آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=296

بدون شک افزایش بازدید وب سایت مهمترین هدف دارندگان سایت ها و بازاریابان است. افزایش ترافیک سایت رابطه مستقیمی با افزایش تعداد مشتریان و مخاطبان دارد. به همین دلیل اگر وب سایتی به صورت کاملا حرفه ای و با کیفیت طراحی شود اما بازدید کننده ای نداشته باشد، برای صاحبانش سودی نخواهد داشت. امروزه راه اندازی وب سایت یک مشکل و دغدغه نیست بلکه نگرانی تنها برای افزایش مخاطبان سایت است. روش های مختلفی برای افزایش بازدیدکنندگان وب سایت ها وجود دارد که به یقین می توان گفت مهمترین آنها سئو و بهینه سازی سایت می باشد.

افزایش بازدید از وب سایت

اگر کارآفرین هستید و یا کسب و کاری را به تازگی راه اندازی نموده اید، برای دیده شدن و موفقیت در فعالیت خود در ابتدا به یک وب سایت نیاز دارید. وب سایت ها یک ویترین مجازی از کسب و کار ها و مشاغل مختلف هستند. در عصر نوین و با توجه به شرایط کنونی جهان حضور آنلاین در فضای اینترنت برای یک کسب و کار نقش حیاتی دارد.

امروزه دیگر به یک مکان برای فروش محصولات و ارائه خدمات نیاز نیست، اینکه افراد به صورت تصادفی یا از طریق تبلیغات سنتی با فعالیت تجاری شما آشنا شوند، مدت هاست که منسوخ شده است. شما به راحتی می توانید از طریق وب سایت ها مشتریان بالقوه بدست آورید.

در همین راستا شرکت طراحی وب سایت دارکوب در حوزه طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت آماده ارائه خدمات به صاحبان مشاغل است. ارائه مشاوره در خصوص راه اندازی سایت، دیجیتال مارکتینگ، افزایش بازدید سایت، بالا آوردن سایت در گوگل و از این قبیل خدمات، تخصص تیم های طراحی سایت و کارشناسان سئو شرکت طراحی وب سایت دارکوب می باشد.

باید بدانید شما تنها با راه اندازی یک وب سایت نمی توانید مخاطبان و مشتریان زیادی بدست بیاورید. ایجاد سایت تنها قدم اول و مهم برای حضور آنلاین شما است. در اصل وب سایت ها بستر اصلی فعالیت مجازی کسب و کار ها می باشند. برای افزایش مشتری باید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید که در ادامه به بررسی این موضوع و معرفی روش های افزایش بازدید وب سایت خواهیم پرداخت.

سئو و بهینه سازی وب سایت

مهمترین روش و شیوه ای که می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما و در نتیجه افزایش مشتریان بی انجامد، بهینه سازی وب سایت می باشد. سئو به قدری گسترده و مهم است که به تنهایی شامل بسیاری از روش هایی که در ادامه به آنها می پردازیم، می شود.

بهینه سازی وب سایت باعث می شود صفحات یک سایت بر اساس کلمات کلیدی آن به جایگاه خوبی در لیست نتایج موتور های جستجو برسند. هر چه صفحات بهینه تر باشند جایگاه آنها بهتر خواهد بود. وقتی صفحات یک سایت در موتور های جستجو جایگاه خوبی داشته باشند، کاربران بیشتری آنها را می بینند و در نتیجه باعث افزایش بازدید سایت می شود. بهینه سازی علاوه بر اینکه رضایت موتور های جستجو نظیر گوگل را به همراه دارد باعث رضایت مخاطبان نیز می شود. زیرا بهینه سازی باعث افزایش کیفیت سایت می گردد.

تبلیغات

واضح است که برای افزایش تعداد مشتریان و معرفی فعالیت تجاری در وهله اول به تبلیغات نیاز دارید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی، Google Ad words، تبلیغات نمایشی، تبلیغات در وب سایت ها، back link سازی و ده ها نوع تبلیغ دیگر به افزایش مخاطبان شما کمک شایانی می کند. این نکته را فراموش نکنید که تبلیغات باید با برنامه ریزی، استراتژی و هدفمند دنبال شود. تبلیغات شما باید به نحوی باشد که نه تنها به افزایش تعداد مخاطبان بی انجامد بلکه خود نیز یک منبع درآمد باشد. به طور کلی هزینه تبلیغات باید نوعی سرمایه گذاری بلند مدت باشد.

شبکه ها و رسانه های اجتماعی

تولید محتوا، تبلیغات، سئو و … برای افزایش بازدید از سایت کافی نیست بلکه به فعالیت اجتماعی شما نیز نیاز است. فعالیت اجتماعی یعنی آنکه در شبکه های اجتماعی Social Network حضور پر رنگی داشته باشید. یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدید به وب سایت شما استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای سایت است.

