش رتبه در موتور های جستجو است. Mobile Responsive یکی از فاکتور های مهم سئو می باشد.

قالب وب سایت را بر اساس سئو طراحی کنید: همانطور که در بالا گفته شد ریسپانسیو بودن قالب سایت یکی از فاکتور های مهم بهینه سازی سایت است. اما فاکتور های دیگری نیز در طراحی وجود دارند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم باعث بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو می شوند.

طراحی المان های CAT: Call To Action، حذف کد ها و دستورات اضافی، عدم فاصله گذاری میان کدها، استفاده از تصاویر و عناصر کم حجم، توجه به سرعت بارگذاری صفحات و … از این قبیل مواردی هستند که در طراحی قالب باید به آنها توجه شود.

طراحی کاربر پسند User Friendly: طراحی کاربر پسند بسیار مهم است. وقتی کاربر وارد سایت می شود باید بتواند، به راحتی از امکانات موجود در وب سایت استفاده کند. اگر ظاهر سایت شلوغ باشد، گمراه می شود و به سرعت سایت را ترک می کند. با این کار نه تنها مخاطب خود را از دست می دهید بلکه موجب نارضایتی موتور جستجو نیز می شوید.

فضایی برای تبلیغات اختصاص دهید: یکی از راه های کسب درآمد تبلیغات در وب سایت است. در طراحی خود فضایی را برای قرار دادن تبلیغات مختلف قرار دهید. اما این نکته نباید باعث شود، صفحات سایت مملو از تبلیغات مختلف شوند.

توجه به سرعت سایت: یکی دیگر از فاکتور های مهم سئو سرعت سایت است. اگر سرعت بارگذاری صفحات سایت بیش از 5 ثانیه باشد، درصد بالایی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. به علاوه رتبه خوبی در موتور های جستجو به دست نخواهید آورد. مواردی که بر سرعت سایت تاثیر می گذارند می توانند بر اثر ایراداتی در کد نویسی قالب، فاصله های پی در پی میان کد ها و دستورات، استفاده از انیمیشن ها و تصاویر با حجم بالا و … باشند.

توجه به این قبیل موارد می تواند شما را در طراحی قالب وردپرس کمک کند. به علاوه شما عزیزان می توانید برای آموزش طراحی سایت با وردپرس به آموزشگاه طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید. همچنین در صورت تصمیم به ایجاد یک وب سایت می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.