آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=786

طراحی سایت بدون کدنویسی قابل انجام است و دارای مزایای زیادی نیز میباشد. برای آگاهی از اینکه چگونه میتوان بدون کدنویسی یک سایت راه اندازی کرد، تا انتهای مقاله همراه دارکوب باشید. با وجود قالب های آماده فراوانی که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد، دیگر نیاز به کدنویسی قالب سایت نیست و میتوان با پرداخت حداقل هزینه، بدون دردسر برای سایت قالبی خریداری کرد.

با توجه به پلاگین های مختلف و آماده ای که وجود دارد و توسط متخصصین نوشته شده است، وردپرس کار را برای راه اندازی سایت بسیار راحت کرده است. استفاده از پلاگین هایی مانند ویژوال کامپوزر Wpbakery Page Builder (visual composer) و المنتور (Elementor) میتوانیم که صفحه ها، نوشته ها و برگه های سایت خود را به هر طور که سلیقه خودتان است طراحی کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد زیرا میتوان قابلیت های بیشماری را در یک صفحه قرار دهید.

توسط این افزونه ها، بدون دانش برنامه نویسی، به راحتی میتوانید سایت حرفه ای طراحی کنید. وجود قابلیت ها و امکانات زیادی که در سیستم مدیریت محتوا وردپرس وجود دارد، کیفیت و کارایی سایت را میتوانید به راحتی افزایش دهید. شما هم دوست دارید که وبسایت را هر طور که دلتان میخواهد طراحی کنید؟ ما به شما آموزش میدهیم که چگونه این کار را بدون کدنویسی انجام دهید.

چگونه بدون کدنویسی طراحی سایت کنیم؟

ساخت سایت بدون کدنویسی

برخی از افراد دوست دارند که سایت را خودشان طراحی کنند ولی چون نقشه راه را به درستی نمیدانند، ممکن است در این راه ضرر و زیان کنند و وقت خود را هدر بدهند. به دلیل وجود سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو، پرستا شاپ و… کار برای طراحی سایت بدون کدنویسی بسیار آسان شده است. علم به قدری پیشرفت کرده است که دیگر نیاز به کدنویسی نداریم تا یک سایت حرفه ای طراحی کنیم.

همه چیز برای شما مهیا است تا بتوانید با سلیقه ای که دوست دارید، سایت را به صورت پیشرفته بسازید. با توجه به اینترنتی شدن بسیاری از کسب و کارها، افراد زیادی تصمیم گرفته اند تا به صورت اینترنتی یک سایت طراحی کنند و محصولات و خدمات خود را به مردم بفروشند. به همین دلیل وقتی در خود میبینند که تخصص طراحی سایت ندارند، بسیار دلسرد میشود. اگر می خواهید به صورت حرفه ای وارد این فضا شوید، توصیه می کنیم که فیلم های آموزش طراحی سایت با وردپرس را ببینید تا با دانشی کامل به سمت راه اندازی و طراحی سایت بیایید.

اما اطلاع ندارند که به راحتی و بدون کدنویسی میتوان یک سایت طراحی کرد. در حالی که بسیاری از افراد رویای راه اندازی مشاغل آنلاین را دارند، بسیاری از آنها تعجب میکنند که چگونه یک وب سایت خوب و کاربردی، بدون هیچ گونه تجربه کدنویسی، طراحی کنند. این کار کاملاً امکان پذیر است. شگفت آور است که تنها با اجرای چند مرحله میتوان وب سایت های کاربردی و حرفه ای فقط با استفاده از افزونه ها ساخت. البته کسانی که قصد دارند تا طراحی سایت را به شرکتی معتبر بسپارند، باید توجه داشته باشید که هزینه طراحی سایت در شرکت خدماتی دارکوب، از 900 هزار تومان تا 5.2 میلیون تومان است.

انتخاب و خرید دامنه

در ابتدای راه اولین کاری که باید برای طراحی سایت بدون کدنویسی انجام دهید، این است که یک دامنه برای وب سایت خود انتخاب کنید. نام دامنه معمولاً اسم برند و کسب و کار شما میباشد. دامنه همان آدرس اینترنتی است که کاربران با وارد کردن آن در قسمت URL مرورگرها، وارد وبسایت شما میشوند. انتخاب نام دامنه مناسب وب سایت، برای موفقیت کسب و کار نیز بسیار مهم است. به همین دلیل بسیار مهم است که از ابتدا بهترین نام دامنه را انتخاب کنید.

