آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=529

تاثیر بک لینک بر سایت و سئوی سایت اگر چه مانند گذشته کارساز نیست، اما هنوز هم میتواند یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت در موتور های جستجو باشد. در این پست از دارکوب قصد داریم به اصول بک لینک سازی، انواع روش های لینک سازی برای سایت، خطرات بک لینک برای سایت و همچنین پنالتی شدن توسط گوگل با لینک سازی بپردازیم. پس تا آخر این مقاله با دارکوب همراه باشید.

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست

فرض کنید که شما یک سایت دارید، سایتی دیگر در یکی از صفحات خودش به یکی از صفحات شما لینک می دهد. گوگل این لینک را به عنوان یک بک لینک در نظر میگیرد. در واقع هر لینک از سایت مبدا به سایت مقصد یک بکلینک برای سایت مقصد حساب می شود. در گذشته بک لینک ها یک فاکتور تعین کننده در رتبه گرفتن یک سایت بودند. اما چند سالی هست که گوگل اهمیت کمتری به بک لینکها می دهد. لینک سازی برای سایت جزء سئو خارجی حساب میشود. سئو خارجی در مقایسه با سئو داخلی و سئو تکنیکال از اهمیت کمتری برخوردار است. اما در حوزه های پر رقابت یک فاکتور تعین کننده در گرفتن رتبه به حساب می آید.

قبل از اینکه شما به فکر گرفتن بک لینک برای سایت خود باشید به این مسئله توجه کنید که شرط اساسی برای اینکه بک لینک برای سایت شما کارساز باشد این است که سئو داخلی و سئو تکنیکال شما عالی باشد. در خیلی از موارد نیازی به گرفتن بک لینک نیست و با پیاده سازی درست سئو داخلی و سئو تکنیکال شـما در رتبه های بالای گوگل قرار میگیرید.

انواع روش های لینک سازی

همانطور که سئو به سه دسته سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه تقسیم میشود، لینک سازی و ساخت بک لینک نیز به سه دسته لینک سازی کلاه سفید، لینک سازی کلاه خاکستری و لینک سازی کلاه سیاه تقسیم می شود. در این مقاله میخواهیم به هر سه تا روش گفته شده از روش های بک لینک سازی اشاره کنیم. همچنین قواعد و اصول لینک سازی را در آن ها بیان کنیم و تاثیر بک لینک بر سایت را بررسی کنیم.

لینک سازی کلاه سفید

بک لینک کلاه سفید

لینک سازی کلاه سفید یکی از مفیدترین و در عین حال سخت ترین روش های لینک سازی است. هیچ گونه خطری برای سایت شما نخواهد داشت. مگر اینکه در موارد خاص از سایت های اسپم به صورت عمد به سایت شما لینک بدهند.

لینک سازی کلاه سفید به لینک سازی محتوایی نیز معروف است. اینکه شما آنقدر محتوای خوب و عالی تولید کنید که دیگران شما را به عنوان یک منبع عالی قبول داشته باشند. لینک دادن به محتوای شما از طرف سایت های دیگر یک بک لینک عالی برای شما به حساب می آید. یکی از قوی ترین سایت هایی که در این زمینه فوق العاده کار کرده است، سایت ویکی پیدیا است. شما کمتر سایتی را پیدا میکنید که به آن لینک نداده باشد. بنابراین یکی از اصول بکلینک سازی در لینک سازی کلاه سفید، داشتن محتوای سئو شده و عالی است.

لینک سازی کلاه خاکستری

لینک سازی خاکستری

لینک سازی کلاه خاکستری چیزی بین خطرناک و بیخطر است. اگر شما آن را درست انجام بدهید و اصول بک لینک سازی را در آن درست رعایت کنید، این نوع بکلینک سازی برای سایت شما مفید خواهد بود و جزء لینک سازی کلاه سفید برایتان حساب می شود. اما اگر شما به قواعد لینک سازی آشنا نباشید و هینطوری الکی به سایت خود لینک بدهید یا به خرید بک لینکهای انبوه روی بیاورید، میتواند برای سایت شما گران تمام شود و حتی شما از نتایج گوگل به یک باره حذف شوید. پس خیلی دقت کنید اگر شما به لینک سازی مسلط نیستید حتما با یک متخصص سئو مشاوره کنید.

