آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=770

در این مقاله از دارکوب در مورد افزایش کیفیت و کارایی وب سایت و عوامل تاثیرگذار صحبت میکنیم. راهکارهای زیادی وجود دارد تا بتوان کیفیت سایت را در کمترین زمان ممکن بالا برد. شما با یادگیری این روش ها و اجرای صحیح روی وب سایت خود، میتوانید کارایی سایت خود را نسبت به قبل بهبود بخشید. این امر موجب افزایش بازدید کنندگان و افزایش فروش محصولات و خدمات شما میشود. این ها گوشه ای از مزایای زیادی است که با بهبود عملکرد سایت میتوانید به دست بیاورید.

سرعت سایت یکی از عواملی است که میتواند بر روی رفتار مشتری تاثیر بگذارد. ما در ادامه تمام روش هایی که میتوان سایت را به بالاترین کیفیت و کارایی رساند را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید تجربه بسیار خوب را برای کاربران خود رقم بزنید. برای کسانی که تازه شروع میکنند، هنگام برآورد هزینه طراحی سایت، به عواملی که باعث میشود تا کیفیت و کارایی سایت افزایش یابد، توجه ویژه داشته باشند؛ زیرا باعث بالا آوردن سایت در گوگل و در نتیجه، افزایش بازدید وبسایت میشود. زمانی که طراحی سایت با وردپرس انجام شود، اکثر ابزارهای مورد لازم و کاربردی به صورت رایگان در اختیار شماست. با استفاده از آن ها میتوانید وب سایتی درجه یک داشته باشید.

چه عواملی بر کیفیت وب سایت تاثیر میگذارد؟

افزایش کیفیت وب سایت

راهکارهای مختلفی وجود دارد تا بتوان کارایی وب سایت را افزایش داد تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت. عواملی چون هاست، سرعت، امنیت، رابط کاربری و تجربه کاربری، سئو، کدهای سایت، cdn، واکنش گرایی قالب و تولید محتوا، همگی باعث افزایش کیفیت وب سایت میشود. رعایت تمام این عوامل گفته شده که به راحتی قابل انجام است، باعث میشود که بازدید سایت افزایش یابد و در نتایج گوگل رتبه بهتری کسب کنید.

بسیاری از رقبایی که سایت موفقی نسبت به شما دارند، توانسته اند که کارایی وب سایت خود را از طریق همین راهکارها بهتر کنند. در برخی موارد طراحی قالب مناسب واکنش گرا، باعث میشود که کارایی وب سایت افزایش یابد و بازدیدکنندگان تجربه بسیار خوبی از سایت شما کسب کنند. با رعایت کردن این مورد به راحتی میتوانید که کاربران سایت خود را برای همیشه برای خود نگه دارید و حتی در چند روز آینده دوباره به سایت شما باز خواهد گشت که همین امر باعث افزایش نرخ تبدیل نیز میشود. برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی، باید هر کاری که باعث رونق کسب و کار میشود را انجام داد و بالا بردن کیفیت و کارایی وب سایت یکی از این کارها است.

چگونه کیفیت و کارایی وب سایت را افزایش دهیم؟

بهبود کارایی وب سایت

آیا بازدیدکنندگان سایت و نرخ تبدیل شما کاهش یافته است؟ اگر میخواهید که نرخ فروش کسب و کار خود را بالا ببرید و مخاطبان شما تجربه بسیار خوبی از وب سایت شما داشته باشند، باید سعی کنید کیفیت وب سایت خود را بالا ببرید و میتوانید فروش بیشتری داشته باشید و درآمد بالاتری کسب کنید. یکی از ویژگی های طراحی سایت با وردپرس این است که به راحتی میتوانید با راهکارهایی بسیار کاربردی، در کمترین زمان ممکن طراحی سایت خود را بالا ببرید و هرچه زودتر کسب و کار خود را به سمت هدف اصلی خود پیش ببرید.

