آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=702

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل مهم برای بهبود سئو است. در این مقاله از سایت دارکوب با آموزش بهینه سازی سرعت سایت در خدمت شما هستیم. شما در ادامه یاد میگیرید که چگونه با انجام چند راهکار ساده سایتی پرسرعت داشته باشید. بالا بردن سرعت سایت از ضروری ترین نیازهای سایت وردپرسی میباشد؛ به این دلیل که هرچه سرعت لود سایت شما بیشتر باشد، امتیاز بالاتری در موتورهای جستجو برای نمایش سایت به کاربران کسب میکنید.

از نکات مهم دیگر رضایت کاربران میباشد که هنگام گشت و گذار در سایت زمان زیادی را معطل نشوند. پس مقوله افزایش سرعت سایت وردپرس بسیار زیاد مورد اهمیت میباشد که هر مدیر سایت باید به این موضوع توجه کند. در صورت پایین بودن سرعت سایت، آمار بازدیدکنندگان سایت شما کاهش مییابد. علاوه بر این رضایت کاربرانی که به مشتری تبدیل شدند جلب نمیشود و آمار فروش سایت به شدت پایین می آید.

همچنین نرخ پرش سایت نیز افزایش می یابد که همه این ها به دلیل پایین بودن سرعت سایت است که موجب میشود یک سایت به صورت چشمگیری افت کند. پس باید دقت داشته باشید که حتی یک ثانیه هم روی کسب و کار شما تاثیرگذار خواهد بود. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا راه های بالا بردن سرعت سایت را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن کسب و کار خود را رشد دهید.

روش های بالا بردن سرعت سایت وردپرس

بالابردن سرعت سایت

کارهای زیادی برای بالا بردن سرعت سایت وجود دارد. رعایت کردن این عوامل باعث میشود تا سئو سایت شما بهبود پیدا کند. اگر سرعت لود وبسایت پایین باشد، روی فروشگاه شما نیز تاثیر میگذارد و برای افزایش سرعت ووکامرس باید به 8 روشی که در ادامه برای شما با جزئیات توضیح میدهیم عمل کنید تا یک وب سایت پرسرعت داشته باشید. بعد از اینکه این 8 کار را انجام دادید، به راحتی میتوانید با تست سرعت سایت وردپرس از سایت GTmetrix و PageSpeed Insights که یکی از بهترین و دقیقترین ابزار برای چک سرعت است، از بهینه سازی سرعت سایت اطمینان پیدا کنید.

سرعت وب سایت برای صاحبان سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا درآمد را در معرض خطر قرار می دهد. علاوه بر این، به دلیل معرفی Core Web Vital، وبمستران مجبورند که وب سایت خود را برای سرعت بهینه کنند. تعداد زیادی ابزار افزایش سرعت سایت وجود دارد که به وب سایت ها کمک میکند بهترین سرعت را برای سایت خود تنظیم کنند. این ابزارها تقریباً همه کارها را انجام میدهند؛ از شناسایی دلایل کندی سایت، تا پیشنهاد دادن برای از بین بردن آنها.

هاست پرسرعت

بهینه سازی سرعت سایت

در این قسمت از آموزش افزایش سرعت سایت به ویژگی های هاست پرسرعت می پردازیم. برای انتخاب هاست باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید؛ برای مثال اینکه چقدر افزونه میخواهید در درون سایت خود استفاده کنید و اینکه بازدیدکنندگان سایت شما چه مقدار در روز هستند. با مراجعه به سی پنل (CPanel) و رفتن به قسمت Resource usage میتوانید ببینید که رم و پردازنده های شما در روز و در لحظه چقدر مصرف دارد.

اگر دیدید که هاست جوابگو نیست، حتماً باید در لحظه آن را برای بهینه سازی سرعت سایت ارتقا دهید. معمولاً سایت هایی که روزانه 2 تا 3 هزار بازدید کننده دارند، باید از هاست های پرسرعت وردپرسی یا ابری استفاده کنند. استفاده از این نوع هاست به بهینه سازی سرعت سایت شما کمک میکند. همچنین روی سئو سایت تأثیر چشمگیری میگذارد. خرید هاست با کیفیت از مهم ترین نکاتی است که صاحبان وب سایت باید توجه ویژه ای داشته باشند.

 ویژگی های یک هاست خوب:

  • تایم آپ بالا
  • سرعت پردازش بالای هاست
  • پهنای باند بسیار بالا و یا نامحدود
  • پشتیبانی فنی مناسب
  • میزان مناسب فضای هاست برای ذخیره سازی فایل ها
  • دارای امنیت سرور بسیار بالایی باشد

انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای افزایش سرعت سایت میباشد که دارای بهترین افزونه های کش وردپرس است. همچنین دارای قالب سئوبیس میباشد که باعث بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو میشود. سیستم مدیریت محتوا وردپرس با بالا بردن سرعت سایت به وسیله قابلیت ها و امکاناتی که دارد، باعث میشود کسب و کار شما را در کمترین زمان ممکن به موفقیت برساند.

