آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=845

افزونه های سئو وردپرس یکی از راهها برای سئو شدن متن پیج مربوطه در سایتهای وردپرسی است.بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو (SEO)، با هدف افزایش بازدید وب سایت انجام میگیرد. بنابراین، سئو سایت شامل بسیاری از وظایف و استراتژی ها است که ممکن است بدون کمک گرفتن از پلاگین های سئو وردپرس، اجرای آنها دشوار باشد. یک افزونه مناسب سئو، باید به شما کمک کند تا کارهایی مثل مشخص کردن چگالی کلمات کلیدی در محتوا را تشخیص دهد و همچنین توضیحات متا را بر اساس کلمات کلیدی ایجاد کند. برخی از افزونه های این لیست، همچنین تجزیه و تحلیل محتوا را با نکات کلیدی برای بهبود بهتر ارائه میدهند. علاوه بر این ویژگی ها، ایجاد نقشه سایت به صورت XML بسیار مهم است تا خزنده های موتور جستجو بتوانند سایت شما را فهرست بندی کنند.

یک راز در مورد سئو وجود دارد و آن هم این است که میتوانید در تعیین رتبه محتوای سایت در نتیجه جستجو با استفاده از یک ابزار حرفه ای سئو، کمک کنید. به همین دلیل است که ما این لیست از افزونه ها و ابزارهای لازم را برای مدیران سایت های وردپرسی گردآوری کرده ایم.

در این مقاله، ما به شما 10 تا از بهترین افزونه های سئو وردپرس را معرفی میکنیم. به راحتی، همه این پلاگین ها، راه حل های رایگان برای ارتقا سئو سایت و بالا آوردن سایت در گوگل را ارائه میدهند. اکنون که ما در مورد اینکه چرا شما باید از یک افزونه سئو استفاده کنید، بحث کردیم. اجازه دهید 10 گزینه عالی را بررسی کنیم.

بهترین افزونه های سئو وردپرس

از خود میپرسید بهترین افزونه سئو برای وردپرس کدام است؟ لازم نیست، فقط از یکی استفاده کنید. در اینجا لیستی از برترین ابزارهای سئو مورد بررسی قرار گرفته است. در سال 1400، وب سایت ها دیگر نمیتوانند بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو، بخصوص گوگل را نادیده بگیرند. تقریباً تمام فعالیت های اینترنتی، با جستجو شروع میشود که 61٪ از کسب و کارهای بزرگ اینترنتی، سئو را بزرگترین اولویت موفقیت خود در سال گذشته عنوان کرده اند. به طور خلاصه، شما باید در اولویت اول، سئو و سپس افزایش سرعت سایت را مدنظر داشته باشید و اگر میخواهید ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود روانه کنید، باید به صورت اصولی و سئوشده کار کنید. اما اگر شما متخصص سئو نیستید، از کجا باید شروع کنید؟

خوشبختانه، افزونه های بسیار خوبی برای مدیران سایت ها وجود دارد. اگر یک سایت وردپرسی دارید، تعدادی افزونه وجود دارد که میتوانید نصب کنید که واقعاً به شما کمک میکند. توجه داشته باشید که این افزونه ها در برخی سایتها، مانع پیشرفت سایت می شوند و اتفاقاٌ مضر هم هستند. برای این موارد باید با کارشناس سئو مشورت کنید.

1. افزونه یاست Yoast SEO

افزونه سئو Yoast SEO

یواست سئو (Yoast Seo) در ایران به عناون پرطرفدارترین افزونه سئو داخلی شناخته میشود. افزونه Yoast SEO WordPress بیش از یک دهه است که وجود دارد و بیش از پنج میلیون وب سایت آن را نصب کرده اند و این افزونه به یکی از محبوب ترین گزینه ها تبدیل شده است. یکی از بهترین قسمت های Yoast SEO، توانایی ایجاد و مدیریت نقشه سایت (XML) شماست. این کار بسیار آسان تر از این است که خودتان نقشه سایت را کدنویسی کنید؛ مخصوصاً اگر سابقه برنامه نویسی زیادی ندارید. شما باید نکات سئو در نویسندگی را با استفاده از افزونه های سئو مدیریت کنید.

