آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=149

موفقیت یک وب سایت در گرو سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. وقتی وب سایتی ایجاد می کنید برای آنکه بازدیدکنندگان آن را افزایش دهید باید وبسایت را بهینه سازی کنید.

در دیجیتال مارکتینگ گام بعدی برای جذب مشتری، بهینه سازی وب سایت یا سئو است. (Search Engine Optimization) :SEO (بهینه سازی موتور جستجو) عمل بهینه سازی یک وب سایت یا صفحه وب برای افزایش کیفیت در جهت افزایش ترافیک آن از نتایج ارگانیک موتور جستجو است. در ادامه مفصلا به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  1. سئو چیست؟
  2. اصول سئو
  3. سئو کار کیست؟
  4. بازاریابی سئو چیست؟
  5. یادگیری سئو
  6. خدمات سئو
  7. قیمت سئو

سئو چیست؟

تعریف واحدی برای سئو وجود ندارد. روند بهینه سازی یک وب سایت و همچنین تمام محتوای موجود در آن را (Search Engine Optimization) :SEO می نامند. نتیجه سئو سایت به دست آوردن موقعیت های برجسته در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو است. سئو موفق، صفحات یک وب سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو جذاب می کند. این کار هم به بازاریابی و هم به افزایش کیفیت سایت کمک می کند. سئو شامل تمام جنبه های فنی وب سایت مانند معماری سایت و محتوا و عناصری که مربوط به تجربه کاربر می شود، است.

موتور جستجو گوگل

برای آنکه بدانیم بهینه سازی موتور های جستجو چگونه انجام می شود باید با رفتار آنها آشنا باشیم. بهتر است بدانید هدف از بهینه سازی اغلب وب سایت ها، افزایش رتبه در موتور جستجو گوگل است.

گوگل محبوب ترین موتور جستجو در جهان است؛ به طوری که روزانه بالغ بر 3.5 میلیارد جستجو در آن انجام می شود. گوگل نیز نتیجه جستجو را از میان بیش از 1.9B وب سایت در کمتر از 0.5 ثانیه یافته و نمایش می دهد. گوگل برای این کار از خزنده های خود استفاده می کند. قبل از هر چیز باید با رفتار و طرز کار آنها آشنا شویم.

وب از انبوهی از صفحات که توسط پیوندها به یکدیگر متصل می شوند تشکیل شده است. موتورهای جستجو باید این صفحات را پیدا کنند، سپس بفهمند چه چیزی در آن است تا بتوانند آنها را دسته بندی و ذخیره کنند. به این کار ایندکس کردن سایت می گویند. برای انجام این کار (اسکن وب برای دامنه های میزبانی شده)، آنها از ربات ها (معروف به عنکبوت یا خزنده) استفاده می کنند.

خزنده ها لیستی از تمام سرورهایی را می یابند و وب سایت های میزبانی شده را در آنها ذخیره می کنند. سپس آنها به طور سیستماتیک از هر وب سایت بازدید می کنند و برای جمع آوری اطلاعات و ثبت انواع مطالب (متن، ویدئو، جاوا اسکریپت و غیره) و تعداد صفحات، اصطلاحاً در آن صفحات می خزند.

سرانجام، آنها از برچسب های کد مانند HREF و SRC برای شناسایی پیوند به صفحات دیگر استفاده می کنند، سپس آنها را به لیست سایت هایی که برای خزیدن است، اضافه می کنند. این کار (پرش از صفحه ای به صفحه دیگر و اضافه کردن آنها به فهرست) به ربات های موتور جستجو اجازه می دهد تا یک شبکه بزرگتر از صفحات ایندکس شده، بدست بیاورند. به همین دلیل در مباحث سئوی سایت، لینک سازی بسیار مهم است.

موتورهای جستجو این اطلاعات را در پایگاه داده های عظیم فیزیکی خود ذخیره می کنند و هر زمان که کسی جستجو می کند از آن اطلاعات استفاده می کنند. Google دارای مراکز داده ای است که در سراسر جهان پخش شده اند. مرکز اصلی آنها در Pryor Creek ، Oklahoma است. تخمین زده می شود که وسعت آنجا 980،000 فوت مربع باشد. این شبکه به Google امکان می دهد تا میلیاردها صفحه را در بسیاری از دستگاه ها ذخیره کند.

