آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=233

بهینه سازی وب سایت و همچنین ارتقا سئو سایت یکی از موارد مهم برای هر وب سایتی می باشد. به یقین می توان گفت وب سایت ها بدون اعمال سئو ارزشی نخواهند داشت.وقتی یک وب سایت کاملا حرفه ای با هدف کسب درآمد بیشتر ایجاد می کنید، آن وب سایت بدون بهینه سازی برای شما درآمدی نخواهد داشت. در عوض اگر یک وب سایت ساده اما بهینه داشته باشید بدون شک مخاطبان بسیاری به دست خواهید آورد.

در اصول دیجیتال مارکتینگ نیز، سئو و بهینه سازی وب سایت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. برای آنکه بتوانید در میان رقبای خود پیروز شوید، وب سایت شما به سئو نیاز دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که سئو امری یکباره نیست بلکه مجموعه فرایند هایی است که باید آنها را به صورت مداوم انجام داد.

اگر یک وب سایت با استفاده از ترفند های سئو به صفحه نخست نتایج گوگل رسید، نباید بهینه سازی آن را رها کرد. بلکه برای تثبیت جایگاه فعلی باید روی بهینه سازی آن مداومت کرد. قوانین سئو مدام در حال تغییر هستند به همین دلیل برای ارتقا سئوی سایت باید دانش سئو خود را به روز کنید.

بهتر است بهینه سازی وب سایت به یک کارشناس سئو سپرده شود. چرا که همانطور که در بالا گفته شد قوانین سئو در حال تغییر است. سئو کار ها هر روز دانش خود را در این زمینه به روز می کنند و همچنین بر اساس تجربه ای که دارند بهتر و سریع تر می توانند جایگاه صفحات سایت را در موتور های جستجو ارتقا دهند.

از این رو به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای بهینه سازی وب سایت خود با کارشناسان سئو شرکت طراحی وب سایت دارکوب مشاوره داشته باشید. شرکت طراحی سایت دارکوب بیش از یک دهه در ارائه خدمات طراحی وب سایت و سئو سابقه درخشان دارد.

سئو چیست؟

اگر با مفهوم سئو آشنایی ندارید و فقط نام آن را شنیده اید قبل از هر چیز باید با مفهوم آن آشنا شوید. SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. هدف از سئو افزایش ترافیک به وب سایت از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو می باشد. به این معنا که مثلا وقتی کاربری کلمه ای را در گوگل جستجو می کند وب سایت شما که مرتبط با آن کلمه است در صفحه نتایج نمایش داده شود. وقتی کاربران از این طریق به سایت شما مراجعه کنند، ترافیک وب سایت شما ارگانیک خواهد بود.

در جستجو هر کلمه ای در موتور های جستجو صد ها لینک صفحات وب سایت به کاربران نمایش داده می شود. انتخاب هر کدام از آنها برای کاربران سخت خواهد بود به همین دلیل آنها می دانند که وب سایت هایی که در صفحه اول نتایج نمایش داده می شوند بهترین و مرتبط ترین صفحات هستند به همین دلیل به هر کدام از آنها مراجعه می کنند. اگر لینک سایت شما در صفحات دیگر باشد بدون شک ترافیک زیادی بدست نخواهید آورد. این موضوع اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت ها را نشان می دهد.

در همین راستا موتور های جستجو برای نمایش بهترین و با کیفیت ترین صفحات وب سایت قوانینی را به طور غیر رسمی معرفی کرده اند تا از آن طریق وب سایت ها برای نمایش به کاربران بهینه شوند. قوانین مشخصی برای سئو وجود ندارد و تمامی تکنیک هایی که امروزه از آنها به عنوان قوانین سئو استفاده می شود بر اساس تجربه و منابع غیر رسمی به دست آمده اند.

اجرای صحیح تکنیک های سئو امری مهم و حیاتی برای وب سایت ها می باشد چرا که در صورت اشتباه امکان از دسترس خارج شدن صفحات سایت وجود دارد. به همین دلیل به شما عزیزان توصیه می کنیم این کار حتما توسط کارشناسان سئو انجام شود.