Yoast SEO به شما کمک میکند محتوای تکراری را شناسایی کنید؛ بنابراین دیگر نگران مجازات شدن توسط گوگل نخواهید بود و این افزونه الگوهایی را برای عناوین و توضیحات متا ارائه میدهد که باعث بهبود کیفیت و کارایی سایت و جذابیت بیشتر صفحات شما در رتبه بندی میشود. برای دسترسی به همه این ویژگی ها و مزایا، میتوانید افزونه Yoast SEO را به صورت رایگان نصب کنید. اما، یک نسخه حرفه ای برای این افزونه نیز وجود دارد که ویژگی های بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد که در صورت پرداخت هزینه، میتوانید ارتقا دهید. قابلیت بسیار اساسی که دارد، این است که مواردی مانند قرار دادن کلمات کلیدی در عناوین، زیرعنوان ها و خود محتوا را بررسی میکند. این موارد به تنهایی عامل اصلی رتبه بندی نیستند و با هدف گرفتن نمره کامل، باعث بدتر شدن محتوای شما میشود.

تجزیه و تحلیل  و خوانایی، کمی مفیدتر است زیرا به شما میگوید که خواندن محتوای شما چقدر آسان یا دشوار است. از مزایای این افزونه، میتوان به برقراری تعادل برای تولید محتوا برای انسان و موتورهای جستجو اشاره کرد و با تولید محتوای سئوشده، رتبه سایت را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. علاوه بر این ویژگی ها، ابزار Redirection به شما امکان میدهد، تغییر مسیر 301 را انجام دهید تا بتوانید افراد مورد نظر خود را به سمت یک صفحه مورد نظر خود منتقل کنید. همچنین میتوانید از تنظیمات افزونه، محتوای خود را که لازم به ایندکس شدن نیستند، بگونه ای تنظیم کنید که حتی در گوگل ایندکس نشود.

2. Rank Math

افزونه سئو Rank Math

رنک مث (Rank math) به شما امکان میدهد تا تمام نیازهای سئو خود را برای هر نوع محتوایی در وب سایت خود مدیریت کنید. این افزونه وردپرس، بسیار کارآمد است زیرا با کنسول جستجوی گوگل یکپارچه شده است. بنابراین شما تمام اطلاعات مهم را مستقیماً از داشبورد مدیریتی خود در وردپرس خواهید دید. Rank Math همچنین خطاهایی را که گوگل در سایت شما مشاهده میکند را شناسایی میکند. این افزونه، قطعاً یکی از بهترین افزونه های سئو برای وردپرس است.

Rank Math شاید قدرتمندترین افزونه سئو وردپرس در بازار باشد. Rank Math یکی از ابزارهای سئو در این لیست است که به سرعت در حال رشد است. این یک افزونه کاربرپسند سئو وردپرس است که به شما امکان میدهد وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. Rank math همچنین با کنسول جستجوی گوگل و ابزار رتبه بندی کلمات کلیدی یکپارچه شده است که اگر میخواهید از رقبای خود جلوتر باشید، بسیار مفید است. علاوه بر این، مانیتور 404 داخلی آن، به شما کمک میکند تا برای تجربه بهتر کاربر خطاها را برطرف کنید.

3. All in One SEO Pack

افزونه سئو All in One SEO Pack

افزونه All in One SEO Pack بیش از 2 میلیون بار نصب شده است و خود را به عنوان یک افزونه وردپرس فوق العاده غنی از ویژگی تقویت کرده است که برای مبتدیان و متخصصان بسیار مناسب است. استفاده کنندگان این افزونه، میتوانند عناوین، برچسب ها، توضیحات متا و کلمات کلیدی سفارشی را بسته به نیاز خود ایجاد کنند.

همچنین افزونه All in One SEO Pack، میتواند به صورت خودکار نقشه های سایت را به Google، Bing، Yahoo، Yandex و سایر موتورهای جستجوی محبوب ارسال کند. دارای جامع ترین جعبه ابزار سئو است که به شما کمک میکند بدون یادگیری اصطلاحات پیچیده سئو، رتبه بندی سایت خود را در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید. همراه با ساده ترین مراحل نصب که به طور خودکار به شما کمک میکند بهترین تنظیمات سئو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. سئو نقش بسیار مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارد که حتما باید توجه ویژه ای به این روش شود.

