آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=952

اگر چگونگی امن سازی سایت را آموزش ببینید، دیگر قربانی هکرهای حرفه ای نخواهید شد. آیا به عنوان یک مدیر وب سایت، چیز ترسناک تری از اینکه همه کارهای شما توسط یک هکر تغییر یافته یا کاملاً از بین رفته باشد وجود دارد؟ ممکن است هنگام شروع به خواندن این پست نگران باشید که مملو از اصطلاحات فنی باشد که شما را گیج کند؛ اما آنقدر هم سخت نیست و به آسانی با انجام چند روش ساده میتوانید امنیت وب سایت خود را بهبود ببخشید. در سال های اخیر، راه اندازی وب سایت آسان شده است. به لطف از سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، مانند وردپرس و جوملا، صاحبان مشاغل اکنون مدیر سایت هستند.

مسئولیت امنیت وب سایت اکنون به عهده شما است؛ با این حال، بسیاری از مدیران نمیدانند که چگونه وب سایت خود را ایمن کنند. هنگامی که مشتریان از پرداخت آنلاین استفاده میکنند، باید بدانند که اطلاعات آنها بی خطر است. بازدیدکنندگان نمیخواهند اطلاعات شخصی به دست هکرها بیفتد. روش های زیادی وجود دارد که میتوانید به خود، کارمندان و مشتریان اطمینان دهید وب سایت شما بی خطر است. شما مجبورید در جهت بهبود امنیت سایت خود گام های اساسی بردارید. هیچ روشی نمیتواند تضمین کند که سایت شما برای همیشه نفوذناپذیر خواهد بود. استفاده از روش های پیشگیرانه، آسیب پذیری سایت شما را کاهش میدهد. اگر وب سایتی دارید، همیشه بهتر است از اینکه متاسف باشید باید ایمن باشید.

6 روش امن سازی سایت

افزایش امنیت وب سایت

هر وب سایت در معرض حملات هکرها است. شما باید امنیت وب سایت خود را حفظ کنید. یک سایت بدون امنیت، ممکن است به خطر بیفتد و ممکن است داده های مشتری شما به سرقت برود. این میتواند منجر به از دست دادن درآمد، هزینه های زیاد برای تعمیر برنامه نویسی وب سایت و بسیاری از مشکلات دیگر شود. میتوانید از وب سایت خود با راهکارهای ساده در برابر هکرها محافظت کنید. تخمین زده شده که هر روز 30،000 وب سایت هک میشود. اگر وب سایت شما محافظت نشده باشد، ممکن است شما ندانسته در حال پخش بدافزار باشید یا به هکرها اجازه دهید به اطلاعات حساس مشتریان شما دسترسی پیدا کنند.

برای دفاع خوب در برابر حملات مخرب، به یک راهنمای کامل در مورد نحوه محافظت از وب سایت در برابر هکرها نیاز دارید. این مقاله، همان راهنمای محافظت از هکرها است. جدا از دست دادن درآمد، هک شدن میتواند منجر به خسارات زیادی در بازدید، معلق یا خراب شدن سایت شما و حتی سرقت هویت شود. خوشبختانه، شما برای امنیت وب سایت خود نیازی به مهارت های فنی ترسناک ندارید. اجرای همه این مراحل ساده است و ما شما را در هر بخش از مراحل راهنمایی میکنیم.

نصب SSL

یکی از ساده ترین کارهایی که میتوانید برای محافظت از وب سایت خود انجام دهید، نصب گواهی SSL است. SSL، مخفف Secure Sockets Layer است. شما یک گواهینامه SSL را روی وب سایت خود نصب میکنید و این داده ها (مانند جزئیات ورود به سیستم) را که بین سایت شما و بازدید کنندگان شما عبور میکند، رمزگذاری میکند. سطوح مختلفی از SSL وجود دارد. سایت های فروشگاهی که جزئیات پرداخت را پردازش میکنند، باید از نسخه پیشرفته تری استفاده کنند.