امروزه اغلب وب سایت ها بهینه سازی می شوند. جدا از این که بهینه سازی وب سایت مهم است، ارتقا سئوی سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اگر مدت ها قبل وب سایت خود را بهینه کرده اید، امروز باید سئو آن را ارتقا دهید.

ارتقا سئوی وب سایت

در ادامه به روش هایی برای ارتقا سئو وب سایت اشاره می شود. که البته همانطور که گفته شد این کار نیز بهتر است توسط کارشناسان سئو انجام شود. برای افزایش نرخ کلیک و همچنین بهبود رتبه در موتور های جستجو باید طی زمان های مختلف سئو وب سایت ارتقا یابد. این کار نه تنها باعث بهبود رتبه می شود بلکه جایگاه صفحات سایت را تثبیت می کند.

قبل از شروع هر چیز به یاد داشته باشید بنیان و پایه وب سایت باید محکم گذاشته شود. وقتی طراحی یک وب سایت کاملا حرفه ای و با کیفیت باشد نیمی از مسیر بهینه سازی طی می شود. ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار اولین قدم برای حضور آنلاین در فضای اینترنت است. پس اولین قدم ها باید به درستی و محکم گذاشته شود. در این باره شما عزیزان می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید. طراحی تمامی سایت ها در این شرکت توسط تیمی مجرب و حرفه ای انجام می شود. علاوه بر این طراحی وب سایت ها از پایه بر اساس سئو می باشد.

ارتقا سئو وب سایت خود را بر اساس موارد زیر انجام دهید:

استراتژی SEO-Mobile-First ایجاد نمایید: با توجه به افزایش تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند، بسیاری از موتور های جستجو از جمله گوگل بسیاری از آیتم های رتبه بندی وب سایت ها را بر اساس تلفن های همراه هوشمند انجام می دهد. گوگل از سال 2019 میلادی قبل از بررسی نسخه desktop وب سایت ها نسخه موبایلی آنها را بررسی می کند. در صورتی که قبلا نسخه موبایلی فقط برای بهبود رتبه بررسی می شد.

برای بهینه سازی وب سایت برای نسخه موبایلی موارد زیر را لحاظ کنید:

  • تمامی صفحات وب سایت خود را با استفاده از تلفن همراه مشاهده کنید و از نمایش صحیح آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • برای افزایش رتبه بندی ، روی گواهی SSL نصب کنید.
  • تصاویر خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.
  • برای افزایش بارگذاری صفحات سایت در نسخه موبایل از تکنولوژی AMP استفاده نمایید.
  • در متون خود پاراگراف ها را کوتاه نمایید.

سرعت بارگذاری صفحه را بهبود ببخشید: یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی، سرعت بارگذاری یا Load صفحات سایت برای کاربران می باشد. اگر بالا آمدن یا باز شدن صفحات سایت برای کاربران بیش از 5 ثانیه بطول بی انجامد بدون شک کاربران زیادی را از دست خواهید داد. این نکته از ربات های موتور جستجو پنهان نمی ماند و از آن به عنوان یک نکته منفی در رتبه بندی استفاده خواهند کرد. سرعت بارگذاری صفحات وب چه در نسخه موبایل و چه در نسخه Desktop باید بررسی و بهبود داده شود.
برای بهبود سرعت سایت بررسی موارد زیر لازم است:

  • زمان پاسخگویی به سرور میزبان
  • بهینه سازی فایل های CSS / JavaScript و HTML
  • فشرده سازی پرونده های بزرگ ، به ویژه تصاویر
  • ایجاد نسخه های مقیاس زده شده تصاویر برای دستگاه های تلفن همراه
  • کوچک سازی داده های غیر ضروری در کدها
  • حذف افزونه های غیر ضروری در سایت