AIOSEO همچنین دارای ابزارهای داخلی سئو ووکامرس، برای سایت های فروشگاهی است. این قابلیت، شامل ویژگی هایی مانند بهینه سازی های کلی فروشگاه، بهینه سازی صفحه محصول، سئو تصویر محصول و سایر ویژگی های مفید برای ایجاد ترافیک بیشتر به فروشگاه آنلاین شماست. به طور کلی، All in One SEO (AIOSEO) مبتدی ترین و جامع ترین افزونه سئو وردپرس در بازار است. نیازی به نصب چندین افزونه برای انجام کارهای بهبود سئو در وب سایت شما نیست و کاملاً برای انواع وب سایت ها، فروشگاه اینترنتی، وبلاگ ها، سایت های خبری و سایر وب سایت ها این افزونه سئو ووکامرس، کار میکند.

4. SEOPress

افزونه سئو SEOPress

شما برای بهینه سازی عناوین و توضیحات متا، ارسال نقشه سایت خود به فهرست گوگل و حتی بررسی لینک های خراب، یک داشبورد مدیریتی در وردپرس خود دارید که به راحتی میتوانید تمام عواملی که روی سئو سایت تاثیرگذار هستند را مدیریت کنید. SEOPress یکی دیگر از افزونه های ساده و در عین حال قدرتمند سئو وردپرس است. 

این افزونه، شامل تمام ویژگی هایی است که شما از یک پلاگین سئو وردپرس انتظار دارید. همراه با یک تنظیمات ساده برای مبتدیان و کنترل های پیشرفته برای کاربران باتجربه تر است. از نظر ویژگی ها و گزینه ها، با سایر افزونه های برتر سئو وردپرس در بازار، قابل مقایسه است. نسخه پولی این افزونه، ارزان تر از برخی دیگر از افزونه های برتر سئو وردپرس موجود در بازار است. SEOPress یک افزونه قدرتمند است که کاملاً بدون تبلیغات آزاردهنده است. این افزونه دارای ویژگی های جامعی است که به شما امکان میدهد سایت خود را به طور کامل بهینه سازی کنید.

به همین ترتیب، میتوانید نقشه سایت XML سفارشی خود را بسازید، تغییر مسیرها را مدیریت کنید و محتوا را براساس کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل کنید. این افزونه، کاملاً با Google Analytics تلفیق شده است و به شما امکان میدهد مدیریت بهتری بر روی بازدیدهای سایت خود داشته باشید. علاوه بر این، ابزار تجزیه و تحلیل محتوا، نکات بهینه سازی را برای کمک به شما در نوشتن پست های بهتر ارائه میدهد.

5. اس ای ام راش SEMrush SEO Writing Assistant

افزونه سئو SEMrush

Semrush یک افزونه فوق العاده محبوب سئو وردپرس است که توسط وبمستران، بازاریابان، وبلاگ نویسان و مشاغل مختلف مورد حمایت قرار گرفته است. با استفاده از Semrush میتوانید کلمات کلیدی و اصطلاحات پرجستجو را برای سئو مقالات پیدا کنید و قابلیت تحقیق رقابتی این افزونه به شما امکان میدهد، رتبه های رقیب خود را مقایسه کرده و کلمات جدیدی برای رسیدن به آنها در موتورهای جستجو پیدا کنید.

در یک بازار کاملاً رقابتی، بهتر است که از روند سئو رقیب مطلع شوید. افزونه SEMrush Writing Assistant برای وردپرس، نه تنها به شما در نوشتن بهتر محتوا کمک میکند، بلکه به شما سرنخ هایی نیز در مورد رتبه بندی رقبا و دلیل آن میدهد. شما برای بازاریابی اینترنتی نیازمند سئو سایت هستید، پس این افزونه برای کمک به کسب و کار شما ساخته شده است. SEMrush یکی دیگر از بسترهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است و آنها دستیار حرفه ای بسیار محبوب خود را در قالب یک افزونه وردپرس در دسترس همگان قرار داده اند.

این افزونه، هنگام نوشتن محتوا، محتوای شما را بررسی میکند و براساس کلمات کلیدی و رقبا توصیه هایی را ارائه میدهد. این ویژگی، به شما این امکان را میدهد که محتوایی رقابتی ایجاد کنید تا رتبه بندی بهتری کسب کنید. ابزار SEMRush SEO Writing Assistant، به شما کمک میکند محتوای وب سایت خود را بهبود بخشید تا جزء 10 نتیجه برتر گوگل قرار بگیرید.