SSL اطلاعاتی را که بین وب سایت و بازدید کنندگان شما منتقل میشوند، رمزگذاری میکند. گوگل اکنون به بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایتی بدون SSL هشدار میدهد و حتی در نتایج جستجوی خود سایت هایی را که دارای SSL هستند را در رتبه بندی بالاتری نسبت به سایت هایی که SSL ندارد، قرار میدهد. اگر درگاه پرداخت، درخواست اطلاعات ورود به سیستم یا انتقال فایل ها دارید، داشتن امنیت SSL بسیار ضروری است. بدون آن، داده ها محافظت نشده و در برابر هکرها آسیب پذیر هستند. اگر فروشگاه آنلاین راه اندازی کرده اید یا میخواهید اطلاعات بازدید کننده را مانند ایمیل ها در سایت خود جمع آوری کنید، گواهی SSL ضروری است.

علاوه بر تقویت سئو، گواهینامه های SSL از یک کانال رمزگذاری شده برای هر داده ای که بازدید کنندگان شما به سایت شما ارسال میکنند، استفاده میکنند؛ بنابراین هکرها نمیتوانند آن را ببینند، در حالی که در حال انتقال است. با نصب این ویژگی بر روی سایت، حتی اگر یک هکر داده های وب سایت شما را رهگیری کند، هرگز نمیتواند درک کند که چیست. اگر سطح امنیتی بسیار بالاتری میخواهید، باید هزینه یک گواهینامه پیشرفته SSL را پرداخت کنید. معمولا زمانی که هاست خریداری میکنید، شرکت های میزبانی SSL را بصورت رایگان در اختیار شما قرار میدهند. تا زمانی که یک فروشگاه آنلاین بزرگ راه اندازی نکنید، یا داده های حساس زیادی ندارید، نسخه رایگان SSL کافی است.

استفاده از افزونه های امنیتی

افزونه های امنیتی وبسایت

افزونه های امن سازی سایت در واقع کار سختی را برای شما انجام میدهد؛ بنابراین لازم نیست نگران موارد فنی باشید. بسیاری از افزونه های مختلف امنیتی وجود دارد. بیشتر افزونه های وردپرس توسط شرکت های متفرقه ساخته میشوند؛ گرچه ایمن نیستند، اما در بیشتر موارد، شما برای بروز نگه داشتن پارامترهای امنیتی خود به آن افزونه ها نیاز دارید.

افزونه های iThemes Security و Wordfence Security از محبوب ترین افزونه ها جهت ارتقا امنیت وب سایت و جلوگیری از هک سایت است. بیشتر پلاگین های امنیتی ارزشمند، به ازای پرداخت و خرید نسخه حرفه ای، ابزارهای بیشتری را در اختیار شما قرار میدهند؛ اما موارد دیگری وجود دارد که به صورت رایگان با قابلیت های محدود ارائه میشوند. اگرچه امنیت وردپرس فراتر از حد افزونه ها است، افزونه ها همچنان ابزاری حیاتی برای ایمن نگه داشتن سایت شما هستند. با این حال، انتخاب بهترین پلاگین های امنیتی وردپرس ممکن است دشوار باشد؛ خصوصاً اینکه تعداد زیادی افزونه برای انتخاب وجود دارد.

با این اوصاف، طیف گسترده ای از گزینه های موجود به این معنی است که میتوانید ویژگی های امنیتی سایت خود را متناسب با نیازهای خاص خود تنظیم کنید. هنگامی که با برخی از محبوب ترین و مؤثرترین افزونه های بازار آشنا شدید، میتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک را استفاده کنید. استفاده از یک ابزار امنیتی در طراحی سایت با وردپرس، برای داشتن یک کسب و کار آنلاین موفق بسیار مهم است.