مهمترین روش های لینک سازی کلاه خاکستری عبارت اند از:

  • فعالیت در سوشیال میدیا (همیشه مفید است و با خیال راحت در آنها لینک بسازید. مهمترین شبکه های اجتماعی برای این کار لینکدین، تویتر، فیسبوک و پینترست هستند.)
  • فعالیت در وبلاگ ها و لینک دادن به سایت خود
  • خرید بک لینک از سایت های دیگر
  • ریپورتاژ آگهی
  • شبکه pbn
  • فعالیت در سایت هایی که پست مهمان قبول می کنند و شما به سایت خودتان لینک میدهید.
  • لینک کامنتی
  • لینک پروفایلی
  • لینک سازی در انجمن ها
  • لینک سازی در سایت های اشتراک ویدیو مانند آپارات و یوتیوب

لینک سازی کلاه سیاه

بک لینک کلاه سیاه

همانطور که گفتیم اگر شما روش های لینک سازی بالا را به درستی و با دقت انجام ندهید، برای شما میتواند خطرناک و جزء لینکسازی کلاه سیاه حساب شود. بنابر این دقت کنید که همه چیز طبیعی به نظر برسد و گوگل به فعالیت شما شک نکند. مهمترین شرط لینک سازی روند طبیعی بودن لینک بیلدینگ است.

لینک سازی کلاه سیاه ممکن است شما و سایت شما را به دردسر بیاندازد. ممکن است با لینک سازی کلاه سیاه، سایت شما توسط گوگل پنالتی شود و از نتایچ جستجو برای آن کلمه ای که لینک گرفته اید، حذف شوید.

مهمترین فاکتورهای لینک بیلدینگ

در کل برای لینک بیلدینگ فاکتور های بسیاری وجود دارد. یک متخصص سئو باید با همه این قوانین و فاکتور ها آشنا باشد تا با کمترین خطر احتمالی روبه رو شود. اما مهمترین فاکتور بک لینک و لینک ساختن، طبیعی بودن روند لینک سازی است. مهمترین فاکتور های لینکسازی برای طبیعی بودن عبارت اند از:

  1. ساخت بکلینک های فالو و نوفالو
  2. گرفتن لینک از سایت های مرتبط و غیر مرتبط
  3. گرفتن لینک با انکر تکست های مختلف (لینک به کلمات کلیدی مرتبط و هم خانواده با کلمه کلیدی صفحه)
  4. گرفتن لینک از سایت های اعتبار بالا و اعتبار پایین
  5. لینک دادن به تمام صفحات و نه فقط به یک صفحه خاص
  6. همه لینک ها فقط به یک کلمه کلیدی خاص اشاره نکنند.
  7. به صفحه اصلی لینک بدین و به نام برند خود اشاره کنید.
  8. گرفتن لینک با انکرتکست، تصویر و url

مهمترین اشتباهات در ساخت بک لینک

ممکن است در طی مراحل ساختن لینک برای وبسایت خود دچار اشتباهاتی شوید و گوگل همه چی را بفهمد و سایت شما را پنالتی کند. پس به نکات زیر در ساخت بکلینک بسیار دقت کنید. مرگبارترین اشتباهات لینکسازی عبارت اند از:

  1. فقط به یک کلمه لینک بدهید.
  2. فقط با انکر تکست بک لینک بگیرید.
  3. فقط در سایت های کیفیت بالا لینک بسازید.
  4. تمام لینک ها را فالو بزارید.
  5. فقط برای یک صفحه لینک بسازید.
  6. در یک زمان مشخص لینک بسازید(سعی کنید در زمان های مختلف لینک سازی کنید و روند کار دارای نظم خاصی نباشد).
  7. در سایت های مرده لینک بسازید(سایت های بدون فعالیت).

نتیجه گیری

اگر چه لینک سازی در مقایسه با سئو داخلی، سئو تکنیکال و تولید محتوای اصولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما میتواند در گرفتن رتبه تعیین کننده باشد. یکی از نکات مهم دیگر که باید در بکلینک سازی به آن توجه کنید، توجه به کیفیت لینک ها است نه کمیت آن ها. به سایت هایی که در آن ها لینک میسازید دقت کنید. هر چه یک سایت از لحاظ سئو و بهینه سازی قوی تر باشد و رنک بالاتری داشته باشد، بک لینک آن برای سایت شما بهتر است. اما این به این معنی نیست که فقط در سایت های رنک بالا لینک سازی کنید.

در آخر باید گفت اگر شما قصد دارید برای سایت خود لینکسازی کنید به این موارد توجه داشته باشید که باید با اصول لینکسازی به طور کامل آشنا باشید، یا دوره های لینک بیلدینگ را شرکت کنید و یا آن را به یک شرکت طراحی سایت و سئو بسپارید. امیدوارم که مقاله ما مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.