نتایج موتورهای جستجو به طور مداوم خزیده و فهرست می شوند. صفحات تازه اضافه شده، صفحات حذف شده، پیوندهای جدید و محتوای تازه را ردیابی می کنند. وقتی شخصی جستجو می کند، موتور جستجو دارای یک شاخص کاملاً به روز شده است و در هر جستجو نتایج مرتبط را تحویل می دهد. نتایج می تواند میلیارد ها صفحه وب باشد. ربات ها نتایج را با توجه به ارتباط و کیفیت آنها رتبه بندی می کنند.

برای نمایش نتایج مربوطه، یک موتور جستجو باید سه کار را همزمان انجام دهد:

  • یک لیست یا فهرست از صفحات موجود در وب ایجاد کند.
  • بلافاصله به این لیست دسترسی پیدا کند. (‌در آن پیمایش کند)
  • تصمیم بگیرد که کدام صفحات مربوط به هر جستجو هستند.

در دنیای سئو، این فرآیند معمولاً به عنوان خزنده و نمایه سازی توصیف می شود.

اصول سئو

دنیای سئو و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو، پیچیده و همیشه در حال تغییر است؛ اما شما به راحتی می توانید اصول آن را درک کنید و حتی با مقدار کمی از دانش SEO می توانید تفاوت زیادی در نتایج جستجو ایجاد کنید. اما همانطور که گفته شد سئو سایت کمی پیچیده و در حال تغییر است به همین دلیل لازم است یک کارشناس و متخصص سئو سایت، آن را پیاده سازی نماید.

در همین راستا و با توجه به نیاز کسب و کار ها، شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب فعالیت خود را از سال 1381 شروع نموده است. از همان سال های نخست بسیاری از مشاغل برای بدست گرفتن بازار دیجیتال، از خدمات طراحی سایت و سئو سایت توسط تیم های متخصص و حرفه ای شرکت دارکوب استفاده نمودند. نمونه کار های شرکت طراحی سایت دارکوب نشان از سابقه درخشان این شرکت در حوزه دیجیتال مارکتینگ و خدمات طراحی سایت است. شما صاحبان مشاغل نیز می توانید برای استفاده از خدمات این شرکت و یا مشاوره رایگان از راه های ارتباطی موجود در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای درک اصول سئو باید ابتدا بدانیم چگونه موتورهای جستجو نتایج مرتبط را رتبه بندی می کنند؟ اگر یک عبارت جستجو صدها هزار نتیجه داشته باشد، چگونه یک موتور جستجو بهترین نتیجه را برای کاربران نمایش می دهد؟

تعیین نتایج مربوطه توسط تیمی از انسان ها در مقر موتور جستجو انجام نمی شود. این در حالی است که موتورها از الگوریتم ها (معادلات و قوانین ریاضی) برای درک قصد جستجوگر، یافتن نتایج مربوطه و سپس رتبه بندی آن نتایج بر اساس اقتدار و محبوبیت استفاده می کنند.

متاسفانه برای جلوگیری از اقدامات منفی (سئو کلاه سیاه) افراد در جهت دور زدن قوانین سئو، موتور های جستجو اطلاعات دقیقی از الگوریتم های خود منتشر نکرده اند؛ اما با این حال کارشناس بهینه سازی و سئو سایت می داند که قوانین نانوشته سئو بیش از 200 عامل را شامل می شود. از قوانین مهم و متداول که در سال های اخیر تفاوت چندانی نکرده اند می توان به موارد زیر اشاره نمود. قبل از آن بهتر است بدانید سئو به سه بخش کلی تقسیم می شود:

  • On Page SEO سئوی داخلی یا سئو داخل صفحه ( مربوط به فاکتور های بهینه سازی داخل سایت)
  • Off Page SEO سئوی خارجی یا سئو خارج صفحه (‌مربوط به عوامل بهینه سازی خارج سایت)
  • Technical SEO سئو فنی یا سئو تکنیکال (بهینه سازی وب سایت برای ربات های موتور جستجو)

در ادامه به بررسی قوانین مهم سئو می پردازیم:

  • نوع محتوا Content Type: کاربران به دنبال انواع مختلف محتوا هستند، از فیلم و عکس گرفته تا اخبار. موتورهای جستجو انواع مختلف محتوا را بر اساس درخواست کاربر در اولویت قرار می دهند.
  • کیفیت محتوا Content Quality: موتورهای جستجو مطالب مفید و آموزنده را در اولویت قرار می دهند. این اقدام توسط هوش مصنوعی موتور جستجو انجام می شود. متخصصان SEO به طور کلی بر این باورند که محتوای کامل، با کیفیت و اصلی (غیر کپی) رتبه خوبی می گیرد.
  • محتوای جدید Content Freshness: موتورهای جستجو جدیدترین نتایج را به شما نشان می دهند. از بین دو محتوا که توسط الگوریتم دارای کیفیت یکسان ارزیابی شده اند، اولویت با جدیدترین محتوا است.
  • محبوبیت صفحه Page Popularity: گوگل هنوز هم در حال استفاده از الگوریتم اصلی PageRank دهه 1990 خود است، به این معنا که کیفیت صفحه را با توجه به تعداد پیوند های اشاره شده به آن و همچنین کیفیت آن پیوندها ارزیابی می کند.
  • کیفیت وب سایت Website Quality: وب سایت های بی کیفیت، ناخواسته توسط موتورهای جستجو حذف خواهند شد. وب سایت هایی که محتوای آن کپی است، رابط کاربری مناسبی ندارند، کاربر به محض ورود از آن خارج می شود و…
  • زبان Language: یکی از مهمترین مواردی که در سئوی سایت، کمتر به آن پرداخته می شود. جستجو افراد فقط به زبان فارسی نیست. ممکن است برخی کاربران کلمات مرتبط انگلیسی را جستجو کنند. در این مورد بهتر است بسته به نوع کسب و کار و زبان محتوا، کلمات کلیدی انگلیسی نیز انتخاب کنید و در سایت به کار ببرید.
  • مکان Location: بسیاری از جستجوها محلی است (به عنوان مثال: “رستوران های نزدیک من”). موتورهای جستجو این موضوع را درک می کنند و در صورت لزوم نتایج محلی را اولویت بندی می کنند.

با در نظر داشتن این عوامل، می توان محتوایی ایجاد کرد که احتمال بیشتری دارد که توسط موتورهای جستجو، پیدا و رتبه بندی شود. با درک اینکه موتورهای جستجو چگونه صفحات وب را پیدا، ایندکس و آنها را درجه بندی می کنند، بهتر می توان وب سایت هایی ایجاد کرد که دارای رتبه سئو بالاتری هستند و بازدید بیشتری دارند. برای انجام این کار، شما به یک استراتژی مبتنی بر سه نوع SEO نیاز دارید: سئوی فنی (technical seo)، سئو داخلی (on page seo) و سئو خارجی (off page seo).

سئوی فنی Technical SEO:

سئو فنی، بهینه سازی وب سایت برای خزیدن ربات های موتور جستجو و ایندکس کردن آنها است. این مرحله از سئوی سایت برای رتبه بندی بسیار مهم می باشد.

سایتی که از پایه بهینه نباشد، محتوای مناسب و باکیفیت برای بهینه سازی آن نتیجه ای نخواهد داشت. به این دلیل که وب سایت ها باید به گونه ای ساخته شوند که به خزنده ها امکان دسترسی و “درک” محتوا را بدهد

سئو فنی هیچ ارتباطی با ایجاد محتوا، استراتژی های ایجاد لینک یا به روزرسانی محتوا ندارد. در عوض، این بخش از سئو بر روی معماری سایت و زیرساخت ها تمرکز می کند. همانطور که موتورهای جستجو، هوشمندتر می شوند، بهترین روش های فنی سئو سایت باید متناسب با آنها سازگار و پیچیده تر شوند. برخی از فاکتور های موثر در این بخش از سئو که در سال های اخیر بسیار مهم بوده اند عبارتند از:

