آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=745

اهمیت سرعت سایت در سئو برای صاحبان وب سایت به منظور رتبه گرفتن در گوگل بسیار ضروری است. در واقع، سرعت صفحه همان سرعت بارگذاری محتوای صفحه است که برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. ما در این مقاله از سایت دارکوب به تأثیرات سرعت سایت بر سئو، نحوه بهینه سازی سرعت سایت و همچنین در پایان چگونگی آنالیز سرعت را برای شما بیان میکنیم. اگر میخواهید سایتی پر سرعت داشته باشید، حتماً تا انتهای این قسمت همراه ما باشید. یکی از فاکتورهای مهم سئو برای گوگل این است که سایت مورد نظر از سرعت لود خوبی برخوردار باشد.

اینکه سایت سرعت مناسبی داشته باشد، باعث میشود تا در نتایج گوگل رتبه بهتری کسب کند و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت کسب و کار خود بکشاند. از نکات قابل توجه رابطه نزدیک سرعت سایت و فروش است که هرچه رتبه بالاتری در گوگل داشته باشید و سرعت سایت خود را تقویت کنید، بازدیدکنندگان بیشتری جذب میکنید که باعث درآمدزایی شما میشود. تا اینجای کار از اهمیت سرعت سایت در سئو مطلع شدید. الگوریتم گوگل بگونه ای است که تحقیقات نشان داده است سایت‌هایی که نسبت به دیگر سایت ها سرعت لود بهتری دارند، رتبه بهتری هم کسب میکنند. اگر سایت سرعت پایینی داشته باشد، خزنده های گوگل صفحات کمتری از سایت شما را بازدید میکنند که باعث تاثیر منفی بر روی سایت میشود.

آیا سرعت سایت در سئو تاثیر دارد؟

تاثیر سرعت سایت در سئو

همانطور که تا اینجای مقاله مطالعه کردید، متوجه شدید که سرعت سایت تاثیر مستقیم بر سئو دارد و باید توجه ویژه ای به این موضوع شود. سرعت سایت همچنین بر مدت زمان حضور کاربر در سایت تأثیر میگذارد. معمولاً سایت هایی که لود بالای ۵ ثانیه دارند، بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از دست میدهند که این موضوع یکی از عوامل افت سایت در موتورهای جستجو میشود.

همانطور که اطلاع دارید، بالابردن سرعت سایت باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو میشود. با بالا آوردن سایت گوگل به هدف اصلی کسب و کار خود خواهید رسید. به این نکته توجه کنید که افزایش سرعت سایت علاوه بر ارتقا سئو سایت، همچنین میتواند نرخ پرش را کاهش دهد که باعث میشود رتبه سایت در الکسا نیز بهبود پیدا کند. همچنین تحقیقات نشان داده که زمانی که لود سایت بیشتر میشود، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری نیز کاهش مییابد.

اهمیت سرعت سایت در سئو بسیار بالا است؛ به طوری که گوگل توجه ویژه ای به سایت هایی دارد که سرعت لود بالاتری دارند. علاوه بر این، از بسیاری جهات بر سئو تاثیر میگذارد. اگر به بهینه سازی سرعت سایت اهمیت ندهید، به این معنا است که به مشتریان خود اهمیت نمیدهید. حال با توجه به این موارد، باید دقت داشته باشید که افزونه های مختلفی که روی سایت نصب میکنید، بر روی سرعت سایت اختلال ایجاد نکند. گزارش شده است که در بیشتر موارد دلیل کندی سایت، استفاده بیش از حد افزونه های مختلف غیر ضروری بوده است.

سرعت سایت چگونه بر سئو تاثیر میگذارد؟

بهینه سازی سرعت سایت

وقتی بازدیدکننده به وب سایتی سر میزند که سرعت پایینی دارد، معمولا بدون وقفه سایت را ترک میکند. زمانی که این اتفاق بیفتد، نرخ پرش سایت (bounce rate) افزایش می یابد. این امر باعث میشود که سایت در نتایج گوگل افت رتبه پیدا کند و همچنین تأثیر بدی بر روی رتبه الکسا سایت میگذارد. اهمیت سرعت سایت در سئو کم نیست و اگر رعایت نشود، باعث نابودی سایت خواهد شد. پس دقت داشته باشید در کنار سئو سایت که تولید محتوای سئو شده انجام میدهید یا لینک سازی میکنید، باید برای افزایش سرعت سایت نیز وقت بگذارید.