در ادامه ۹ راهکار برای افزایش کیفیت و کارایی وب سایت را به شما معرفی میکنیم و با بیان جزئیات مزایای هر یک را برای شما بیان میکنیم تا با اطلاعات کامل و کسب تجربه لازم، کارایی وب سایت را افزایش دهید. یکی از چیزهایی که وقتی یک شخصی از سایت دیدار میکند و لذت میبرد این است که سرعت سایت بالا باشد و بتواند به راحتی بدون هیچ وقفه‌ای در سایت گشت و گذار داشته باشد. افزایش سرعت وب سایت یکی از موثرترین کارها برای جذب اعتماد مخاطب و بالا بردن کیفیت سایت است.

همچنین ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران نیز میتواند در صورت رفع مشکلات، مخاطبان را از سایت شما راضی نگه دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید از طریق راهکارهایی که گفته شده، کیفیت وبسایت خود را ارتقا دهید و از این طریق باعث رونق کسب و کار خود شوید.

افزایش سرعت سایت

بالا بردن سرعت سایت همیشه به نفع کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود و بر کیفیت و کارایی وب سایت موثر است؛ زیرا کاربران دوست دارند از سایتی که دیدن میکنند، سرعت بسیار مناسبی داشته باشد. در سال ۱۹۹۴، سرعت وب سایت یکی از قابلیت های مهم برای هر کسب و کاری شده است. با این وجود هنوز هم سرعت لود اکثر سایت ها کند است. از طرف دیگر، انتظارات مردم در مورد سرعت لود وب سایت افزایش پیدا کرده است. اگر سرعت لود یک وب سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، بازدیدکنندگان آن وبسایت را ترک میکنند و تقریباً 50٪ از بازدیدکنندگان انتظار دارند صفحات وب در کمتر از 2 ثانیه باز شوند.

علاوه بر این، ارتباط روزافزون دستگاه های تلفن همراه باعث افزایش انتظارات کاربران شده است، بنابراین 85٪ انتظار دارند یک سایت با نمایش موبایلی با سرعت بیشتری نسبت به نسخه دسکتاپ خود لود شود. سرعت وب سایت از سال 2010 در الگوریتم Google PageRank قرار دارد. اما از سال 2016، سرعت لود صفحات در تلفن همراه عامل اصلی در رتبه بندی جستجو در گوشی بوده است. این تغییرات همچنین زمان لود شدن را از دید کاربر در نظر میگیرند. بنابراین، مکان و سرعت اینترنت کاربر بر نتایج تأثیر میگذارد.

طبق این مورد، بیشتر سایت ها جریمه میشوند. با توجه به اینکه میانگین زمان لود در موبایل 22 ثانیه است.

طراحی سایت ریسپانسو (Responsive)

افزایش کیفیت سایت برای موبایل

با توجه به اینکه بازدیدکنندگان اکثر سایت ها، بالای ۷۰ درصد از طریق گوشی وارد سایت میشوند، نیاز ضروری هر سایت این است که قالب سایت را به صورت واکنشگرا طراحی کند. این کار باعث میشود تا کاربران به راحتی بتوانند سایت را با ظاهری مناسب مشاهده کنند. طراحی سایت وردپرس به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا، باعث میشود تا کیفیت و کارایی وبسایت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

یک وب سایت واکنشگرا، بهترین تجربه کاربر را در همه دستگاه ها ارائه میدهد و دارای مزایای بسیار زیادی است. مخاطبان شما از انواع مختلف دستگاه ها در هر شکل و اندازه به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت. وقتی طراحی سایت وردپرس بصورت واکنشگرا باشد، مهم نیست که صفحه نمایش آنها چه اندازه ای باشد. گوگل به منظور بهبود نتایج جستجوی کاربران موبایل، از وب سایت های واکنشگرا حمایت میکند تا در نتایج موتورهای جستجو، بالاتر باشند.

یک وب سایت واکنشگرا طراحی یکسانی را در همه دستگاه ها خواهد داشت؛ ولی نمایش متفاوت خواهد بود. با توجه به تجربه کاربری خوب و اهمیت کیفیت و کارایی وب سایت، باعث میشود تا نرخ پرش (Bounce Rate) کاهش یابد. اگر وب سایت شما با دستگاهی که آنها استفاده میکنند سازگار نباشد، سایت شما را ترک میکنند و به یکی از سایت های رقبای شما میروند. مخاطبان شما نمیخواهند منتظر بمانند. آنها پاسخ سریع و آسان میخواهند. یک وب سایت ریسپانسیو با لود سریع، با رابط کاربری آسان و عملکردهای واضح، نرخ پرش را کاهش میدهد.