6. Broken Link Checker

افزونه سئو Broken Link Checker

الگوریتم گوگل، شما را به دلیل لینک های خراب مجازات میکند؛ بنابراین افزونه Broken Link Checker WordPress، برای وب سایت شما بسیار ارزشمند است. اگر مثل ما هستید، تعداد زیادی پیوند داخلی و خروجی در محتوای وبلاگ خود دارید، شما میتوانید صفحات سایت خود را کنترل کنید. افزونه Broken Link Checker، هر پیوند شکسته در سایت شما را شناسایی کرده و حذف، ویرایش یا با رد کردن، مشکل را فقط با چند کلیک برای شما حل میکند. این افزونه نه تنها برای سئو عالی است، بلکه از نظر تجربه کاربری نیز مهم است؛ چون نمیخواهید بازدید کنندگان وب سایت شما روی لینک های خراب کلیک کنند.

Broken Link Checker به دنبال لینک های خراب در وب سایت شماست؛ چه داخلی و چه خارجی. از آنجا که این افزونه همیشه در پس زمینه اجرا میشود، میتواند پیوندهای خراب را به طور مداوم بررسی کند و در صورت مشاهده مشکل، از طریق ایمیل به شما هشدار میدهد. متأسفانه، این افزونه میتواند وب سایت شما را کند کند و از پهنای باند زیادی استفاده کند. اگر میزبانی فوق العاده ارزان یا کندی داشته باشید، پیشنهاد میکنیم آن را اجرا نکنید. در واقع، یک کاربر گزارش کرده است که هنگام اجرای افزونه، حدود 20٪ از ترافیک خود را از دست داده است؛ احتمالاً به این دلیل بوده که بر سرعت سایت تأثیر منفی گذاشته است. بنابراین بهترین راه برای شما، این است که آن را هر چند وقت یک بار اجرا کنید و پس از رفع مشکلات احتمالی، افزونه را غیرفعال کنید.

7. SEO Squirrly

افزونه سئو SEO Squirrly

Squirrly SEO دارای بیش از 3 میلیون نصب است. این افزونه وردپرس، دارای بیش از 200 ویژگی برای کمک به شما در بهینه سازی محتوای سایت با بروزرسانی موارد به طور مداوم است. Squirrly با استفاده از الگوریتم هایی که دارد و به خاطر اینکه بیش از 600000 سایت را در طول 7 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، بر اساس الگوریتم های داخلی، استفاده از کلمات کلیدی، بک لینک، و موارد دیگر، وب سایت ها را بررسی میکند. هوش مصنوعی، این امکان را برای شما فراهم میکند تا با استفاده از تکنیک های ویژه، رتبه سایت را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

این افزونه در کنار فعالیت های کمتر، باعث افزایش کیفیت و کارایی سایت شما میشود و باعث صرفه جویی در وقت و پول میشود. SEO Squirrly به طور خاص برای افرادی که متخصص سئو نیستند طراحی شده است. افزونه های دیگر، روش های مختلفی برای دسترسی و پیاده سازی پیشنهادهای سئو دارند، اما SEO Squirrly این را به سطح بالاتری میرساند. شما فقط باید با مقاله ای که مینویسید، کلمه کلیدی مورد نظر خود را که میخواهید برای آن رتبه بندی کنید، وارد کنید. هنگام نوشتن محتوا، چراغ های سبز و پیشنهادهای بازشو نشان داده میشود که چگونه میتوانید آن کلمه کلیدی را در محتوای خود استفاده کنید. SEO Squirrly همچنین ابزاری برای تجزیه و تحلیل محتوای رقبای شما دارد؛ بنابراین میتوانید راه هایی برای پیشی گرفتن از صفحات آنها پیدا کنید.

همچنین میتوانید پیشرفت خود را به صورت هفتگی پیگیری کنید. Squirrly SEO ابزاری مناسب برای مبتدیان است که توصیه هایی را برای ارتقا سئو سایت به شما میدهد. این افزونه به شما امکان میدهد هنگام نوشتن محتوای خود، محتوا را برای کلمه کلیدی انتخابی خود بهینه کنید. علاوه بر این، Squirrly SEO میزان مشارکت مخاطبان شما را اندازه گیری میکند و برای بهبود نرخ کلیک (CTR) شما مشاوره عملی ارائه میدهد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.