آپدیت قالب و افزونه ها

اگر از سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده میکنید، باید کاملاً بروز باشید و در صورت لزوم بروزرسانی ها را انجام دهید؛ زیرا قالب وردپرس که توسط افراد مختلف کدنویسی شده است، آسیب پذیر هستند. شما باید بروزرسانی ها را برای وردپرس، قالب آماده سایت و همچنین افزونه هایی که نصب کرده اید، اجرا کنید. اگر این کار را نکنید، وب سایت شما میتواند در برابر هکرهایی که کد مخربی در اختیار دارند آسیب پذیر باشد. برای جلوگیری از هر گونه تهدید احتمالی، ضروری است که یک سایت وردپرس را به روز نگه دارد. اگر طراحی سایت با PHP انجام دهید، امنیت بالاتری را میتوانید برای وب سایت خود ایجاد کنید.

برای افرادی که از وردپرس استفاده نمیکنند، داشبورد میزبان وب خود را برای به روزرسانی بررسی کنید. بسیاری از آنها به شما اطلاع خواهند داد که کدام نسخه از نرم افزار خود را اجرا میکنید و شما را از هرگونه خطر امنیتی مطلع میکنند. استفاده از CMS، همراه با افزونه ها مختلف امنیتی، مزایای زیادی را به همراه دارد؛ اما خطراتی را نیز به همراه دارد. علت اصلی افت امنیت وب سایت، آسیب پذیری در اجزای قابل توسعه سیستم مدیریت محتوا است. از آنجا که بسیاری از این افزونه ها به عنوان برنامه های نرم افزاری منبع باز ایجاد میشوند، کد آنها به راحتی هم برای توسعه دهندگان خوش فکر و هم برای هکرها در دسترس است.

هکرها میتوانند به وسیله این کدها، به دنبال آسیب پذیری های امنیتی باشند که به آنها امکان میدهد با بهره گیری از هرگونه ضعف سیستم عامل یا اسکریپت، وب سایت شما را کنترل کنند. برای محافظت از هک شدن وب سایت خود، همیشه مطمئن شوید که سیستم مدیریت محتوا، پلاگین ها، برنامه ها و اسکریپت های نصب شده بروز هستند. آپدیت قالب و افزونه، علاوه بر افزایش سرعت سایت، باعث بهبود امنیت سایت نیز میشود.

از کپچا استفاده کنید

یکی از مزیت های استفاده از کپچا (CAPTCHA)، این است که از حملات DDoS جلوگیری میکند. برای جلوگیری از این سناریو، CAPTCHA به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بسیار ارزشمند است. CAPTCHA دسترسی به ربات ها را غیرممکن میکند. همچنین لازم است از اطلاعات حساس مانند ایمیل ها و تلفن ها در وب سایت های دارای CAPTCHA محافظت کنید.

برای به حداکثر رساندن امنیت وب سایت، کپچاها به طور کلی در فروشگاه های آنلاین استفاده میشوند، بنابراین مشتریان میتوانند قبل از هرگونه سفارش، آن را کامل کنند. اگر یک CAPTCHA در وب سایت فروشگاهی اجرا نشود، یک ربات میتواند از این فرصت انجام سفارشات جعلی و ایجاد اختلال در خدمات مشتری با استفاده از حملات DDoS استفاده کند. تا حالا CAPTCHA وظایف خود را تا حدود زیادی درست انجام داده است.

با این حال، با ظهور تکنولوژی مدرن و حتی پیشرفته ترین هوش مصنوعی، برخی از برنامه ها به تدریج از کپچاها پیشی میگیرند. هنگامی که این ابزار کشف شد، به سرعت مورد توجه قرار گرفت و نسل جدیدی از CAPTCHA تکامل یافت و این ابزار به reCAPTCHA معروف شد. مهم نیست که یک کپچا آزار دهنده باشد؛ برای بهبود امنیت سایت باید آن را در وب سایت خود داشته باشید.