شما میتوانید سرعت سایت را به گونه ای بهینه سازی کنید که کمتر از ۳ ثانیه شود؛ زیرا اگر سایت شما بالای ۳ ثانیه لود شود، کاربران از سایت شما خارج میشوند و سایت شما با افت شدیدی روبرو خواهد شد. در قسمت افزونه ها در مورد افزونه افزایش سرعت وردپرس و افزونه هایی که برای کش سایت هستند، بیشتر صحبت میکنیم. از امکاناتی که در وردپرس وجود دارد میتوان به فشرده سازی کدهای سایت، کش کردن صفحات، قابلیت بارگذاری تنبل عکس ها، قابلیت افزایش پردازش کدهای PHP، رابط کاربری آسان، امکان استفاده از CDN و به بسیاری از ویژگی های دیگر اشاره کرد.

فعال سازی Gzip Compression

اگر میخواهید قابلیت فشرده سازی فایل ها در وردپرس را برای سایت خود انجام دهید و همچنین سرعت انتقال در شبکه را بالا ببرید، با فعال سازی قابلیت Gzip Compression این کار امکان پذیر است. اگر میخواهید که سرعت لود سایت را بالا ببرید، فعال کردن این گزینه برای هر سایتی اجباری است و اگر این کار را انجام ندهید، از سایت های وردپرسی دیگر عقب میمانید. شرکت های ارائه دهنده میزبانی این ویژگی را برای سایت های وردپرسی در نظر میگیرند.

وقتی این گزینه را روشن میکنید، حدود ۴۰ درصد از حجم فایل هایی که برای ‏Html و Css در نظر گرفته شده است، کاسته میشود. همین امر باعث افزایش سرعت سایت وردپرس میشود. بهینه سازی سرعت سایت بر روی سئو در موتورهای جستجو بسیار تاثیرگذار است؛ به همین دلیل فعال کردن این گزینه امتیاز بسیار بزرگی برای شما به حساب می آید.

 کاهش حجم تصاویر

یکی از دلایل سنگین شدن و کند شدن سرعت سایت، استفاده از تصاویری است که دارای حجم بالایی هستند. به همین دلیل، یا باید آنها را به صورت دستی حجمشان را کم کنید و یا اینکه از افزونه خاصی برای این کار کمک بگیرید. کاهش حجم تصاویر به شما کمک میکند که سرعت لود شدن وب سایت به صورت چشمگیری کاهش یابد.

نتیجه کاهش حجم تصاویر در سایت:

  • افزایش سرعت سایت
  • کاهش حجم فضای هاست
  • کمک به بهبود سئو

باید به گونه ای این کار را انجام دهید که روی کیفیت عکس تاثیر آنچنانی نگذارد؛ یعنی با تغییر فرمت عکس و همچنین انتخاب اندازه مناسب، عکس جدید را جایگزین عکس قبلی کنید. این کار را میتوانید از طریق سایت های آنلاینی که برای فشرده سازی عکس ها ساخته شدند انجام دهید و همچنین میتوانید از فتوشاپ برای کاهش حجم تصاویر کمک بگیرید. حال متوجه شدیم که یکی از عوامل بالا بردن سرعت سایت، کاهش حجم تصاویر است. با چند راه ساده در عرض چند دقیقه میتوانید این کار را انجام دهید.

همچنین افزونه های بهینه سازی تصاویر وجود دارد. برای مثال با افزونه Regenerate Thumbnails می توانید اندازه تصاویر را تغییر دهید. توصیه میکنیم از افزونه ها برای تغییر اندازه تصاویر استفاده نکنید و کاهش حجم تصاویر را از طریق فتوشاپ و یا سایت های آنلاین انجام دهید؛ زیرا نصب تعداد زیادی افزونه بر روی سایت باعث کاهش سرعت سایت نیز میشود. اگر میخواهید تصاویر را از نظر کیفیت بهینه کنید، میتوانید از افزونه Wp Smush که برای افزایش سرعت سایت عالی است، استفاده کنید.

پاک کردن افزونه های غیر ضروری

در صورت استفاده زیاد از افزونه ها بر روی سایت خود، شاهد کندی سایت خواهید بود؛ چون به شدت بر روی سرعت سایت تاثیر گذار است. سعی کنید از نصب افزونه های متعدد خودداری کنید. پس دقت داشته باشید که فقط افزونه هایی که لازم هستند و مورد استفاده قرار میگیرند را فعال نگه دارید.

