آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=358

نویسندگی وب سایت و تولید محتوای سایت یکی از مسائل مهم سئو و بهینه سازی سایت می باشد. اصلی ترین دلیل مراجعه کاربران به وب سایت ها، مشاهده محتوای سایت است. همانقدر که محتوا برای مخاطبان مهم می باشد برای موتور های جستجو نیز مهم است. موتور های جستجو توجه ویژه ای به محتوای سایت ها دارند.

به دلیل این اهمیت بالا، یکی از چالش های مهم بازاریابان محتوا و وبلاگ نویسان، تولید محتوایی است که برای موتور های جستجو بهینه باشد و در عین حال برای مخاطبان نیز جذاب و کاربردی تلقی شود. در همین راستا نیز تکنیک هایی تحت عنوان SEO Writing وجود دارند. SEO Writing یا نوشتن برای سئو به معنای برنامه ریزی، تولید و ایجاد محتوا و بهینه سازی آنها با هدف رتبه بندی در موتور های جستجو می باشد.

اینکه تنها محتوای سایت کامل و با کیفیت باشد برای رتبه بندی موتور های جستجو کافی نیست. در اصل محتوا در کنار کامل و با کیفیت بودن باید بهینه نیز باشد و بر اساس فاکتور های مهم موتور های جستجو تولید گردد. به بیانی دیگر یک محتوا زمانی می تواند بر رتبه بندی سایت تاثیر مثبت بگذارد که جذاب، بهینه، با کیفیت، دارای استاندارد های مهم نویسندگی و کامل باشد.

برای تولید محتوای بهینه و تاثیر گذار بر رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجو تکنیک ها و روش های مهمی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. همانطور که می دانید شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت یکی از شرکت های بزرگ و مطرح در این زمینه می باشد. مواردی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم بر اساس تجربه سئوکار ها و تولید کنندگان محتوا و قوانین سئو جمع آوری شده اند.

تولید محتوای بهینه

اگر می خواهید مخاطبان زیادی به دست بیاورید در قدم نخست باید محتوای جذاب تولید کنید. یکی از گام های اصلی در پیشرفت تجارت آنلاین تولید محتوای هوشمندانه است. در تولید محتوا باید هدف اصلی شما در ابتدا جلب نظر مخاطبان و مشتریان و هدف بعدی جلب نظر موتور جستجو باشد. به این ترتیب در نهایت محتوایی که تولید کرده اید تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت خواهد داشت.

اما، چگونه می توان محتوایی ایجاد کرد که با این اهداف مطابقت داشته باشد؟ چگونه باید محتوایی ایجاد کرد که در کنار رتبه بندی خوب در Google، کاربران را نیز جذب کند؟ پاسخ به این سوال همان چیزی است که نوشتن مطالب SEO را در بر می گیرد. با توجه به چند نکته ساده به راحتی می توانید محتوای بهینه تولید کنید. نکات سئو در نویسندگی در عین پیچیده بودن بسیار ساده هستند.

همانطور که می دانید، وقتی کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنید، لیستی از نتایج جستجو به شما نمایش داده می شود که تمامی صفحات آن مربوط به عبارت جستجو شده، است.

این صفحات نتایج در واقع نتیجه بهینه سازی موتور جستجو یا SEO است. در ارتباط با معنای سئو به طور خلاصه باید گفت: “SEO روشی است برای بهینه سازی (افزایش اثربخشی) محتوای سایت شما برای موتور های جستجو، با هدف کمک به رتبه بندی بالاتر از محتوای سایت های دیگر که همان عبارات جستجو را هدف قرار می دهند” و همچنین هدف از سئو نمایش وب سایت های با کیفیت و کاربردی به کاربران می باشد.

رعایت سئو در نویسندگی

برای تولید محتوای بهینه باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. این نکات به طور کلی عبارتند از:

  • تحقیق درباره کلمه کلیدی: در واقع محتوای وب سایت ها باید پیرامون کلمات و عبارات کلیدی وب سایت تولید شوند. در ابتدا باید کلمات کلیدی مهم و مرتبط با موضوع وب سایت را به دست بیاورید.
  • برای هر صفحه از وب سایت خود یک یا چند کلمه کلیدی انتخاب نمایید.
  • لیستی از موضوعات محتوا را ایجاد کنید: فرایند نوشتن سئو قبل از نوشتن یک کلمه آغاز می شود.
  • تولید محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی شروع کنید.
  • محتوای تولید شده باید مرتبط با کلمات کلیدی باشند.
  • اگر این محتوا با کیفیت باشد و کارایی لازم را برای کاربران داشته باشد، آن را در صفحات اجتماعی به اشتراک خواهند گذاشت. برای موفقیت در سئو و بازاریابی محتوا، باید محتوایی بنویسید که مخاطبان به آن اهمیت دهند.