برای بررسی سرعت فعلی Load صفحات وب سایت ابزار های مختلفی وجود دارد. در برخی از این ابزار ها پیشنهاداتی برای بهبود سرعت سایت داده می شود و همچنین عواملی که باعث کاهش سرعت شده است را مشخص می کنند. از این ابزار ها به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • Pingdom
  • GTmetrix
  • Google’s TestMySite
  • Google’s PageSpeed Insights

انتخاب کلمات کلیدی: انتخاب چندین کلمه کلیدی متفاوت برای رتبه بندی وب سایت کار بسیار دشواری می باشد. علاوه بر این اگر شما فقط تعداد محدودی کلمه کلیدی انتخاب کنید به احتمال زیاد صفحات وب سایت هول کلمات کلیدی مشابه نیز رتبه بندی می شود. برای این کار لازم است:

  • برای هر یک از صفحات وب سایت یا محتوای وبلاگ خود یک کلمه کلیدی هدف را تعیین کنید.
  • لیستی از موضوعاتی را که می خواهید تحت آن کلمه کلیدی هدف قرار دهید ایجاد کنید.
  • کلمات کلیدی، عبارات بیش از یک کلمه و نمایه سازی معنایی نهفته مربوط به آن مباحث را پیدا کنید.
  • مراقب تراکم کلمه کلیدی باشید. به این معنا که در یک صفحه از تعداد زیادی کلمه کلیدی استفاده نکنید.
  • برای بازخورد بهتر در هر صفحه از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید.

همچنین برای انتخاب کلمات کلیدی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کلماتی انتخاب کنید که بتوانید آنها را در URL سایت استفاده نمایید.
  • کلمات کلیدی یا بخشی از آنها را در عنوان صفحات استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی بهتر است در زیر عنوان ها نیز استفاده شود.
  • بهتر است کلمات کلیدی خود را به صفحات داخلی و یا وب سایت های با کیفیت خارجی لینک دهید.
  • اگر می خواهید برای چندین عبارت کلیدی، وب سایت خود رتبه بندی کنید، باید برای هر عبارت کلمه کلیدی که هدف قرار داده اید یک صفحه وب جداگانه ایجاد کنید.

انتشار مطالب مرتبط: محتوا برای هر وب سایتی حکم مایع حیات را دارد. در اصل مخاطبان برای مشاهده محتوا به وب سایت ها مراجعه می کنند. هر چه کیفیت محتوا خوب باشد اعتبار وب سایت را برای موتور جستجو و کاربران افزایش می دهد. محتوا باید با موضوع سایت مرتبط باشد و همچنین در تولید آن از کلمات کلیدی استفاده شود.

page URL, title, headings و محتوا بیشترین تاثیر را در رتبه بندی موتور های جستجو دارند. در انتشار محتوا قبل از آنکه رضایت موتور های جستجو برایتان مهم باشد باید نظر مخاطب و سلیقه او را مد نظر تولید محتوای خود قرار دهید. محبوب ترین وب سایت ها قبل از هر چیز رضایت مخاطبان را همراه داشته اند.

استراتژی محتوای خود را به روز کنید: اگر در ماه ها و سال های گذشته به صورت مداوم به تولید و انتشار محتوا در وب سایت خود پرداخته اید، باید مدتی از این کار دست بکشید. به معنای دیگر، نیاز نیست که هر روز محتوا منتشر کنید. معمولا این کار باعث می شود محتوا ها کوتاه، بی کیفیت و تکراری باشند. کیفیت محتوا برای مخاطب و موتور جستجو بسیار مهم است به همین دلیل مدت زمان زیادی را باید صرف تولید محتوا کنید. استراتژی جدید شما در تولید محتوا باید شامل موارد زیر باشد:

  • اجتناب از تولید محتوای کوتاه
  • پرهیز از انتشار محتوای تکراری و قدیمی
  • تولید محتوای طولانی معمولا بیشتر از 1500 کلمه
  • محتوا باید همه جانبه، مرتبط و خواندنی و جذاب باشد.
  • محتوا را با استفاده از زیر عنوان ها قالب بندی کنید.
  • با استفاده از تصاویر و گرافیک های جذاب مخاطب را دعوت به خواندن کنید.

