آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=153

یکی از مهمترین مباحثی در سال های اخیر در حوزه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ می باشد. اگر صاحب کسب و کاری هستید باید با این مبحث آشنا باشید. تجارت این دوره، تجارت آنلاین است.

بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی آنلاین ، تبلیغات اینترنتی  هرچه شما آن را بنامید، مدل کسب و کار ها را تغییر داده است.

 این روزها بازاریابی آنلاین به یک معامله بزرگ تبدیل است. به هر حال ، استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید و تعامل مردم با مشاغل تأثیر گسترده ای گذاشته است. اگر کسب و کار موفقی دارید برای آنکه در سال های آینده با شکست مواحه نشوید، باید خود را با تغییرات سریع در حال پیشرفت در بازاریابی دیجیتال سازگار کنید. 

ما در دوره ای زندگی می کنیم که بازاریابی دیجیتال سریع پیش می رود و پیش بینی علایق و رفتارهای مصرف کننده سخت است. بازاریابان دیگر نمی توانند بر اساس حدس و گمان، تحصیلاتشان و همچنین استفاده از روش های قدیمی باعث ارتقا یک تجارت شوند.

برای آنکه بیشتر با بازاریابی اینترنتی و اهمیت آن آشنا شویم در این مقاله مفصلا به بررسی آن می پردازیم. در ادامه خواهیم داشت:

  1. دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  2. انواع دیجیتال مارکتینگ
  3. اجزای دیجیتال مارکتینگ
  4. چرا دیجیتال مارکتینگ؟
  5. تعرفه دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال به طور کلی به صورت زیر تعریف می شود:

به هر گونه فعالیت در بستر اینترنت ( چه به صورت آنلاین و یا آفلاین) در جهت ارتقا و توسعه کسب و کار ها که با هدف برند سازی و افزایش فروش و مشتری انجام می شود را، دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing می گویند. این فعالیت ها می تواند شامل تبلیغات، طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … باشد. اساساً ، اگر یک کمپین بازاریابی شامل ارتباطات دیجیتال باشد ، به آن بازاریابی دیجیتال می گویند.

بازاریابی دیجیتال بازاریابی آینده است. بازاریابی دیجیتال اصطلاحی همه جانبه می باشد که از کانال های دیجیتالی مانند بازاریابی محتوا ، سئو ، بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق تلفن همراه و غیره تشکیل شده است که با استفاده از آنها استراتژی های مفصلی را برای دستیابی و ارتباط با آینده و مشتریان ایجاد می کند.

دارایی های بازاریابی دیجیتال

تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. منظور از دارایی بازاریابی دیجیتال ابزار های بازاریابی است که با استفاده از آنها می توان به دیجیتال مارکتینگ پرداخت. این ابزار ها عبارتند از:

  • وب سایت ها
  • نماد های تجاری (آرم ها، نماد ها، کلمات اختصاری و …)
  • محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی ، دموی محصول و …)
  • تصاویر (اینفوگرافیک ، تصاویر محصولات ، تصاویر شرکت و …)
  • محتوای نوشته شده (پست های وبلاگ ، کتابهای الکترونیکی ، توضیحات محصول ، توصیفات و …)
  • صفحات شبکه های اجتماعی

بازاریابان از طریق این ابزار ها به بازاریابی دیجیتالی می پردازند.گسترش اینترنت نحوه ارتباط مصرف کنندگان با کسب و کار ها را کاملاً تغییر داده است. این امر همچنین اقتصاد بازاریابی را متحول کرده و باعث شده، عملکرد بسیاری از استراتژی ها و ساختارهای سنتی منسوخ شوند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

برای بازاریابی دیجیتال از کجا باید شروع کرد؟ چه مقدار بودجه برای این نوع بازاریابی نیاز است؟ آیا این دیجیتال مارکتینگ به فروش بیشتر و در نتیجه توسعه کسب و کار می انجامد؟ تمام این قبیل سوالات را در این نوشتار پاسخ خواهیم داد.

بازاریابی دیجیتال هر روز در حال گسترش است. به همین دلیل در ادامه فقط به بررسی مهمترین انواع آن خواهیم پرداخت. در انتخاب هر کدام از این موارد باید هدف خود را از بازاریابی بررسی نمایید.