  • سلسله مراتب و ساختار URL: تعیین ساختار URL در سطح سایت که برای خزنده ها قابل دسترسی باشد و برای کاربران مفید باشد بسیار مهم است. در سطح جزئی، URL های بهینه باید به گونه ای ساخته شوند که محتوای صفحه را هم برای خزنده ها و هم برای کاربران توصیف کنند. این بدان معنی است که اصطلاحات کلیدی جستجو را تا آنجا که ممکن است به دامنه ریشه نزدیک کنید و طول URL را تا 60 کاراکتر یا 512 پیکسل نگاه دارید. اگر این عامل درست بهینه شود، URL ها به عنوان یک عامل رتبه بندی مثبت برای خزنده ها عمل می کنند و به کاربران انگیزه می دهند تا روی آن کلیک کنند.
  • سرعت صفحه: هرچه یک صفحه وب سریع تر بارگیری شود، برای رتبه بندی موتور جستجو بهتر است. این عامل برای کاربران بسیار مهم می باشد. 40٪ از جستجوگران صفحه ای را که بارگیری آن بیش از سه ثانیه طول می کشد را رها می کنند. SEO فنی برای افزایش سرعت سایت در کاهش استفاده از عناصری که بارگذاری صفحه را کند می کنند، متمرکز است. این بدان معناست که استفاده از افزونه ها، کدهای رهگیری و ابزارک ها باید به حداقل ممکن برسند و تصاویر و فیلم ها باید از نظر اندازه و حجم فشرده شوند.
  • نقشه های سایت XML: نقشه سایت XML فایلی است که تمام صفحات یک وب سایت، از جمله پست های وبلاگ را لیست می کند. موتورهای جستجو هنگام جستجوی محتوای سایت از این فایل استفاده می کنند، بنابراین مهم است که نقشه سایت حاوی چه صفحاتی باشد.
  • HTTPs یا HTTP: هنگامی که در یک صفحه وب گشت و گذار می کنید و یا خرید آنلاین انجام می دهید و یا اینکه در فرم هایی اطلاعات شخصی وارد می کنید، در حال ارسال اطلاعات از طریق اینترنت هستید. مدت ها قبل سرور ها برای انتقال اطلاعات از سیستمی به نام HTTP: Hypertext Transfer Protocol استفاده می کردند. این سیستم ایمن نیست زیرا اطلاعات بدون رمزگذاری ارسال می شوند. در نتیجه امکان دسترسی به اطلاعات از سوی افراد دیگر وجود داشت. بعد از مشکلات فراوانی که از این طریق به وجود آمد، سیستمی دیگر ابداع شد؛ HTTPS: Secure Hypertext Transfer Protocol این پروتکل فوق ایمن است. HTTPS داده ها را به همان روش HTTP اما با یک پروتکل اضافه شده در بالا (SSL، یک لایه سوکت های امن که داده ها را رمزگذاری می کند و با خیال راحت به آنها در سراسر وب منتقل می کند)، بین مرورگرها حرکت می دهد. به همین دلیل در سال 2014 گوگل اعلام کرد که وب سایت هایی که از طریق HTTPS پروتکل انتقال متن فوق العاده ایمن استفاده می شوند، افزایش رتبه سئو دارند.
  • AMP: Accelerated Mobile Page یک پلتفرم منبع باز با حمایت Google است که به شما امکان می دهد محتوای وب سایت تقریباً با سرعت بالا روی دستگاه های تلفن همراه ارائه شود. محتوایی (فیلم ها، تبلیغات، انیمیشن ها) که زمانی به آرامی در تلفن همراه بارگیری می شد، اکنون بدون توجه به اینکه بازدیدکنندگان از چه دستگاهی استفاده می کنند، به سرعت بارگیری می شود. تاثیر AMP بر سئو بسیار زیاد است. شواهدی وجود دارد که موتورهای جستجو (حداقل گوگل) نتایج بهینه شده AMP را در رتبه بندی اولویت قرار می دهند.

سئو داخلی On-site SEO

سئوی داخلی فرآیند بهینه سازی همه موارد موجود درون وب سایت برای تلاش برای بهبود رتبه بندی است. سئو داخلی شامل قالب بندی محتوا، بهینه سازی تصویر، کد اولیه HTML و لینک های داخلی سایت است. سئو داخلی سایت به عوامل خارجی بستگی ندارد. به همین دلیل شما 100٪ کنترل کیفیت سئو درون سایت را دارید که شامل موارد زیر می شود:

  • برچسب های متا Meta Tags: برچسب های متا شامل عناصر کوچکی در داخل کد یک صفحه وب هستند که به تعریف ساختار محتوای صفحه کمک می کنند. به عنوان مثال، یک برچسب H1 به خزنده ها هشدار می دهد تا عنوان یک پست وبلاگ یا یک صفحه وب را بشناسند. برچسب های H2 و H3 سلسله مراتب عناوین و اطلاعات را نشان می دهند، دقیقاً همانطور که عنوان های فرعی در اندازه های مختلف در یک سند آنالوگ analog document مانند کتاب نشان می دهند. خزنده ها سپس متن را در زیر هر برچسب عنوان با کلمات موجود در عنوان مقایسه می کنند تا از مرتبط بودن مطلب اطمینان حاصل کنند. برچسب متا (Meta Keyword) به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای یک سایت در چه موضوعیتی است و چه زمانی آن را در نتایج جستجو نشان می دهد.
  • عنوان صفحه Page Titles: عنوان صفحه فقط توسط کاربران خوانده نمی شود. عنکبوت های جستجوگر نیز هنگام خزیدن آنها را می خوانند. این بدان معناست که عناوین صفحه باید شامل عبارات مهم جستجو باشند و بیش از 70 حرف نباشند. بیش از این موتورهای جستجو عنوان را در SERP کوتاه می کنند که به نظر کاربران بد است.
  • توضیحات متا Meta Descriptions: توضیحات متا قطعه های متن کوتاه هستند که محتوای یک صفحه وب را خلاصه می کند. اغلب در زیر عنوان صفحه در نتایج SERP ظاهر می شوند. Google از توصیف متا به طور مستقیم به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نمی کند؛ اما توضیحات متای بهینه شده بازدید بیشتری از صفحات SERP را به خود جلب می کنند زیرا افرادی که جستجو می کنند احتمالاً آنها را می خوانند. این به نوبه خود به موتورهای جستجو سیگنال های مثبتی در مورد سایت ارسال می کند. از پر کردن عناوین و توضیحات با تعداد زیادی کلمه کلیدی اجتناب کنید. پر کردن کلمات کلیدی تأثیر منفی روی رتبه بندی جستجو خواهد داشت. در عوض، از طریق شفافیت و دقت، به موتورهای جستجو اجازه دهید بدانند که صفحه در چه زمینه ای است.
  • بهینه سازی تصویر: تصاویر باید برای خزنده ها قابل خواندن باشند. در غیر این صورت موتورهای جستجو نمی توانند نتایج مفید بصری را به دست آورند. برای توصیف تصاویر برای خزنده ها از متن ALT (یک ویژگی HTML) استفاده می شود. متن ALT بهینه شده شامل اصطلاحات مربوط به جستجوی جستجو است اما برای خوانندگان انسانی نیز منطقی است.
  • لینک های خارجی و داخلی: قبلا گفته شد که خزنده ها هنگام ایجاد فهرست، از پیوندهایی برای جابجایی بین صفحات وب استفاده می کنند. صفحات بدون لینک برای موتورهای جستجو غیرقابل دسترسی هستند. لینک سازی داخلی و خارجی (لینک سازی خارجی به سایتهای با کیفیت و لینک سازی داخلی بین صفحات درون سایت) بخشی حیاتی از سئو سایت است.

سئو خارجی Off-site SEO

سئو خارج از سایت شامل عواملی است که در خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد و در رتبه بندی شما تأثیر می گذارد. این عوامل شامل مواردی مانند تعداد بک لینک و کیفیت سایت هایی است که به شما لینک می شوند. سئو خارج از سایت به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما با ارزش و معتبر است و شایسته رتبه بندی بالایی در نتایج را دارد. این عوامل عبارتند از: 