Metadata های مختلف در جهت افزایش نرخ کلیک ایجاد نمایید: متا دیتا ها اگر به صورت مستقیم در رتبه بندی موتور های جستجو نقشی نداشته باشند بدون شک به صورت غیر مستقیم تاثیر خواهند گذاشت. متا دیتا های مهم عبارتند از:

  • page or post title: متا دیتای عنوان مسئول عناوین صفحه ای است که در بالای پنجره مرورگر به عنوان نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود. این مهمترین Metadata در صفحه شما است.
  • page or post URL: هر صفحه از وب سایت برای خود یک آدرس دارد. توصیه شده است در آدرس صفحات هر سایت کلمات مرتبط و کلیدی لحاظ شود.
  • meta description: توضیحات متا یک توصیف متنی می باشد که ممکن است یک مرورگر در نمایش صفحه شما استفاده کند. توضیحات متا مانند کارت دعوتی از مخاطبان عمل می کند. پس باید در انتخاب آن دقت لازم را نمود. یک توصیف متا خوب معمولاً شامل دو جمله کامل است. موتور های جستجو ممکن است همیشه از این توضیحات استفاده نکنند، با این حال انتخاب متن مناسب مهم می باشد.
  • برچسب ALT برای تصاویر در هر صفحه: با استفاده از برچسب Alt می توان ویژگی هایی برای هر تصویر درج نمود که این کار همچنین باعث می شود در جستجو تصاویر نیز عکس های مرتبط با کلمات کلیدی وب سایت شما به کاربران نمایش داده شود. همیشه رسانه های تصویری خود را با استفاده از برچسب های alt یا توصیف متن جایگزین توضیح دهید. این امر به موتور های جستجو اجازه می دهد که صفحه شما را پیدا کنند.

برای اجرای این موارد لازم است:

  • یک عنوان جذاب با کلمات کلیدی هدف در هر صفحه ایجاد کنید.
  • URL های کوتاه و سفارشی را با کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید.
  • کلمات کلیدی و تبلیغات را در توضیحات متا خود ترکیب کنید.

ایجاد بک لینک های با کیفیت: همانطور که می دانید بک لینک یکی از برترین فاکتور های رتبه بندی SEO در Google است. اما از این موضوع نباید سوء استفاده کرد. ایجاد بک لینک های زیاد و بی کیفیت باعث تخریب رتبه بندی SEO می شود. برای ارتقا سئوی سایت در این مورد لازم است:

  • محتوای خود را از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل و نظرات پست ها تبلیغ کنید. این کار باعث جذب اینفلونسر ها و همچنین به اشتراک گذاری محتوا می شود.
  • با ابزار ها و سایت های مختلف بک لینک های مرتبط با وب سایت خود را شناسایی کرده و لینک های شکسته را از بین ببرید.

ایجاد محتوای ویدئویی: محتوای مبتنی بر ویدئو و چند رسانه ای ها از اواخر سال 2019 میلادی اهمیت پیدا کرده است. همچنین بر اساس تجربه سئو کار ها محتوای ویدئویی باعث بهبود رتبه سئو می شود. با استفاده از ویدئو می توان به تبلیغات و همچنین آموزش های مختلف پرداخت. محتوای ویدئویی خود را می توانید در شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب و اینستاگرام به اشتراک بگذارید. برای این کار لازم است:

  • از ویدئو های کم حجم استفاده کنید.
  • محتوای موجود در ویدئو را به صورت متن نیز درج کنید. در درج محتوا از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.
  • ویدئو های خود را تبلیغ کنید.
  • از ویدئو های آموزشی رایگان استفاده نمایید.

تمامی موارد ذکر شده از جمله مواردی هستند که به ارتقا سئو سایت کمک شایانی می کنند. قبل از هر اقدامی در ارتباط با سئو وب سایت به شما پیشنهاد کنیم با کارشناسان سئو در شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.