برای فروشگاه های اینترنتی، یکی از موضوعات مهم در سئو، سرعت سایت است. افزایش سرعت ووکامرس باعث میشود تا بازدیدکنندگان هنگام بازدید از محصولات فروشگاه اینترنتی خسته نشوند و به گشت و گذار بپردازند. یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۲۱، بررسی سرعت سایت است که در صورت بالا بودن سرعت لود سایت، امتیاز مثبتی را برای وب سایت موردنظر در نظر میگیرد.

۵ راه افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

عوامل مختلفی باعث کندی سرعت وب سایت میشود که اگر اطلاعات کاملی داشته باشیم، به راحتی میتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. گاهی اوقات انجام ندادن بعضی کارها هم باعث کند شدن سایت میشود. در ادامه ما ۵ راهکار عملی جهت بهینه سازی سرعت سایت به شما عزیزان معرفی میکنیم تا در عرض چند ساعت با انجام این کارها، سایتی با سرعت لود بالا داشته باشید.

انجام دادن این کارهای گفته شده، نیاز به تخصص حرفه ای ندارد و به آسانی قابل انجام است. راه های افزایش سرعت سایت، بسیار زیاد است و ما در اینجا به ۵ مورد از مهمترین روش ها میپردازیم که باعث بهبود سئو سایت نیز میشود. در ابتدای مقاله در مورد اهمیت سرعت سایت در سئو صحبت کردیم و متوجه اهمیت این موضوع شدید.

کاهش حجم فایل های css و javascript

برای تشخیص اینکه بفهمیم چقدر فایل های css و javascript روی سرعت سایت تأثیر میگذارد، میتوانید از ابزار GTmetrix کمک بگیرید. این ابزار به شما فایل های سنگین css و javascript را نمایش میدهد تا برای کاهش حجم آنها اقدام کنید. اگر هم دانش کدنویسی ندارید، راه حل دیگری وجود دارد. افزونه WP Rocket به صورت حرفه ای برای این کار ساخته شده است.

این افزونه کد های css و javascript سایت را به گونه ای فشرده میکند که سرعت سایت بهینه شود؛ به طوری که ظاهر سایت تغییری نداشته باشد. تنها با فعال کردن چند گزینه در عرض یک دقیقه با بالا بردن سرعت سایت، سئو سایت را نیز بهبود میبخشید. ترکیب کردن فایل ها بدون تغییری در قالب سایت، تخصص این افزونه پرطرفدار و بی نظیر است.

انتخاب میزبانی مناسب

اگر دوست دارید که وقتی فردی از سایت شما بازدید میکند، چندین ثانیه منتظر لود شدن سایت نباشد، توصیه میکنیم یک میزبانی مناسب از یک شرکت معتبر خریداری کنید. برای هاست های اشتراکی ممکن است گاهی اوقات این اتفاق، یعنی کند شدن لود سایت بیفتد که عادی است. اگر سایت شما دارای بازدید بالایی است، حتما باید از سرور مجازی استفاده کنید و یک میزبانی اختصاصی برای سایت خود داشته باشید. در این صورت به دلیل RAM و CPU مناسب، دیگر نگران کند شدن سایت نخواهید بود. میزبانی خوب، یکی از عوامل مهم است که اهمیت سرعت سایت در سئو را میرساند.

غیرفعال سازی یا حذف افزونه های غیر ضروری

در صورت استفاده از تعداد بالایی افزونه بر روی سایت، شاهد افت سرعت سایت خواهید بود که این اتفاق طبیعی است و توصیه میکنیم که همین الان به قسمت افزونه ها در وردپرس سایت خود سر بزنید و افزونه هایی که فکر میکنید لازم ندارید را بر فاصله حذف کنید. این کار باعث بهینه سازی سرعت سایت میشود. اگر افزونه های زیادی بر روی سایت نصب باشد، سرعت سایت کاهش مییابد و در سئو سایت نیز تاثیر منفی میگذارد. بسیاری از افزونه ها معمولاً برای قابلیت های اضافی بر روی فروشگاه است که در صورت غیرفعال سازی، باعث افزایش سرعت ووکامرس میشود.