استفاده از هاست مناسب

شرکت های میزبانی روز به روز در حال افزایش هستند و باید دقت داشته باشیم که یک شرکت معتبر را برای راه‌اندازی سایت انتخاب کنیم. شرکت های ارائه دهنده هاست خوبی در ایران وجود دارد و اگر فکر میکنید که پشتیبانی و آپتایم خوبی ندارید و به فکر کیفیت و کارایی وب سایت هستید، اولین فرصت وب سایت خود را بر روی شرکت معتبر منتقل کنید؛ زیرا یکی از عوامل مهم برای کیفیت و کارایی وبسایت است.

هاست خوبی داشته باشید، سرعت وب سایت افزایش میابد و همچنین رتبه سایت شما در گوگل بهبود پیدا میکند. انتخاب بهترین میزبانی برای راه اندازی وبسایت، کار آسانی است. با یک جستجوی ساده در گوگل میتوان شرکت هایی را پیدا کرد که از سابقه خوبی برخوردار هستند. اگر دارای بازدید نسبتاً بالایی هستید، توصیه میکنیم که از هاست وردپرس یا هاست ابری استفاده کنید. اینکه چه مقدار فضای هاست و پهنای باند احتیاج دارید، با توجه به حوزه کاری شما و میزان بازدید کننده ای که در روز دارید، متفاوت است.

بازار آنلاین در حال رشد است و کسب و کارها مشتاق دیدن وب سایت های خود در صفحه اول جستجوی گوگل هستند. همه چیز به سئو سایت اهمیت دارد و اگر وب سایتی در صفحه اول گوگل نباشد، انتظار میرود که به هیچ وجه مورد توجه قرار نگیرد. هاست مناسب کمک میکند تا سئو سایت بهبود پیدا کند و بتوانید رتبه خوبی در گوگل کسب کند.

افزایش امنیت

اگر کاربران بتوانند ارتباط خوبی با کسب و کار شما برقرار کنند و از نظر امنیت سایت شما مورد اعتماد آنها باشد، باعث میشود تا کسب و کار اینترنتی شما رونق بگیرد. برای اینکه کیفیت وب سایت خود را افزایش دهید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که امنیت سایت را بالا ببرید. شما میدانید که وبسایت خود را باید از دست هکرها در امان نگه دارید و وقتی از آسیب پذیری به سایت خود جلوگیری کنید، باعث میشود که کیفیت وب سایت شما افزایش پیدا کند.

راه های بسیاری وجود دارد که بتوان امنیت وب سایت را برای بهبود کیفیت و کارایی وب سایت افزایش داد؛ مثلاً استفاده از افزونه هایی که برای بالا بردن امنیت استفاده میشود. همچنین باید از افزونه ها و هسته وردپرس مداوم بروزرسانی شوند. با همین کارهای بسیار ساده، به راحتی میتوانید امنیت سایت خود را بالا ببرید. قرار دادن پسورد قوی، باعث سنگ انداختن جلوی ورود هکرها میشود. هر پایگاه داده، برنامه یا افزونه در وب سایت شما، یکی دیگر از موارد احتمالی ورود هکرها است. شما باید هرگونه پرونده، پایگاه داده یا برنامه را از وب سایت خود که دیگر استفاده نمیشود، حذف کنید.

بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری

وبسایت فقط نباید یک ظاهر زیبا داشته باشد و باید تجربه متفاوت برای کاربر ایجاد کند. وقتی وب سایت شما به راحتی قابل استفاده برای کاربران باشد، میتواند تاثیرگذاری بیشتری بر روی آنها داشته باشد. دیگر مثل گذشته طراحی گرافیک زیبا، اهمیت آنچنانی ندارد و باید با بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری، درآمد کسب و کار خود را افزایش داد. این دو، عضو جدایی ناپذیر یک وب سایت می باشند. باید برای تعامل بیشتر کاربران، تغییراتی را بر روی سایت خود اعمال کنید که باعث میشود رضایت و وفاداری مخاطبان نسبت به کسب و کار شما افزایش پیدا کند.