  •  لینک سازی Link-building: در سئو خارجی، ایجاد لینک به روشی است که سایت های با کیفیت بالا به شما لینک می دهند. به این ترتیب جریانی بین سایت ها برقرار می شود. این فقط بدان معناست که هر بار که یک سایت معتبر به شما لینک می شود، موتورهای جستجو می فهمند که سایت شما نیز معتبر است و بنابراین شانس شما برای رتبه بندی بالاتر در SERP بهبود می بخشد. البته همه بک لینک ها برابر نیستند. موتورهای جستجو بر اساس چندین فاکتور ارزش پیوند را به یک سایت کالیبره می کنند:
    •  قدرت لینک (که بر اساس رتبه سایت خارجی است)
    •  ارتباط محتوای پیوندی ( محتوای سایت شما و سایتی که به آن پیوند زده شده باید مرتبط باشند)
    •  مرتبط بودن anchor text
    •  تعداد پیوندهایی که سایت بک لینک دارد
    •  پیوند دنبال شود یا دنبال نشود (followed or no-followed)
    برای اینکه بفهمید کدام سایت ها می توانند بک لینک با کیفیت بالا ارائه دهند، به رتبه الکسا سایت نگاهی بیندازید. هرچه الکسا رتبه پایین تری داشته باشد، بک لینک های آن سایت با ارزش تر خواهد بود. هنگامی که لیستی از سایت های با کیفیت برای دریافت بک لینک را تهیه کردید، می توانید روی تکنیک های SEO خارج از صفحه مانند وبلاگ نویسی مهمان، خرید پیوند نام تجاری و ایجاد لینک شکسته کار کنید.

سئو کار (کارشناس سئو) کیست؟

برای بهینه سازی سایت، شما باید به دانش عمیق در مورد نحوه فکر کردن موتورهای جستجو و همچنین نحوه تفکر و واکنش کاربران با محتوای وب سایت ها آشنا باشید. سئو وب سایت ها شامل موارد خاص نیست. به بیانی دیگر بهینه سازی فقط شامل سئو داخل سایت یا سئو خارج سایت و یا موارد دیگر نمی شود. بلکه شامل فرآیند های ترکیبی می باشد. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، قوانین سئو ثابت نیستند به همین دلیل افراد فعال در این حوزه باید دانش سئو خود را به روز نگاه دارند. ساده تر بگوییم، امکان دارد عواملی که امروز باعث بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو می شوند، یک ماه دیگر سبب افت رتبه شوند. به همین دلیل انجام سئو سایت باید توسط متخصص سئو صورت گیرد.

به افراد متخصص در حوزه سئو و بهینه سازی، کارشناس سئو یا بعضاً سئو کار گفته می شود. این عنوان شغلی در سال های اخیر پر طرفدار بوده و می توان گفت به یکی از مشاغل پر درآمد تبدیل شده است. معمولاً کارشناسان سئو به صورت تیمی وب سایت ها را بهینه سازی می کنند.

بازاریابی سئو چیست؟

نکات گفته شده در بالا بخشی از اصول مهم سئو و بهینه سازی وب سایت ها هستند. بسیاری از افراد بدون هدف خاصی به بهینه سازی می پردازند. در صورتی که برای انجام سئوی وبسایت باید برنامه ریزی دقیق داشت و آن را گام به گام انجام داد. بهینه سازی سایت ها در یک روز و یک شب انجام نمی شود بلکه سلسله فرایند هایی است که باید به مرور زمان و با تمرکز بالا توسط متخصصین سئو انجام شود. به اینکار استراتژی سئو گفته می شود. سئو وب سایت یکی از محبوب ترین استراتژی های بازاریابی است که وجود دارد و به همین دلیل کاملاً موثر است. اگرچه نتایج SEO چند ماه طول می کشد، اما ارزش آن را دارد که منتظر بمانید.

اما بازاریابی آنلاین سئو چیست؟ در جواب این سوال می توان گفت SEO فرآیند بهبود وب سایت و حضور آنلاین شماست. این فعالیت چه در سئو داخلی و چه در سئو خارجی برای بهبود رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو مانند Google است. از آنجا که سئوی وب سایت اصلی ترین کانال دیجیتال مارکتینگ می باشد، به آن بازاریابی سئو نیز گفته می شود. به دلایل زیر سئو بهترین کانال بازاریابی دیجیتال است:

  • هزاران نفر در هر ثانیه در گوگل جستجو می کنند. پس امکان آنکه وب سایت شما مورد هدف قرار گیرد بسیار بالاست.
  • بسیاری از مردم تبلیغات پولی را نادیده می گیرند. در نتایج جستجو که تبلیغات پولی Google Adwords نمایش داده می شود، اغلب کاربران آنها را نادیده می گیرند.
  • شرکت ها بیش از هر زمان دیگری سئو را پیاده سازی می کنند. اهمیت سئو سایت بر هیچ کس پوشیده نیست و رقبا در حال افزایش هستند.
  • سئو باعث افزایش تبدیل می شود. سئو یکی از راه های تبدیل مخاطب به مشتری است.
  • سئو محلی، فوق العاده موثر است.