علاوه بر سرعت سایت، نصب افزونه های زیاد باعث میشود که تداخل بین کد های سایت به وجود بیاید و قالب آماده سایت به هم بریزد. حتما قبل از نصب افزونه ای، در موردش تحقیق کنید و اطلاعات کاملی را به دست بیاورید. به جای نصب افزونه های متعدد باید از طریق کد نویسی یا استفاده از کد های مرتبط، کاری که افزونه انجام میدهد را پیاده سازی کنید. پس متوجه شدیم که یکی از روش ها و برای افزایش سرعت سایت پاک کردن افزونه های غیر ضروری است.

انتخاب بهترین افزونه های افرایش سرعت وردپرس

بسیاری از افزونه های وردپرس فقط برای افزایش سرعت سایت طراحی شده اند و طرفداران زیادی دارند. به همین جهت ما در ادامه چند تا از بهترین و محبوب ترین افزونه ها برای بالا بردن سرعت سایت را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید با بهینه سازی سرعت سایت، سئو سایت را در موتورهای جستجو قوی تر کنید. افزونه افزایش سرعت وردپرس با توجه به تنظیمات و قابلیت هایی که دارد، فقط با فعال کردن چند گزینه سرعت سایت شما را به طور شگفت آوری بالا میبرد.

افزونه WP Rocket

همانطور که از نامش پیداست، با رویکردی فوق العاده در بهینه سازی سرعت وردپرس، میتواند سرعت وب سایت شما را بهبود ببخشد. اگرچه در درجه اول یک افزونه Caching است، اما در واقع، کارهایی فراتر از کش کردن صفحه و مرورگر انجام میدهد.

ویژگی های WP Rocket:
  • سهولت استفاده (در واقع ساده ترین پلاگین کش)
  • کش صفحه و مرورگر
  • پیش بارگذاری حافظه پنهان
  • فشرده سازی GZIP
  • بهینه سازی پایگاه داده
  • تصاویر تنبل (Lazy Load)
  • فشرده سازی فایل های Javascript و Css
  • به تعویق انداختن نمایش جاوا اسکریپت
  • پشتیبانی از CDN
  • و خیلی موارد دیگر

همانطور که می بینید WP Rocket به تنهایی بیشتر کارهای لازم برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما را انجام میدهد.

دیگر برای کش صفحه، بهینه سازی پایگاه داده، فشرده سازی JavaScript و Css، بارگذاری تنبل تصویر و غیره، نیازی به نصب پلاگین های جداگانه ندارید. افزونه افزایش سرعت سایت WP Rocket به تنهایی از همه عوامل بهینه سازی سرعت سایت پشتیبانی میکند. به همین دلایل، به عنوان بهترین افزونه بهینه سازی سرعت وردپرس جهان در نظر گرفته میشود. در واقع، استفاده از WP Rocket به همراه CDN خوب، باعث کاهش زمان بارگذاری صفحه شما به میزان قابل توجهی میشود.

افزونه Asset CleanUp: Page Speed Booster

افزونه رایگان بهینه سازی سرعت سایت Asset CleanUp همانند پلاگین کش WP Rocket کار میکند و با این افزونه سرعت سایت به صورت قابل توجهی افزایش یابد. معمولاً به دلیل نصب افزونه های زیاد در صفحات مختلف، فایل های Css و Javascript وجود دارد؛ این فایل ها در همه صفحات سایت شما بارگذاری میشود، حتی اگر به آنها نیاز نداشته باشید. با کمک ابزار افزایش سرعت سایت مانند GTmetrix و PageSpeed Insights میتوانید CSS و JavaScript را که فقط در صفحات خاص وب سایت شما استفاده میشود، شناسایی کنید

به عنوان نمونه قبل از شروع استفاده از افزونه Asset CleanUp بر روی سایتی، سرعت لود آن سایت بیش از 2.2 ثانیه طول میکشید که برای ما کاملاً غیر قابل قبول بود. بنابراین فایل های غیرضروری اضافه شده توسط افزونه ها را شناسایی و با استفاده از افزونه Asset CleanUp آن را غیرفعال کردیم. در نهایت ما توانستیم یک ثانیه از زمان بارگذاری خود را کم کنیم. این تغییر شگفت انگیز خوب نیست؟

افزونه WP-Optimize

دیتابیس را فقط با یک کلیک بهینه کنید. پایگاه داده شما باید هر چند وقت یکبار تمیز شود تا وب سایت شما با بالاترین سطح عملکرد کار کند. افزونه WP Optimize مجموعه کاملی از ابزارهای بهینه سازی پایگاه داده را به صورت رایگان ارائه میدهد. این افزونه داده های موقتی را پاک میکند و همچنین جداول MySQL شما را با یک کلیک پاک و بهینه میکند.