بازاریابی دیجیتال انواع مختلفی دارد. به خاطر داشته باشید که هیچ نوعی از بازاریابی اینترنتی ذاتاً بهتر از نوع دیگر نیست. همه آنها به شرایط و نیازهای خاص شما بستگی دارد. به علاوه ، شما می توانید (و باید) انواع مختلف را برای یک استراتژی تبلیغاتی فوق العاده ترکیب کنید.

Webs site Marketing وب سایت ها: اصلی ترین کانال برای شروع بازاریابی دیجیتال، ایجاد یک وب سایت است. سایت ها بستری برای تعامل با مشتریان هستند. همچنین شما برای بقا در اینترنت به این کانال نیاز دارد. به یاد داشته باشید بسیاری از روش های بازاریابی اینترنتی بر پایه طراحی وب سایت هستند. به همین دلیل شرط اصلی دیجیتال مارکتینگ ایجاد یک سایت است.

برای آنکه بتوانید یک وب سایت با کیفیت و مناسب داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از یک دهه سابقه درخشان در حوزه طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت می تواند شما را در ایجاد و توسعه یک سایت کاملا حرفه ای و کارآمد یاری نماید.

وب سایت ها اغلب محل فعالیت شما برای بازاریابی دیجیتال است. کسب و کار های مختلف از وب سایت ها برای میزبانی محتوای خود استفاده می کنند و از رسانه های دیگر برای به اشتراک گذاری آن بهره می برند. بیشتر فعالیت های بازاریابی دیجیتال به سایت ها لینک دارد. سایت بستری است که انتظار می رود در آن عملی انجام شود و تبدیل ها بررسی شوند. به عنوان مثال ، بارگیری یک فایل ، رزرو محصول یا خدمات.

Search Engine Optimization بهینه سازی موتور جستجو: بهینه سازی موتور جستجوSEO مهمترین کلید واژه بازاریابی در این دهه بوده است. بیش از 90٪ از تجربیات خرید آنلاین با یک جستجوی آنلاین ساده از طریق موتور های جستجو مانند Google آغاز می شود.

با استفاده از SEO می توانید مرتبط ترین کلمات کلیدی خود را در صفحه نتایج جستجو رتبه بندی کنید و در نتیجه به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه برسید. به هر حال ، بیش از 60 هزار جستجو در هر ثانیه انجام می شود. این پتانسیل استفاده نشده بسیار زیاد است.

یک استراتژی موثر در SEO از چندین تکنیک هم افزایی تشکیل شده است ، از جمله استفاده از کلمات کلیدی ، ایجاد محتوا ، ایجاد بک لینک ، بهینه سازی وب سایت فنی و موارد دیگر. حتی زیر مجموعه خاصی به نام SEO محلی وجود دارد که تمرکز آن بر بازاریابی مشاغل کوچک برای جوامع محلی آنها است.

یکی از دلایل محبوبیت SEO این است که یک شکل موثر بازاریابی داخلی می باشد. به این معنا که شما به جای اینکه با مشتری (که در وهله اول ممکن است علاقه مند نباشند) ارتباط برقرار کنید ، بر روی آوردن مشتری از طریق موتور های جستجو تمرکز می کنید، و این مشتریان ، بیشتر اوقات به دنبال خرید هستند.

سئو به شما کمک می کند وب سایت و حضور آنلاین خود را بهینه کنید در نهایت بازدید از وب سایت با کیفیت بالا و پتانسیل تبدیل بالا را به همراه داشته باشید.

بزرگترین اشکال این است که سئو می تواند برای صاحبان مشاغل ​​کاملاً پیچیده و وقت گیر باشد ، خصوصاً اینکه الگوریتم هایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی محتوا از آنها استفاده می کنند همیشه به روز می شوند. خوشبختانه ، در این امر مهم نیز شرکت طراحی وب سایت دارکوب آماده ارائه خدمات بهینه سازی وب سایت به شما عزیزان می باشد.