یادگیری سئو

با آنکه قوانین مشخصی برای سئوی وبسایت وجود ندارد، اما تا حدودی می توان آن را آموخت. فراگیری سئو با استفاده از مقاله ها و فیلم های آموزشی موجود در اینترنت کافی نیست بلکه باید آن را از یک کارشناس و متخصص سئو که در این حوزه فعالیت و تجربه دارد، آموخت. همچنین به یاد داشته باشید که سئو دانشی نیست که بعد از فراگیری آن شروع به فعالیت کنید، بلکه باید هر رزو دانش خود را در این زمینه به روز نگاه دارید.

علاقمندان به آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت می توانند، به آموزشگاه دارکوب مراجعه کنند. آموزشگاه دارکوب متشکل از تیم های سئو کار و متخصصین سئو شرکت طراحی وب سایت دارکوب است. اساتید این مجموعه با توجه به سوابق کار و تجربه ی درخشان خود در سال های اخیر، به تدریس مباحث مربوط به سئو و بهینه سازی وب سایت می پردازند.

خدمات سئو

خدمات مربوط به بهینه سازی سایت شامل موارد مختلفی است که بسته به نوع سایت و جایگاه آن در موتور های جستجو انجام می شود. در شرکت طراحی وب سایت دارکوب، خدمات سئو، بک لینک سازی است. که البته در کنار آن از ترفند های دیگر نیز استفاده می شود. بک لینک سازی یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی است که اگر به درستی انجام شود، نتایج قابل توجهی به همراه دارد. کارشناسان سئو شرکت طراحی سایت دارکوب، بک لینک سازی را از روش های کاملاً مجاز و طبیعی (سئوی سفید) انجام می دهند. در نتیجه صفحات وب سایت به مرور زمان رتبه خوبی بدست می آورند. در صورت تداوم بهینه سازی، جایگاه اول مختص به صفحات مربوطه می شود. از دیگر خدمات سئو که به صورت رایگان در به مشتریان عزیز ارائه می شود، به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • آموزش تولید محتوای سئو برای صفحات وب سایت
  • انجام برخی از موارد مهم بهینه سازی در وب سایت در صورت نیاز (اطلاعات هاست نیاز است)
  • مشاوره مدیریت شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کار
  • همگام سازی Google WebMaster tools و آنالیز آن
  • مشاوره سئو در جهت بهبود رتبه وب سایت
  • مشاوره در خصوص نحوه صحیح بازاریابی اینترنتی
  • معرفی وب سایت ها و کانال های مناسب جهت بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات آنلاین
  • بررسی امنیت سایت
  • اصلاحات صفحات سایت با توجه به اصول سئو (‌در صورت نیاز)
  • بررسی هاست و سرور در جهت اصلاح برخی مشکلات
  • آنالیز عبارات کلیدی و پیشنهاد عبارات کلیدی مناسب و مرتبط با نتیجه گیری بالا
  • بهینه سازی و اصلاح عناوین صفحات
  • بررسی سرعت بارگیری صفحات سایت در جهت افزایش آن

قیمت سئو

برای انجام بهینه سازی و سئو سایت، شرکت های مختلف قیمت های متفاوتی دارند. در این باره باید گفت تعرفه سئو بسته به خدماتی که ارائه می شود دارد. علاوه بر این، هزینه سئو به کلمات کلیدی نیز بستگی دارد.

در محاسبه قیمت سئو در شرکت طراحی وب سایت دارکوب، ابتدا باید آدرس سایت و کلمات کلیدی مورد نظرتان را در اختیار مشاور بهینه سازی سایت قرار دهید. تیم سئو دارکوب بعد از بررسی سایت از ابعاد مختلف برای شما برآورد هزینه سئو می کنند. به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت.
شما عزیزان می توانید برای برآورد هزینه سئو با کارشناسان سئو فعال در شرکت طراحی سایت دارکوب در تماس باشید. انجام سئو وبسایت توسط شرکت طراحی وب سایت دارکوب همراه با ارائه رایگان برخی از خدماتی که در بالا به آنها اشاره شد، همراه است. به یاد داشته باشید هزینه برای طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت، نوعی سرمایه گذاری است اما باید مداوم باشد.