Google و دیگر موتور های جستجو محتوای هر صفحه را تجزیه و تحلیل می کنند. اینکه در کجای متن و چند بار از کلمات کلیدی استفاده می کنید مرتبط بودن پست با کلمات کلیدی و موضوع را تعیین می کند.

همچنین موتور های جستجو اقتدار و قابل اعتماد بودن صفحات وب را از طریق تعداد لینک های اشاره شده به آن صفحه و میزان کیفیت آن پیوند ها تعیین می کنند. پیوند های ورودی به هر صفحه مانند یک برگه رای “آری” هستند. البته تعداد لینک های ورودی اهمیت چندانی ندارند بلکه نکته قابل اهمیت کیفیت آنها است.

درک متن محتوا

نوشتن مطالب تبلیغاتی هنر و دانش زیادی می خواهد. اینکه محتوایی که تولید می کنید کاربر را ترغیب به خرید کند بسیار مهم و ضروری باشد. به نظر شما چه کسی یا چه چیزی یک کاربر را به یک مشتری و مصرف کننده تبدیل می کند؟ بله در قدم اول این نویسنده است که یک مخاطب را به مشتری تبدیل می کند. اما نویسنده باید نویسنده سئو باشد تا محتوای تولیدی آن برای رتبه بندی موتور های جستجو نیز موثر واقع شود.

تولید کننده محتوا باید مخاطبان خود را درک کند. باید بداند که کاربران وب سایتش چه چیز هایی دوست دارند و بر اساس آنها از کلمات کلیدی جذاب استفاده کند. کلمات و عبارات متن، تیتر و عنوان صفحه، جملات و پاراگراف های متن باید به نحوی باشند که کاربران را به مخاطب و سپس به مشتری تبدیل کند. در عین حال نویسنده سئو باید موتور های جستجو را نیز در نظر داشته باشد، که در نهایت محتوای تولیدی او، هم برای مخاطبان و هم برای موتور های جستجو جذاب باشد.

نقش نویسنده و تولید کننده محتوا در جذب مشتری بسیار پر رنگ است. به طوری که در سال های اخیر به یک عنوان شغلی تبدیل شده است. وقتی خلاقیت خود را در نویسندگی بالا ببرید و مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید، به یک نویسنده تبلیغاتی ماهر تبدیل خواهید شد.

اگر می خواهید در عین حال که محتوای مفیدی تولید می کنید، دارای رتبه بندی خوبی در موتور های جستجو باشد، باید نکات سئو در نویسندگی خود را رعایت کنید. محتوای بهینه در واقع، یک محتوای مفید، ارزشمند و جذاب است که در عین حال کلمات و عبارات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهد. به این ترتیب بسیاری از کاربران این قبیل محتوا را در رسانه های اجتماعی با به اشتراک گذاری آنها به طور نا خواسته تبلیغ می کنند. این کار کاربران ارزش نوشته شما و ارتباط محتوایی آن را افزایش خواهد داد. به این ترتیب رتبه بندی آن در موتور های جستجو بهبود می یابد. در واقع SEO Writing به شما در جذب مشتری بیشتر و همچنین کمک به آنها در حل مشکلاتشان کمک خواهد کرد.

عناصر مهم در نوشتن مطالب SEO

عناصر متفاوتی هستند که باعث می شوند، محتوایی که تولید می کنید ارزشمند شود. با رعایت کامل مواردی که در ادامه به آنها می پردازیم بدون شک محتوای شما جزء 10 محتوای برتر در نتایج گوگل خواهد شد:

سرعت وب سایت: شاید این عامل جزء نکات سئو در نویسندگی نباشد اما عاملی است که بازخورد صفحات شما را افزایش خواهد داد. فرض کنید یک محتوای کامل و با کیفیت و همچنین بهینه تولید کرده اید، وقتی سرعت بارگذاری صفحات وب سایت کند باشد، واضح است که مخاطبان بسیاری را از دست خواهید داد.

اگر بارگذاری کامل صفحه وب بیش از 3 ثانیه به طول بیانجامد، حدود 40٪ از کاربران یک صفحه وب، آنجا را ترک خواهند کرد. همچنین 47٪ از کاربران صفحات وب انتظار دارند که یک صفحه حتی کمتر از دو ثانیه بارگیری شود.

سرعت بارگیری صفحات سایت از سال 2010 به یک عامل مهم رتبه بندی تبدیل شده است چرا که این عامل برای کاربران بسیار مهم می باشد. به یاد داشته باشید که اگر محتوای شما مفید و جالب باشد، اما بارگیری کامل صفحه شما مدت زمان زیادی به طول بیانجامد، بازدید کنندگان صفحه شما را ترک خواهند کرد.

ابزار های مختلفی برای بررسی و کنترل سرعت بارگیری صفحات وب وجود دارد. با یک جستجو ساده می توانید از آنها در جهت بهبود سرعت سایت استفاده نمایید.