Content marketing بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوایی یکی از بهترین انواع بازاریابی دیجیتال است. این نوع بازاریابی معمولا غیر مستقیم تاثیر مثبت می گذارد. اغلب مشاغل با تبلیغ ، خدمات یا برند تجاری خود به بازار عرضه می کنند. با بازاریابی محتوا ، شما تمرکز خود را به سمت ارتقای ارزش برند خود از طریق محتوای مفید و مرتبط معطوف می کنید. در اصل محتوا دلیل اصلی جستجو است.

بازاریابی محتوا فقط پخش فقط پیام تبلیغاتی نیست، بلکه شامل ایجاد و توزیع محتوا است که در نتیجه برای مخاطبان شما ارزش افزوده ایجاد می کند.

بازاریابی محتوا اشکال مختلفی از محتوا را در بر می گیرد. وبلاگ ها ، فیلم ها ، پست های شبکه های اجتماعی ، کتاب های الکترونیکی ، بروشور ، اینفوگرافیک و … همه نمونه هایی از انواع محتوای محبوب در وب هستند. بازاریابی محتوا به معنای ایجاد محتوایی است که مشتریان شما می خواهند ببینند ، با این هدف که بر تصمیم خرید آنها تاثیر بگذارید. بازاریابی محتوا، تاثیر تبلیغات را افزایش می دهد. همچنین باعث جلب اعتماد و افزایش آگاهی مردم از نام تجاری شما می شود. اگر محتوا با کیفیت و عالی باشد، توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود که در این صورت مخاطبان شما افزایش می یابند. این امر به افزایش اعتبار شما نزد مردم و دیگر صنایع می انجامد.

پایه و اساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ، محتوا است. به این معنا که، اگر محتوای شما شامل کلمات کلیدی باشد، به بهبود رتبه گوگل و سئو کمک می کند. همچنین می توان از آن برای پست های شبکه های اجتماعی استفاده نمود. در اصل محتوا ستون فقرات کل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تشکیل می دهد.

Search Engine Marketing بازاریابی موتور جستجو: بازاریابی موتور جستجوSEM  اغلب با SEO اشتباه گرفته می شود زیرا هر دو نام مشابه هستند. همچنین هر دو با موتور های جستجو مانند Google سر و کار دارند. اما این دو نوع بازاریابی دیجیتال متفاوت می باشند.

SEO به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی مورد نظر خود از نظر ارگانیک در نتایج موتور های جستجو رتبه بندی شوید ، SEM در واقع افزایش بازدید وب سایت شما از موتورهای جستجو از طریق ابزارهای پرداختی است. دو سرویس SEM که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند ، Bing Ads و Google AdWords هستند. SEM به شما کمک می کند تبلیغات پولی را در صفحه نتایج جستجو قرار دهید. این تبلیغات پولی تقریباً مشابه نتایج جستجوی ارگانیک در Google هستند ، به جز برچسب « Ad». آنها که در کنار لینک صفحه قرار دارد.

اغلب کسب و کار ها، SEM را دوست دارند، زیرا با استفاده از آن می توانند تبلیغات هدفمند از طریق جستجوی کلمات کلیدی، انجام دهند. با این نوع تبلیغات می توانید محدوده جمعیتی یا منطقه خاصی را مورد هدف قرار دهید. این نوع بازاریابی نباید جایگزین SEO شود. SEM نوعی بازاریابی موقت برای کسب و کار های جدید است تا از طریق آن شناخته شوند.

Social Media Marketing بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی: همانطور که از نام آن مشخص است ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی SMM  در واقع استفاده از قدرت محتوا در سیستم عامل رسانه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار ها است. شبکه های  اجتماعی طی دهه گذشته بر فضای دیجیتال تسلط داشته اند و میلیون ها یا حتی میلیاردها کاربر را در سراسر جهان جذب کرده اند. این آمار بالا باعث می شود که این شبکه ها به یک بازار بزرگ برای تجارت تبدیل شوند. در مقایسه با کانال های دیگر مانند تلویزیون ، تبلیغات چاپی و حتی تبلیغات نمایش آنلاین ، رسانه های اجتماعی ابعاد جدیدی از تعامل و ارتباط را به وجود می آورند. از طریق شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید ارتباط دو طرفه با مخاطبان خود داشته باشید. آنها به راحتی می توانند نظرات خود را با comment گذاشتن، like و یا پیام از طریق Direct به گوش شما برسانند.