اینکه محل قرارگیری المان ها در سایت چگونه باشد، همگی برمیگردد به رابط کاربری و تجربه کاربری که باید توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد و تغییرات مورد نیاز صورت بگیرد. رعایت این موضوع، رضایت کاربران و افزایش تعامل برای تبدیل کردن مخاطبان به مشتری را به همراه دارد که برای افزایش کیفیت و کارایی وب سایت ضروری است. از مزایای بهبود تجربه کاربری، میتوان به کاهش نرخ پرش، بالا رفتن نرخ فروش و بهبود سئو سایت اشاره کرد.

سئو و بهینه سازی سایت

بهبود کارایی سایت

برای اینکه کیفیت و کارایی وب سایت خود را بالا ببرید، باید بازدیدکنندگان هدفمند از طریق موتورهای جستجو جذب کنید و بتوانید با آنها تعامل برقرار کنید. وقتی سایت راه اندازی میشود، در ابتدای کار هیچ بازدید کننده ای ندارید و فقط برای افزایش فروش و افزایش بازدید کنندگان نیازمند سئو کردن وب سایت هستید. شما باید بتوانید با استفاده از تکنیک های کاربردی و راهکارهای موثر، وب سایت خود را در موتورهای جستجو بالا بیاورید و بازدید هدفمند کسب کنید. سئو (seo) باعث میشود که کسب و کار شما به فروش بالایی برسد و در کمترین زمان نرخ تبدیل وب سایت شما بالا برود.

باید سئو داخلی و خارجی وبسایت خود را تقویت کنید. میتوانید با تولید محتوای ارزشمند و هدف‌گذاری شده، انجام لینک سازی و تبلیغات، وب سایت خود را صورت اصولی در موتورهای جستجو بالا بیاورید. کسی که کار سئو انجام میدهد، باید صبر زیادی داشته باشد؛ زیرا فعالیت های سایت را زیر نظر میگیرد و پس از چند ماه طول میکشد تا تغییرات را بر روی سایت اعمال شود تا بتوانید رتبه بهتری کسب کنید. کسی که کار سئو انجام میدهد، باید با الگوریتم های گوگل آشنایی کامل داشته باشد تا در صورت بروز اشتباه، افت زیادی سایت پیدا نکند. سئو یکی از مهارت هایی است که فقط با کسب تجربه می توان به بهترین این حوزه تبدیل شوید و با آموزش دیدن مداوم این کار امکان پذیر است.

استفاده از CDN

سی دی ان (CDN) قسمت قابل توجهی از ترافیک اینترنت جهان را حمل میکند. CDN در همه جا حضور دارد و سخت ترین چالش های ارائه محتوا از طریق اینترنت را کاهش میدهد. اما چرا CDN این همه فراگیر است؟ چرا همه مدیران وب سایت های کوچک و متوسط تا شرکت های بزرگ جهان، با تکیه بر CDN تجربه بی نظیری را در اختیار کاربران خود قرار میدهند؟

میخواهید که عملکرد وبسایت خود را ارتقا بخشید و سرعت سایت خود را بالا ببرید؟ توصیه میکنیم که حتما CDN استفاده کنید. CDN به عنوان یک شبکه توزیع محتوا، اطلاعات سایت را از نزدیکترین ‌مرکز به مخاطبان نمایش میدهد و مخاطبان در سریع ترین زمان ممکن سایت را مشاهده می کند. کیفیت و کارایی وب سایت از طریق CDN افزایش پیدا میکند و باعث میشود که کسب و کار مورد نظر مورد رضایت کاربران قرار بگیرد.

استفاده از CDN باعث میشود که هزینه های شما کاهش یابد. برای استفاده از CDN میتوانید به سایت Cloudflare بروید و به صورت رایگان برای وب سایت خود CDN تهیه کنید. CDN کمک میکند که حملات ddos سایت به صورت چشمگیری کاهش یابد و هکرها نتوانند وب سایت شما را هک کنند.