عنوان: محتوای شما هر چقدر که جذاب باشد اما اگر عنوان مناسبی نداشته باشد، میزان بازدید صفحه شما پایین خواهد بود. با انتخاب نادرست عنوان ارزش محتوای خود را نادیده خواهید گرفت. در واقع عنوان انتخابی شما باید توجه کاربران را به خود جلب کند، به این ترتیب آنها را وادار به کلیک و مطالعه بیشتر می کند.

زمانی می توانید جایگاه برتری در صفحات نتایج موتور های جستجو داشته باشید که عنوان جذابی برای محتوای خود انتخاب کنید. یک نویسنده موفق سئو وقت بیشتری را صرف انتخاب و تحقیق عنوان محتوای خود می کند.

یکی از بهترین روش ها برای جذاب شدن عنوان استفاده از اعداد در آن می باشد. به طور مثال “3 کانال ارزشمند در بازاریابی دیجیتال” این عدد گذاری برای کاربران بسیار جذاب است و نرخ کلیک صفحه را افزایش خواهد داد.

همچنین در انتخاب عنوان سعی کنید طول عبارات و کلمات آن کمتر از 72 کاراکتر باشد. در ضمن فراموش نکنید در عناوین خود حتما از کلمات و عبارات کلیدی وب سایت استفاده نمایید.

متن: همانطور که گفته شد، دلیل اصلی جستجو کاربران در موتور های جستجو، بازدید از محتوای مفید است. به همین دلیل هر چه محتوای جذاب تر و مفید تری داشته باشید، کاربران بیشتری از صفحات وب سایت شما بازدید خواهند کرد.

به یاد داشته باشید موتور های جستجو به دنبال محتوا و متن های تازه و ناب هستند. پس همیشه محتوای به روز تولید کنید. برای تولید محتوا از متن های طولانی اما جذاب استفاده کنید. این نکته بسیار مهم است. محتوای با متن کوتاه ارزش چندانی برای موتور های جستجو ندارد. محتوای شما باید حداقل 1000 کلمه باشد که البته این تعداد نیز بسیار کم می باشد. متوسط طول محتوا بهتر است بین 1500 تا 1700 کلمه باشد.

اگر می خواهید بهترین محتوایی را تولید کنید که در Google نیز رتبه خوبی داشته باشد، باید عبارات کلیدی مهم را هدف قرار دهید. از پر کردن متن با کلمات کلیدی فراوان خودداری کنید. مهمترین قسمت برای کلمات کلیدی عنوان است. همین که در عنوان مقاله خود از کلمات کلیدی استفاده کنید تاثیر بسزایی در جذب مخاطب خواهید گذاشت. سپس می توانید در متن نیز به صورت پراکنده از عبارات و کلمات کلیدی مهم خود استفاده نمایید.

در نوشتن متن خود را جای مخاطب قرار دهید. آیا متن شما می تواند مشکلات و سوالات مخاطب را پاسخ دهد؟ اگر اینگونه باشد، پس در تولید محتوا موفق عمل خواهید کرد.

هر محتوا و متنی نیاز به یک معرفی جذاب دارد. مخاطب قبل از خواندن متن اصلی مقدمه و پیش گفتار آن را مطالعه خواهد کرد پس بهتر است در نوشتن مقدمه دقت لازم را داشته باشید. همچنین در مقدمه و پاراگراف ابتدایی هر متن از کلمات کلیدی استفاده کنید. این نکته برای سئو متن بسیار حائز اهمیت است.

توضیحات متا Meta Description: توضیحات متا به موتور های جستجو و کاربران در فهم موضوع محتوا کمک شایانی می کند. همچنین دلیل ارزشمندی برای افزایش نرخ کلیک صفحات سایت شما است. با توضیحات متا به راحتی می توان مخاطبان بیشماری را جذب کرد. این قسمت نیز بهترین جا برای استفاده از کلمات کلیدی می باشد.

هنگامی که کاربران کلمات کلیدی مرتبط با صفحات وب سایت شما را جستجو می کنند، گوگل از توضیحات متا برای ارتباط با آن کلمات کلیدی استفاده می کند. Meta Description به راحتی تعیین می کند که کاربران روی صفحات شما کلیک کنند یا خیر. در سیستم مدیریت محتوا وردپرس به راحتی می توان توضیحات متا را نگارش کرد.

Meta Description بهینه، باید 150 تا 160 کاراکتر باشد. همچنین از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی در نگارش آن استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که استفاده تنها از کلمات کلیدی در جذب کلیک تاثیر منفی خواهد داشت. برای جذب مخاطب فقط کافیست یک خلاصه کوتاه اما جذاب از متن خود با بکار بردن کلمات کلیدی بنویسید.

نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد به راحتی می تواند شما را در تولید محتوا کمک نماید. همچنین شما عزیزان می توانید برای تولید محتوا، بهینه سازی وب سایت و … با مشاوران ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.