Pay-Per-Click Advertising تبلیغات به ازاء هر کلیک: تبلیغات پرداخت به ازاء هر کلیک که به آن PPC می گویند ، یکی از متداول ترین انواع بازاریابی دیجیتال است. این نوع بازاریابی یک مدل تبلیغاتی خاص است که در آن فقط هزینه کلیک هایی را که روی آگهی خود می گیرید پرداخت می کنید. PPC هنگامی که برای تبلیغات در SERP اعمال می شود ، زیر چتر بازاریابی موتور جستجو قرار دارد ، اما همچنین می تواند به بازاریابی وابسته و تبلیغات در سایت های دیگر گسترش یابد.

تبلیغات پرداخت به ازاء هر کلیک در واقع اصطلاحی گسترده است که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتال می شود که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال ، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام “تبلیغات جستجوی پولی” است. Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام “تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی” است.

متوسط هزینه یک کلیک معمولا ناچیز است ، اما تا حد زیادی به صنعت شما و اینکه می خواهید چه کلمات کلیدی را هدف قرار دهید بستگی دارد. وقتی آگهی PPC را ارائه می دهید ، معمولاً هزینه اولیه کم و یا بدون هزینه است. اگر مشتری روی تبلیغ شما کلیک کند ، حداقل هزینه را پرداخت می کنید. اگر کسی روی آن کلیک نکند ، هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. این امر باعث جذابیت تبلیغات به ازاء هر کلیک برای مشاغل کوچک که بودجه محدودی دارند می شود. با این وجود ، پیش بینی میزان هزینه های پرداختی در پایان ماه نیز دشوار است. صنایع با کلمات کلیدی بسیار رقابتی هزینه بیشتری را دریافت می کنند.

موارد گفته شده از مهمترین کانال های دیجیتال مارکتینگ هستند که از طریق آنها می توان به توسعه کسب و کار و برند سازی رسید.

اجزای دیجیتال مارکتینگ

متاسفانه نیمی از کسب و کار ها در ایران هنوز از بازاریابی دیجیتال برای بهروری بیشتر و توسعه فعالیت خود استفاده نکرده اند. حتی برخی از صاحبان مشاغل به تبلیغات اینترنتی باور ندارند و آن را نوعی هزینه اضافی برای کسب و کار خود می دانند. در سال های گذشته دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی عملکرد بسیار بهتری داشته است حتی می توان گفت بازاریابی سنتی به طور کلی در حال فراموشی و منسوخ شدن است. اگر در حال حاضر از بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود استفاده نمی کنید، باید بدانید تا به امروز سود های قابل توجهی را از دست داده اید و رقبای بزرگی در این بازار دیجیتال به دست آورده اید. اگر هنوز از بازاریابی سنتی استفاده می کنید به زودی کسب و کار خود را باید رها کنید.

موارد گفته شده در بالا ( وب سایت ها، بهینه سازی وب سایت، تبلیغات ولی، شبکه های اجتماعی، تولید محتوا) از کانال های بازاریابی دیجیتالی هستند. این موارد بستر برای بازاریابی اینترنتی فراهم می کنند. اما از اجزای دیگر دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود.

Email Marketing بازاریابی از طریق ایمیل: بازاریابی از طریق ایمیل فرآیند نگهداری یک پایگاه داده از تماس ها و ارسال پیام در مورد نام تجاری ، محصولات و خدمات کسب و کار است. ایمیل یک کانال موثر برای برقراری ارتباط مداوم با مخاطبان می باشد. بازاریابی از طریق ایمیل برای ایجاد پایگاه مشترک شما ، استفاده از مشتریان جدید ، حفظ مشتریان موجود ، ارتقا کیفیت، اعلام تخفیف ها و پیشنهادات و توزیع محتوا، می تواند مفید باشد.