توییتر، اینستاگرام، پینترست، فیس بوک و یوتیوب بهترین و پر طرفدارترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی هستند. شما به راحتی و به صورت رایگان می توانید برای کسب کار خود در این شبکه ها حساب کاربری ایجاد نمایید. حساب کاربری کسب و کار شما می تواند بستر و فضای برای به اشتراک گذاری مطالب وب سایتتان باشد.

تولید محتوا

فعالیت در فضای وب و شبکه های اجتماعی بر اساس تولید محتوا است. تولید محتوا باید متناسب با موضوع تجارت و سلیقه مخاطبان شما باشد. مهمترین موضوع برای موفقیت در بستر اینترنت، بازاریابی محتوا است. هیچ فرمول جادویی و ویژه ای برای موفقیت در تولید محتوا وجود ندارد بلکه همه چیز بسته به مخاطبان و موضوع کسب و کار شما است.

در تولید محتوا اگر نتوانستید مخاطبی را جذب کنید سریعا متد خود را تغییر دهید. طول و قالب محتوا باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد. برای آنکه حداکثر تاثیر گذاری را داشته باشید، پست های وبلاگ کوتاه تر و مبتنی بر اخبار را با محتوای فرم طولانی و همچنین ویدیو، اینفوگرافیک و داده های مبتنی بر داده، تولید نمایید.

یکی از راه های جذب مخاطب در تولید محتوا استفاده از تیتر های جذاب و مناسب است. در بسیاری از مواقع با آنکه محتوا مناسب و با کیفیت است، به دلیل عدم استفاده از تیتر مناسب نمی تواند مخاطبان زیادی را جذب خود کند. چرا که کاربران قبل از خواندن متن، تیتر آن را می بینند.

استفاده از کلمات کلیدی بلند

همانطور که می دانید یکی از نکات مهم در سئو و بهینه سازی وب سایت ها، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. در مقاله های گذشته گفته شد که بهترین کلمات کلیدی باید حدود 3 تا 5 کلمه باشند. بر اساس تجارب سئو کاران که اخیرا منتشر شده است، استفاده از کلمات کلیدی بلند تاثیر زیادی در افزایش بازدید از وب سایت ها داشته است.

این امر به دلیل آن است که اغلب کاربران موارد جستجو خود را به صورت جملات و عبارت پرسشی بلند تایپ می کنند. با آنکه گوگل در این مواقع هوشمند بوده و تک به تک کلمات جستجو را در میان صفحات سایت ها جستجو می کند، اما استفاده از عبارت کلیدی بلند در جذب بازدید کننده بدون تاثیر نخواهد بود.

وبلاگ نویسی مهمان

نوشتن پست مهمان در وب سایت های دیگر هنوز هم یکی از تکنیک های موثر سئو می باشد. این عمل می تواند بازدید وب سایت شما را افزایش دهد. توجه داشته باشید که استاندارد های وبلاگ نویسی مهمان در ماه های گذشته تغییراتی کرده است و چند خطای کوچک می تواند مجازات های سختی از سوی موتور جستجو به همراه داشته باشد.

پست های مهمان باید مانند یک کارت دعوت نوشته شوند تا بازدیدکنندگان آن وب سایت به سایت شما نیز مراجعه نمایند. کیفیت محتوایی که تولید می کنید باید بالا و مناسب باشد در غیر این صورت نه تنها ترافیکی بدست نمی آورید بلکه باعث نارضایتی موتور جستجو نیز می شوید.

ارسال مطلب به لینکدین

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای برای یافتن شغل می باشد که امروزه به چیزی بیش از ابزاری برای یافتن شغل تبدیل شده و اکنون به خودی خود یک بستر انتشاراتی ارزشمند است. تنها کاری که باید انجام دهید ارسال منظم محتوا به لینکدین است، با انجام این کار می توانید بازدید از سایت خود را افزایش دهید. همچنین از این طریق افراد بیشتری با صنعت و تجارت شما آشنا می شوند.

Schema Microdata را پیاده سازی کنید

پیاده سازی طرحواره (یا قالب دیگر ریز داده ها) به صورت مستقیم بازدید از وب سایت شما را افزایش نمی دهد، اما از این طریق ربات های موتور جستجو به راحتی می توانند صفحات شما را پیدا و فهرست کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از Schema Microdata برای سئو این است که می تواند به قطعه های سایت غنی تری منجر شود که این عمل نرخ کلیک را بهبود می بخشد.