نکاتی که در انتخاب دامنه حتما باید رعایت شود:

  • در صورت امکان از com استفاده کنید
  • از کلمات کلیدی در هنگام انتخاب نام دامنه بهره ببرید
  • نام دامنه را کوتاه انتخاب کنید
  • دامنه باید به گونه ای انتخاب شود که در ذهن مخاطب بماند
  • از خط فاصله هنگام انتخاب نام دامنه خودداری کنید
  • حتما قبل از انتخاب نام دامنه، تحقیق و بررسی داشته باشید
  • قبل از اینکه شخص دیگری این کار را انجام دهد، سریع اقدام کنید
  • بهترین مکان برای ثبت نام دامنه، این است که دامنه رایگان را با میزبانی وب دریافت کنید

انتخاب و خرید میزبان وب و هاست

ساخت وب سایت بدون کدنویسی

انتخاب یک میزبان وب به سه معیار اصلی سرعت، امنیت و پشتیبانی خلاصه میشود که هرکدام دارای فاکتورهای خاص خود هستند. خدمات میزبانی وب به هر شکل و اندازه ای ارائه میشود و قیمت پلن ها از 100 هزار تومان تا 2 میلیون تومان در سال متفاوت است. بنابراین، چگونه میزبان وب انتخاب کنید؟ برای کمک به شما در انتخاب میزبان وب خوب، عوامل تاثیرگذار در هاست مناسب را به پنج بخش تقسیم کرده ایم:

  • عملکرد (سرعت)
  • امنیت
  • پشتیبانی
  • قیمت مناسب
  • امکانات و قابلیت های اضافی

انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا

CMS چیست؟ مخفف سیستم مدیریت محتوا است که رابط کاربری انعطاف پذیری را برای ویرایش، اصلاح و انتشار مطالب در وب سایت به مدیران ارائه میدهد.

با وجود داشتن مجموعه گسترده ای از فروشندگان و محصولات سیستم مدیریت محتوا در بازار، انتخاب CMS مناسب میتواند کاری ترسناک برای طراحی سایت بدون کدنویسی به نظر برسد. طی دهه گذشته، تیم ما بارها و بارها تأثیر منفی ناشی از انتخاب اشتباه توسط کاربران را دیده است. یکی از محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان، وردپرس میباشد که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است و کار با این CMS بسیار آسان است.

CMS (سیستم مدیریت محتوا) به شما امکان میدهد بدون کدنویسی (حداقل برای اکثر آنها) به راحتی یک وب سایت ایجاد کنید. شما باید سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب کنید که به راحتی قابل استفاده باشد. نرم افزار CMS شما، باید قالب های طراحی وب سایت زیادی را برای انتخاب به شما ارائه دهد. همچنین باید به شما این امکان را بدهد که بتوانید آن قالب سایت را به راحتی بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید.

شروع طراحی سایت

حال پس از گذشتن از مراحل گفته شده، زمان آن رسیده است که وب سایت خود را با هر دیزاینی که دوست دارید، طراحی کنید. با استفاده از افزونه های مختلف، این کار برای شما به آسانی قابل انجام است. هم اکنون، متوجه شدیم که طراحی سایت بدون کدنویسی قابل انجام است و به راحتی میتوان با انجام مراحل کوتاه، یک وب سایت ساخت.

شاید طراحی وب سایت عالی، یک چالش دلهره آور باشد؛ اما با در نظر گرفتن اصول اولیه، این روند جالب و لذت بخش خواهد شد. بدون شک، نکاتی بیشتر برای خوب به نظر رسیدن و تاثیرگذاری بالای سایت وجود دارد و طراحی خوب نه تنها میتواند وب سایت را برجسته کند، بلکه باعث افزایش غیر مستقیم بازدید و نرخ تبدیل سایت می شود.

طراحی سایت با CMS چگونه است؟

انتخاب سیستم مدیریت محتوا

اکثر وب سایت ها توسط سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، دروپال و سایر سیستم ها نمایش داده میشوند. این سیستم ها برای پاسخگویی به نیازهای مخاطبان روز به روز برای طراحی سایت بدون کدنویسی در حال بروزرسانی هستند. در گذشته، اکثر وب سایت ها ایستا بودند و برای تکامل و رشد یکپارچه ساخته نشده بودند. اکنون طراحی سایت با CMS به صورت پویا انجام میشود و روش های حرفه ای برای طراحی آنها وجود دارد. یک وب سایت حرفه ای کارآمد، باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند به سرعت صفحات جدید را اضافه و یا کم کند و محتوای آن را به روز کند.