ایمیل ممکن است در دنیایی که همه در آن پیام های فوری یا Snapchatting ارسال می کنند ، ابزاری قدیمی به نظر برسد ، اما بازاریابی از طریق ایمیل همچنان یکی از موثر ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است. به ویژه سایت های فروشگاهی و برند های خرده فروشی با تبلیغات گسترده و تخفیف های فصلی می توانند از طریق ایمیل مارکتینگ موفقیت های زیادی را کسب می کنند (مثلا می توان فروش ویژه در جشنواره جمعه سیاه یا روز مادر و دیگر مناسبت های بزرگ را از طریق ایمیل مارکتینگ اطلاع رسانی نمود.)

بازاریابی از طریق ایمیل قدیمی ترین شکل بازاریابی آنلاین می باشد، با این حال هنوز هم قوی است. بیشتر بازاریابان دیجیتال از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ معاملات ویژه ، برجسته سازی محتوا (اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ رویدادی استفاده می کنند.

بازاریابی از طریق ایمیل همچنان یکی از محبوب ترین انواع بازاریابی دیجیتال است. به دلیل آنکه تقریبا رایگان می باشد و انجام آن آسان است.

Affiliate marketing بازاریابی وابسته: بازاریابی وابسته به معنای “برون سپاری” به افراد یا شرکت های دیگری است که محصولات شما را در ازای دریافت پورسانت تبلیغ می کنند. این مورد به ویژه در بین وبلاگ نویسان و سایت های تجارت الکترونیکی محبوب است (یکی از بزرگترین برنامه ها Amazon Associated است). شرکت وابسته کالای شما را در وب سایت خود تبلیغ می کند و اگر مشتری از طریق آن کلیک کرده و خرید کند ، شرکت وابسته به طور خودکار برای هدایت آن فروش کمیسیون دریافت می کند. بازاریابی وابسته یکی از پردرآمدترین انواع بازاریابی دیجیتال است. دو روش معمول برای انجام این کار عبارت است از:

  • ارائه کد تخفیف منحصر به فرد به مخاطبان آنها
  • لینک دادن به وب سایت خود از طریق وب سایت محتوای آنها

به این صورت که هر زمان که کاربر کد تخفیف را وارد می کند یا روی پیوند کلیک می کند ، شما به شریک وابسته خود بابت بازدید و یا فروش وب سایت خود، هزینه ای پرداخت می کنید. این نوع بازارایابی در ایران به صورت محدود انجام می شود.

Video Marketing بازاریابی از طریق ایمیل: اگر بتوانید از این ابزار به درستی استفاده کنید، ویدئو می تواند یک ابزار بازاریابی آنلاین بسیار قدرتمند برای کسب و کار شما باشد. بیش از نیمی از مصرف کنندگان تمایل به دیدن محتوای ویدیویی از برند های مورد علاقه خود دارند. به همین دلیل استفاده محتوای ویدئویی می تواند به رشد بازاریابی دیجیتالی کمک نماید.

از طریق بازاریابی ویدئویی، می توان یک کسب و کار را ارتقا داد، بازدید از وب سایت را افزایش داد، می توان از آن به عنوان ابزار آموزشی استفاده نمود، برای تشویق و ترغیب مشتری به خرید و استفاده از خدمات بسیار کارآمد است. انواع ویدئویی که می توان از آنها برای بازاریابی استفاده نمود عبارتند از:

  • فیلم های دمو: این نوع ویدئو ها به شما امکان می دهد محصول خود را به نمایش بگذارید.
  • فیلم های آموزشی: برای آموزش استفاده از محصولات و یا خدمات یا آموزش نحوه انجام یک کار خاص
  • فیلم های رویدادی: این قبیل ویدئو ها معمولا از جشن ها، افتتاحیه، کنفرانس ها، سالگرد تاسیس، فستیوال های فروش و … که مربوط به کسب و کار هستند، تهیه می شود.
  • ویدئوهای توصیفی / موردی: این فیلم ها به شما امکان می دهد که به کاربران خود نشان دهید که چرا بهترین انتخاب کار شماست. شنیدن صحبت از سایر مشتریان راضی و دیدن نتایج واقعی می تواند کمک زیادی به تبدیل مشتری کند.