اگر افزونه UpdraftPlus را نصب کرده باشید، حتی تصاویر شما را فشرده میکند و پشتیبان گیری از پایگاه داده را انجام میدهد. با این حال، اگر از افزونه WP Rocket استفاده میکنید، میتوانید از WP Optimize صرف نظر کنید؛ زیرا WP Rocket از تمام وظایف بهینه سازی پشتیبانی میکند. اما اگر از WP Rocket استفاده نمیکنید، WP Optimize را نصب کرده و سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

قالب سایت سئو شده سایت و کم حجم

معمولا کدهای قالب های سئوبیس بگونه ای نوشته شده است که حجم زیادی نگیرید و سازنده قالب به حجم قالب توجه ویژه ای دارد. سرعت سایت از سال 2010 برای دسکتاپ و موبایل یکی از عوامل مهم رتبه بندی برای گوگل بوده است. این امر همچنین بر مدت زمانی که کاربران در سایت شما میگذرانند، تأثیر میگذارد؛ به همین دلیل باید در هنگام خرید قالب از نظر سئو بودن و سرعت آن را چک کرد.

به طور خلاصه، سرعت وب سایت شما تأثیر عمده ای در رتبه بندی موتور جستجو و تجربه بازدید کنندگان دارد و باید از یک قالب سایت سئو شده وردپرس که از سرعت بالایی برخوردار است استفاده کنیم. برای بهینه سازی زمان بارگذاری، باید قالب وردپرس خود را با دقت انتخاب کنید. قالب آماده سایت وردپرس باید دارای بالاترین استانداردها، سرعت بالا و سئو مناسب باشد.

استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا

افزایش سرعت سایت تأثیر زیادی بر تجربه کاربر، سئو سایت و نرخ تبدیل دارد. بهبود عملکرد وب سایت برای جلب بازدید و مشغول نگه داشتن بازدیدکنندگان سایت ضروری است. شبکه تحویل محتوا (CDN) به گروهی از سرورهای توزیع شده از نظر جغرافیایی گفته میشود که با هم کار میکنند تا تحویل سریع محتوای اینترنت را فراهم کنند.

CDN چه کاری انجام میدهد؟ CDN امکان انتقال سریع فایل های مورد نیاز برای نمایش محتوای سایت از جمله صفحات HTML، پرونده های جاوا اسکریپت، تصاویر و فیلم ها را فراهم میکند. محبوبیت سرویس های CDN در حال افزایش است و امروزه بیشتر ترافیک وب از طریق CDN ها ارائه میشود.

چگونه از بهینه سازی سرعت سایت مطمئن شویم؟

سرعت سایت وردپرس

برای تست سرعت سایت وردپرس باید به سراغ ابزار چک کردن سرعت سایت یعنی GTmetrix، PageSpeed Insights و Pingdom برویم. این ابزار بخصوص گوگل پیج اسپید تمام سایت را به صورت کامل آنالیز میکند و تمام خطاهایی که باعث کاهش سرعت سایت میشود را شناسایی میکند.

ابزار نظارت بر عملکرد سایت، سرعت لود وب سایت را آنالیز میکند. با مشکلاتی که این ابزارها تشخیص میدهند و رفع آنها، به افزایش سرعت صفحه وب و افزایش تعامل کاربر در کنار کاهش نرخ پرش کمک میکند. از طریق این ابزار میتوانید متوجه بشوید که افزونه های بهینه سازی سرعت سایت چقدر تاثیرگذار هستند. همچنین امکان مشاهده خطاهای قالب وردپرس را دارید. طبق گفته گوگل، بیش از ۵۰ درصد از کاربران تلفن همراه وب سایتی را ترک میکنند که لود سایت بیش از 3 ثانیه طول میکشد. از این رو، گوگل به زودی افت رتبه وب سایت های کند را آغاز میکند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که زمان لود اکثر وب سایت ها بین 8-11 ثانیه است. بدین معنی که اکثر وب سایت ها نتوانسته اند انتظارات کاربران را برآورده کنند و در نهایت مخاطبان ارزشمند خود را از دست میدهند.

در واقع، ۸۰ درصد کاربران میگویند که دیگر به وب سایتی با عملکرد ضعیف و تجربه بد مراجعه نخواهند کرد. در نتیجه، بیشتر وب سایت ها برای کاهش زمان بارگذاری صفحه خود به منظور کاهش نرخ پرش و افزایش مدت زمان حضور، تلاش میکنند.

در این مقاله سعی کردیم تا چگونگی افزایش سرعت سایت را برای شما به صورت کامل بیان کنیم. اگر بتوانید تمام مراحل گفته شده را به درستی اجرا کنید، باعث بهینه سازی سرعت سایت میشود که همچنین بر روی سئوی سایت نیز تاثیر گذار است. اگر هم دانش لازم را برای انجام راهکارهای گفته شده ندارید، میتوانید از خدمات افزایش سرعت سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید که با تخصص و تجربه خود به صورت دستی بهترین حالت برای سرعت سایت را برای شما انجام خواهیم داد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.