از ایمن بودن رمز عبور مطمئن شوید

انتخب رمز عبور قوی سایت

این مورد ساده به نظر میرسد، اما بسیار مهم است. سعی کنید یک رمز عبور کاملاً امن پیدا کنید و پسورد را طولانی قرار دهید. از ترکیب کاراکترها، اعداد و حروف خاص استفاده کنید و از کلمات کلیدی قابل حدس زدن آسان مانند تولد یا نام فرزندتان استفاده نکنید. اگر یک هکر به طریقی به سایر اطلاعات مربوط به شما دسترسی پیدا کند، میتواند به راحتی رمز عبور شما را حدس بزند. بالا بردن حد استاندارد برای امنیت رمز عبور، مرحله اول است.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که همه افرادی که به وب سایت شما دسترسی دارند، به همان نسبت رمزهای عبور قوی دارند. امنیت وب سایت با رمز عبور امن شروع میشود. اگرچه استفاده از رمز عبور آسان برای یادآوری سریع وسوسه انگیز است؛ اما باید امنیت وب سایت را نیز در نظر گرفت تا ضررهای زیادی متحمل کسب و کار ما نشود. رمزهای عبور هوشمند طولانی هستند و باید حداقل دوازده حرف داشته باشند. رمز ورود شما باید ترکیبی از اعداد و علائم باشد. اطمینان حاصل کنید که از حروف بزرگ و کوچک در رمز عبور استفاده کرده اید. اگر مدیر وب سایت هستید، اطمینان حاصل کنید که همه کارمندان گذرواژه خود را مرتباً تغییر میدهند.

هنگام باز کردن ایمیل ها مراقب باشید

بسیاری از حملات فیشینگ در ایمیل ها انجام میشود. هکرها، ویروس ها را از طریق ایمیل نیز ارسال میکنند. هر یک از کارمندان شما (از جمله شما)، باید هنگام باز کردن ایمیل از افرادی که نمیشناسید، مراقب باشید؛ به خصوص اگر این ایمیل ها پیوست داشته باشند. یک هکر میتواند امنیت وب سایت را با ویروس به خطر بیاندازد و باعث از کار انداختن وب سایت شما شود. به کارمندان خود آموزش دهید تا هنگام باز کردن ایمیل های پیوست شده از اقدامات احتیاطی امنیتی استفاده کنند.

از سرویس میزبانی وب ایمن استفاده کنید

خدمات میزبانی وب شما در امنیت هر وب سایت نقشی حیاتی دارد. قبل از راه اندازی وب سایت، از شرکت میزبانی در مورد سیستم عامل امنیتی خود سؤال کنید. مطمئن شوید که گزینه پشتیبان گیری برای سایت وجود داشته باشد؛ چون شما ممکن است اطلاعات ارزشمندی را به دلیل هک از دست بدهید. اینترنت نسبت به زمان آغاز کار، به مکانی بسیار خطرناک تر تبدیل شده است. حتی اگر سایت شما هیچ ارزشی برای هک کردن نداشته باشد، هکرهای اینترنتی میتوانند از منابع سایت شما برای حمله به وب سایت های دیگر استفاده کنند.

پیدا کردن میزبانی وب ایمن، میتواند برای مبتدیان و کسانی که نمیدانند برای محافظت از یک وب سایت در برابر تمام حملات آنلاین در سراسر اینترنت چه کاری لازم است، یک چالش باشد. خوشبختانه، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات معتبر، تمام کارهای پیچیده را انجام میدهند تا از شما در برابر هکرها محافظت کنند. در حقیقت، هر 39 ثانیه یک بار حمله آنلاین انجام میشود.

اگر میخواهید تا کسب و کار خود را مدت زمان طولانی به صورت آنلاین مدیریت کنید، لازم است تا اقداماتی که برای امن سازی سایت گفته شده را با دقت انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید. دپارتمان تخصصی طراحی سایت دارکوب، با طراحی و بهینه سازی 4000 سایت توانسته است تا وب سایت های ایمن برای کسب و کارهای مختلف طراحی کند. اگر قصد دارید تا یک وبسایت حرفه ای طراحی کنید و دغدغه ای از بابت امنیت نداشته باشید، باید طراحی سایت خود را به یک شرکت معتبر بسپارید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.