از دیگر اجزای دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

Influencer Marketing بازاریابی تاثیر گذار: اصطلاح “اینفلوئنسر” ممکن است نسبتاً جدید باشد ، اما یک مفهوم قدیمی در بازاریابی سنتی است که به آن بازاریابی دهان به دهان می گویند. اینفلوئنسر به افرادی اشاره دارد که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و مخاطبان زیادی دارند. این افراد سبک زندگی خود را به اشتراک می گذارند و بسته به انتخاب خودشان در یک حوزه به تولید محتوا می پردازند. مانند معرفی لوازم آرایش، تست غذا، معرفی مکان های گردشگری و … . از این افراد می توان به عنوان یک ابزار تبلیغات و بازاریابی اینترنتی استفاده نمود.

Mobile Marketing بازاریابی از طریق موبایل: بازاریابی موبایلی تقریباً به اندازه بازاریابی دیجیتال گسترده است و با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی دیجیتال همپوشانی دارد. شامل تبلیغات درون برنامه ای (تبلیغاتی که در اپلیکیشن های موبایلی ظاهر می شوند)، ارسال پیام های متنی و استفاده از برنامه های پیام رسانی اجتماعی است. از طریق این نوع بازاریابی به راحتی می توانید مخاطبان جوانی به دست بیاورید.

Advertising On Television  تبلیغات در تلویزیون: تبلیغات تلویزیون زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال نیز هست. این نوع تبلیغات به زمان گسترش استفاده از تلویزیون باز می گردد. با آنکه نوعی بازاریابی سنتی است اما می توان در کمپین های بزرگ دیجیتال مارکتینگ از آن به عنوان یک کانال بزرگ که جمعیت زیادی را در بر می گیرد، استفاده نمود. بیشتر به این دلیل که اقشار مختلف مردم هر روز زمان زیادی را صرف دیدن برنامه های مختلف تلویزیون می کنند. بااین حال تبلیغات تلویزیون هزینه زیادی را در بر دارد به همین دلیل فقط مناسب کسب و کار های بزرگ است.

Advertising On Radio تبلیغات در رادیو: نیز مانند تبلیغات در تلویزیون است. با این تفاوت که برای تبلیغات محلی مناسب می باشد و هزینه کمتری نسبت به تبلیغات در تلویزیون را به همراه خواهد داشت. با این حال تبلیغات در رادیو نیز هزینه بالایی در بر دارد.

SMS Marketing بازاریابی پیامکی: این نوع بازاریابی یکی از قدیمی ترین شیوه های جذب مشتری است. با آنکه منسوخ شده است اما از طریق آن می توان با شیوه های نوین مشتریان زیادی بدست آورد. این نوع بازاریابی، مشابه ایمیل مارکتینگ است. اغلب از بازاریابی پیامکی برای تبلیغات محلی استفاده می کنند.

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

خوب یا بد ، اینترنت، انقلابی در چگونگی تجارت امروز ما ایجاد کرده است. بازاریابی تلفنی ، تبلیغات چاپی و بیلبوردهای تبلیغاتی دهه ها بر صنعت تبلیغات مسلط بودند ، اما اکنون همه چیز در دسترسی آنلاین به مشتریان خلاصه می شود. اکنون در انتهای سال 2020 ، اگر وب سایت ، پروفایل در رسانه های اجتماعی و در نهایت حضور آنلاین قوی ندارید ، تجارت بزرگ خود را از دست می دهید.

بسیاری بر این باورند که کانال های دیجیتال مارکتینگ در حال اشباع است. اما یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که شامل سیستم عامل ها و روش های مختلف است می تواند به شما کمک کند تا در یک فضای آنلاین بیش از حد اشباع نیز رشد کنید.

در مقایسه با سایر انواع بازاریابی در گذشته، بازاریابی دیجیتال بر ارزش گفتگو تأکید دارد ، چه این ارتباط بین برند و مشتری باشد یا گروهی از مشتریان. نزدیک به 4 میلیارد کاربر در جهان، در بستر اینترنت فعال هستند. دیجیتال مارکتینگ راهی برای ارتباط با بیشترین مصرف کنندگان بالقوه از قبل به مشاغل ارائه می دهد.