لینک های داخلی

لینک گذاری فقط به لینک های خارجی و بک لینک ها اطلاق نمی شود، بلکه پیوند های داخلی نیز می تواند باعث بهبود سئو سایت شوند. هنگام ایجاد و انتشار محتوا حتما از پیوند های داخلی استفاده کنید. این کار نه تنها به سئو کمک می کند بلکه باعث تجربه بهتر و مفید تری برای کاربران می شود که در نتیجه به افزایش بازدید از وب سایت کمک می کند.

مصاحبه با افراد سرشناس

در تولید محتوای خود می توانید از مصاحبه با افراد سرشناس در صنف خود نیز استفاده نمایید. شاید این روش در ظاهر بی فایده باشد. اما به راحتی می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شود. وقتی از افراد سرشناس مرتبط با کسب و کار خود مصاحبه کرده و آن را در وب سایت خود منتشر می کنید، نه تنها به صورت عادی مخاطب جذب می کنید بلکه آن شخص نیز مصاحبه خود در سایت شما را در شبکه های اجتماعی یا وب سایتش به اشتراک می گذارد.

بازاریابی ایمیلی

هنوز هم می توان با استفاده از روش های قدیمی بازدید قابل توجهی بدست آورد. اگر روی بازاریابی محتوا متمرکز شده اید، بازاریابی از طریق ایمیل را فراموش نکنید. این روش می تواند یک ابزار قدرتمند با موفقیت متوسط باشد. فقط فراموش نکنید ارسال ایمیل های مکرر می تواند نتیجه ای عکس به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط با فعالیت تجاری خود، فستیوال ها و جشنواره های فروش ویژه، به روز رسانی های کاری و … را می توانید با استفاده از ایمیل به اطلاع مخاطبان و مشتریان خود برسانید.

سازگار با تلفن های هوشمند

اطمینان حاصل کنید که قالب وب سایتتان responsive است. این امر مهم نه تنها یکی از تکنیک های مهم بهینه سازی وب سایت است بلکه رضایت کاربران را به همراه خواهد داشت. در سال های اخیر تعداد کاربران موبایل افزایش چشمگیری داشته است به همین دلیل تعداد افرادی که وب سایت شما را از طریق تلفن های همراه خود می بینند بسیار زیاد می باشد، پس باید رضایت آنها را نیز در نظر بگیرید.

سرعت وب سایت

بدون شک شما هم در بازدید از وب سایت های کند خسته می شوید و در بسیاری از مواقع آنجا را ترک می کنید. اگر بارگیری صفحات یک وب سایت با سرعت پایین باشد، نرخ پرش آن بسیار بالا خواهد رفت. که این عامل می تواند بر سئو تاثیر منفی بگذارد. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما از لحاظ فنی تا حد ممکن بهینه شده اند، از جمله اندازه فایل تصویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه ها می تواند بر سرعت سایت تاثیر بگذارد.

تجزیه و تحلیل داده ها

برای تجزیه و تحلیل وب سایت خود می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید. یک از قدرتمند ترین و مهمترین ابزار ها برای تحلیل داده های وب سایت ها Google Analytics می باشد. با استفاده از Google Analytics می توانید پست های محبوب، صفحات پر بازدید و … وب سایت خود را تحلیل کنید. این ابزار کمک شایانی به تبلیغات و استراتژی های بازاریابی می کند.

با استفاده از Google Analytics می توانید زمان هایی که بازدید وب سایتتان کم یا زیاد شده را مطلع شوید در نتیجه می توانید عواملی که باعث تغییر ترافیک سایت شده اند را شناسایی کنید.

ویدئو و کلیپ ها

با آنکه محتوای متنی همیشه مخاطبان زیادی را جذب می کند، اما بهتر است کمی خلاق بوده و از روش های دیگر نیز برای تولید محتوا استفاده کنیم. فیلم ها و کلیپ های کوتاه در جذب بازدیدکننده بسیار موثر هستند. محتوای بصری بسیار بهتر و بیشتر در ذهن مخاطب ثبت می شود. بازاریابی از طریق ویدئو یک روش عالی و مطمئن برای جلب توجه کاربران و افزایش ترافیک سایت است.

ساخت ویدئو های تبلیغاتی اما با مضمون آموزش در جذب مخاطب بسیار موثر است. بهتر است قبل از انتشار ویدئو، زمان آن را با استفاده از بازاریابی ایمیلی و اشتراک در شبکه های اجتماعی به اطلاع کاربران برسانید. این کار باعث ترغیب و دعوت از مخاطبان می شود.

راه و روش هایی که در بالا ذکر شدند، به راحتی باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شوند. اما قبل از هر اقدامی باید وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید. با بهینه سازی به راحتی می توانید ترافیک قابل توجهی بدست آورید. کارشناسان و متخصصان سئو در شرکت طراحی وب سایت دارکوب در راه می توانند شما را یاری نمایند. فقط کافیست با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.