بهینه سازی کدهای سایت

یکی از عواملی که باعث کاهش سرعت لود وبسایت میشود، این است که کدهای سایت بهینه نشده اند و باید فشرده سازی صورت بگیرد تا سرعت سایت بالا برود. یکی از عوامل موثر و دخیل در کیفیت و کارایی وبسایت، سرعت میباشد. اگر سرعت سایت بالا باشد، تجربه خوبی برای کاربران ثبت میشود و باعث میشود تا در آینده نیز به سایت شما سر بزنند.

شما میتوانید به کمک افزونه هایی که برای فشرده سازی کدهای سایت ساخته شده برای افزایش کیفیت و کارایی وب سایت استفاده کنید؛ برای مثال افزونه WP Rocket، یکی از افزونه هایی است که به صورت کاملا اصولی کدهای سایت را فشرده میکند؛ به طوری که در ظاهر سایت تغییری صورت نگیرد. با انجام این کار، سرعت سایت شما بهبود پیدا میکند و باعث میشود که سئو سایت شما نیز به صورت چشمگیری رشد کند. معمولاً فایل های CSS و Javascrript باعث کندی لود سایت میشود. به کمک افزونه معرفی شده به راحتی میتوانید با فعال کردن چند گزینه، سرعت سایت خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید.

تولید محتوا هدفمند

محتوا یکی از مهمترین ابزاری است که میتواند مخاطب را تبدیل به مشتری کند. هر کسب و کاری برای رسیدن به موفقیت، نیازمند این است که با تولید محتوای ارزشمند و هدفمند، مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار خود بکشاند و فروش بیشتری از طریق اینترنت داشته باشند.

کار اصلی تولید محتوا این است که نیاز مشتری را برطرف کند و آنها را به سمت فروشگاه و محصولات خود بکشاند و در نهایت خرید انجام دهد که همچنین بر کیفیت و کارایی وب سایت موثر است. تولید محتوا در سایت باید به صورت اصولی و سئو شده باشد تا بتواند در موتورهای جستجو نیز رتبه های بهتری را کسب کند. اگر میخواهید که فروش کسب و کار خود را بیشتر کنید، باید روی تولید محتوا وقت و هزینه بیشتری بگذارید.

رعایت کردن اصول نگارشی و استفاده کردن از کلمات مرتبط با حوزه کاری شما در محتوا، باعث میشود تا گوگل مطالب شما را غنی و ارزشمند تشخیص دهد که همین امر باعث میشود تا سئو سایت شما بهبود پیدا کند. برای بالا آوردن سایت در گوگل، توصیه میشود تا محتوای بسیار کاملی تولید کنید؛ به طوری که تمام مطالبی که رقبا در مورد موضوعی که میخواهید مواردی بنویسید را پوشش دهد و مطالب جدیدتری را نیز به آن محتوا اضافه کنید. به راحتی میتوانید با تولید محتوا، درآمد خود را چندین برابر کنید و باعث رونق کسب و کار خود بشوید.

نتیجه گیری در مورد عوامل موثر بر کیفیت و کارایی وب سایت

همانطور که خواندید، عوامل بسیار زیادی در کیفیت و کارایی وب سایت نقش دارند. ما راهکارهایی را به شما معرفی کردیم که میتوانید با رعایت کردن آنها، کارایی سایت خود را بالا ببرید و کیفیت سایت را برای مشتریان حفظ کنید. با توجه به اینکه بسیاری از رقبا حوصله این را ندارند تا به تمام موارد گفته شده عمل کنند، شما میتوانید با رعایت نکات گفته شده به راحتی بالاتر از آنها قرار بگیرید و رتبه خوبی را در گوگل کسب کنید.

همچنین رعایت کردن مسائل گفته شده باعث میشود تا هزینه طراحی سایت شما کاهش یابد و با توجه به افزایش سرعت سایت شما، سئو سایت بهبود پیدا میکند و کسب و کار شما بیشتر میشود. اگر بتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید، از هاست مناسب استفاده کنید، امنیت سایت خود را بالا ببرید و رابط کاربری سایت خود را بهبود ببخشید، میتوانید کاربران زیادی را جذب و کسب و کار خود کنید. همچنین استفاده از تولید محتوای هدفمند باعث میشود تا کاربران علاقه بیشتری به وبسایت شما نشان دهند؛ همین امر باعث تبدیل شدن آنها به مشتری میشود و نرخ تبدیل سایت را افزایش میدهد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.