بازاریابی دیجیتال بارها ثابت کرده است که می تواند به شما در بهبود نرخ تبدیل و جذب مشتری بیشتر کمک کند. یکی از دلایل اهمیت بازاریابی اینترنتی، جمعیت شناسی با کمک کانال های این نوع از بازاریابی است. اگر در دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی قوی داشته باشید به راحتی می توانید کاربران را به مشتری تبدیل کنید.

همچنین مزیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ، دامنه وسیع آن است. شما با این بازاریابی به راحتی می توانید مشتریان محلی یا جهانی بدست بیاورید.

بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال از سیستم عامل های مختلف بیشترین بهره را می برد ، مانند ترکیب پست های وبلاگ با بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل. با بیش از ده نوع بازاریابی دیجیتال ، این امکانات تقریباً بی پایان هستند و شما می توانید بسته به شغل خود ، رویکرد خود را شخصی سازی کنید. به علاوه ، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا در حین حرکت استراتژی خود را تغییر دهید ، که این امر به شما کمک می کند تقریباً بلافاصله به نتایج بهتر برسید.

بازاریابی دیجیتال یکی از ساده ترین اشکال بازاریابی برای ارزیابی عملکرد است. ابزارها و سیستم عامل های تجزیه و تحلیل زیادی وجود دارد که پیشرفت کمپین های شما را در مهمترین معیارهای آنلاین بررسی می کنند: نمایش ها ، نظرات ، تبدیل ها ، کلیک ها ، تعامل و موارد دیگر، از این قبیل موارد می توانید بینشی ارزشمند کسب کنید که به شما کمک می کند استراتژی بازاریابی خود را بهینه کنید.

بیلبوردها و تبلیغات تجاری ممکن است میلیارد ها ریال هزینه داشته باشند. اکثر مشاغل کوچک توانایی پرداخت تبلیغات سنتی را ندارند. بنابراین ، آنها توانایی رقابت با شرکت های بزرگ و برند های معتبر را نخواهند داشت. در مقابل ، بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه و انعطاف پذیر است.

چه بودجه شما 500 میلیون تومان باشد یا 50 هزار تومان، گزینه هایی برای شما وجود دارد. در واقع ، شما می توانید بازاریابی دیجیتال را به تنهایی و بدون پرداخت حتی یک ریال انجام دهید.

بنابراین به دلایل زیر باید دیجیتال مارکتینگ را برای بازاریابی کسب و کار خود انتخاب کنیم:

  • دامنه وسیعی دارد
  • این بینش ارزشمندی به شما می دهد
  • موثر است
  • هزینه تبلیغات را کاهش می دهد
  • طیف وسیعی از امکانات را ارائه می دهد

تعرفه دیجیتال مارکتینگ

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، هزینه دیجیتال مارکتینگ نسبت به دیگر انواع بازاریابی بسیار کمتر است. اما با این حال تعرفه دیجیتال مارکتینگ به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع ابزار یا کانال دیجیتال مارکتینگ: اینکه از چه نوع و چه تعداد ابزاری برای تبلیغات استفاده می شود بر تعرفه دیجیتال مارکتینگ تاثیر گذار است.
  • وسعت تبلیغات و بازاریابی: برخی از کسب و کار ها فقط به تبلیغات محلی و در محدوده منطقه خود راضی هستند اما برخی دیگر تمایل به بازاریابی در گستره بزرگتری دارند.
  • نوع کسب و کار: تبلیغات برای برخی از مشاغل بسیار ساده است و متقابلا هزینه کمتری صرف دیجیتال مارکتینگ آنها می شود. اما در مقابل برخی دیگر از کسب و کار ها خاص هستند و یا اینکه رقبای زیادی دارند، تبلیغات برای این قبیل مشاغل به سختی انجام می شود و در نتیجه هزینه زیادی را برای تبلیغات در بر دارند.

دیجیتال مارکتینگ در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به صورت زیر ارائه می شود:

  • طراحی و ایجاد وب سایت
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • طراحی استارت آپ
  • بازاریابی محتوا و تولید محتوا
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • Google Adwords

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره در خصوص خدمات دیجیتال مارکتینگ می توانید از راه های ارتباطی موجود در سایت با همکاران ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط باشید.