بنابراین وب سایت ها اغلب بین آنها و پایگاه داده هایشان یک لایه میانی وجود دارد که سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار CMS نامیده میشود. CMS اغلب یک وب سایت جداگانه و ایمن است که فقط مدیران به آن دسترسی دارند. یک مدیر وقتی به CMS مبتنی بر وب وارد میشود، تغییراتی در محتوا ایجاد میکند و محتوای به روز شده را در جایی که میخواهد منتشر میکند.

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس از سال 2003 شروع به کار کرده است و محبوب ترین نرم افزار وبلاگ نویسی در بازار است. در طی چند سال گذشته، وردپرس همچنین به نرم افزار مدیریت محتوا برای وب سایت ها تبدیل شده است. از مزایای طراحی سایت با وردپرس، راحتی در استفاده است. استفاده از وردپرس بسیار آسان است و دارای رابط کاربری آسان است. تنظیمات قالب وردپرس، اضافه کردن صفحات جدید، پست های وبلاگ، تصاویر و غیره به طور منظم چیده شده است و میتواند به سرعت انجام شود. از آنجا که این تکنولوژی بسیار ساده است، زمان صرف شده برای طراحی بسیار کاهش می یابد.

قالب های متنوعی مانند قالب سایت شرکتی و قالب سایت فروشگاهی برای وردپرس وجود دارد. قالب فروشگاهی وردپرس را می توانید از سایت های معتبر و واسط های بین برنامه نویس و مدیران سایت تهیه و خریداری کنید. جالب این است که ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس بسیار آسان است و به راحتی می توانید یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای برای محصولات و خدمات خود راه اندازی کنید.

همچنین میتوانید وب سایت خود را از هر رایانه ای مدیریت کنید. وردپرس مبتنی بر مرورگر است و میتوانید از هر رایانه متصل به اینترنت، وارد شوید و سایت خود را مدیریت کنید. افزونه های وردپرس برای طراحی سایت بدون کدنویسی بسیار عالی هستند زیرا میتوانند عملکرد سایت شما را گسترش دهند. باور کردن این موضوع به نظر سخت میرسد، ولی وردپرس به شما اجازه میدهد وب سایت خود را در کمتر از یک روز بسازید.

طراحی سایت با جوملا

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز برای انتشار محتوای وب سایت است. مانند بسیاری دیگر از CMS ها، جوملا به شما امکان میدهد بدون استفاده از HTML یا CSS یک وب سایت بسازید. جوملا در سال 2003 توسعه یافته است و در حال حاضر بیش از 2 میلیون وب سایت با جوملا ساخته شده اند.

جوملا بعد از وردپرس، دومین انتخاب محبوب در زمینه سیستم مدیریت محتوا است. طبق منابع، جوملا توسط 3.9٪ از کل وب سایت ها استفاده میشود. تعداد زیادی از افزونه های جوملا و قالب های رایگان در دسترس است که میتواند برای افزایش عملکرد وب سایت جوملا شما استفاده شود. اگر میخواهید یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید، نباید به جای دیگری بگردید. طراحی سایت با جوملا، یک راه حل ارزشمند برای طراحی و توسعه فروشگاه آنلاین شماست. توصیه میشود که به دنبال بهترین سازنده قالب جوملا باشید.

جوملا در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوای موجود در صنعت، مزایای بسیاری به شما ارائه میدهد. نوع قابلیت ها و ویژگی هایی که جوملا ارائه میدهد، آن را سودمندتر میکند. با این حال، مانند هر سیستم مدیریت محتوای دیگر (CMS)، جوملا نیز دارای مزایا و معایبی است.

حال زمان آن رسیده است تا با طراحی سایت بدون کدنویسی، کسب و کار خود را اینترنتی کنید. اگر میخواهید سایتی راه اندازی کنید، تمام امکانات وجود دارد و مراحل کار را برای شما توضیح دادیم تا بتوانید بدون استفاده از دانش کدنویسی سایت طراحی کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.