کاهش سایز عکس ها

برخی از صاحبان وب سایت بر روی عکس ها نظارتی ندارند و بدون توجه به حجم آن عکس، آن را در وب سایت آپلود میکنند و به نمایش میگذارند. این را بدانید که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سرعت سایت، حجم بالای عکس ها است. حتما قبل از آپلود کردن، عکس را توسط سایت های آنلاین فشرده ساز عکس و یا با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، حجم و اندازه تصاویر را اصلاح کنید تا بر روی سئوی سایت صدمه ای وارد نشود. همین مسائل کوچک و پیش پا افتاده، باعث افت رتبه سایت در گوگل میشود و اهمیت سرعت سایت در سئو به رعایت کردن همین موارد است.

استفاده از CDN

CDN فراتر از میزبانی وب سایت شما کار میکند و میتوانید از شبکه های دیگر سرورها برای افزایش سرعت سایت و کاهش زمان لود برای بازدیدکنندگان سایت خود استفاده کنید. وقتی سایت شما روی یک سرور میزبانی میشود، هر کاربری که از آن بازدید میکند، درخواست های خود را به همان سرور ارسال میکند و این به این معنی است که وقتی سایت شما میزان بالایی از بازدید را تجربه میکند، مدت زمان پردازش هر درخواست افزایش مییابد و باعث کاهش سرعت بارگذاری میشود.

CDN یا شبکه توزیع محتوا، به شما در رفع این مشکل کمک میکند. با استفاده از CDN سایت خود را در یک شبکه جهانی از سرورها ذخیره میکنید. وقتی کاربر از سایت شما دیدن میکند، این درخواست از نزدیک ترین سرور به نمایش در می آید.

مهمترین دلیل اهمیت سرعت سایت بر سئو

بالابردن سرعت سایت

سرعت سایت چگونه بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیر می گذارد؟ سرعت برای وبسایت بسیار مهم است و مهمترین دلیل اهمیت سرعت سایت در سئو است. آن قدر مهم است که گوگل این موضوع را به یک عامل مهم در رتبه بندی تبدیل کرده است. با گذشت زمان، گوگل مجموعه ای از ابزارها را برای توسعه دهندگان و مدیران وبسایت ساخته است تا در جهت بالا بردن سرعت سایت استفاده کنند. در مورد ابزارها در بخش بعدی صحبت میکنیم. بسیاری از سایت ها به دلیل زمان لود بالای سایت، افت رتبه در گوگل داشته اند که این موضوع، از اهمیت سرعت سایت در سئو خبر میدهد.

همانطور که گفته شد، راهکارهای متفاوتی برای بهینه سازی سرعت سایت وجود دارد که در این مقاله به 5 مورد از آنها پرداختیم. برای اینکه از دیگر روش ها اطلاع پیدا کنید، میتوانید در گوگل راه های افزایش سرعت سایت را جستجو کنید تا با انجام روش های گفته شده به راحتی سرعت سایت را در جهت بهبود سئوی سایت بالا ببرید.

نحوه آنالیز سرعت سایت

ابزارهای مختلفی وجود دارد که بتوانید سرعت سایت را بسنجید. برای مثال محبوب ترین ابزار بررسی سرعت سایت، ابزار “جی تی متریکس” است که با وارد کردن آدرس دامنه سایت و زدن آنالیز، میتوانید از زمان لود سایت اطلاع پیدا کنید. همچنین مشکلاتی که باعث کند شدن سرعت سایت شده است را به شما نشان میدهد تا آنها را برطرف کنید. علاوه بر این ابزار، گوگل نیز ابزاری با نام PageSpeed Insights را برای مدیران سایت به صورت رایگان معرفی کرده است تا بتوانند با آنالیز سرعت سایت خود، برای رفع مشکلات احتمالی اقدامی انجام دهند.

استفاده از این ابزار بسیار کمک کننده است تا بتوانید با بهینه سازی سرعت وبسایت، سایت خود را در گوگل بهبود ببخشید و بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت خود بکشانید. توصیه میکنیم در اولین فرصت سرعت سایت را توسط این ابزار هایی که معرفی کردیم بسنجید، تا در صورت کند بودن لود سایت، مشکل را برطرف کنید.

جمع بندی:

با توجه به اهمیت سرعت سایت در سئو، باید به راهکارهایی که برای افزایش سرعت سایت گفته شده عمل کنید تا سایتی پر سرعت و سریع داشته باشید. همانطور که متوجه شدید، استفاده از افزونه های غیر ضروری، حجیم بودن عکس ها، میزبانی (هاست) نامناسب، کدهای بسیار زیاد و وجود داشتن کدهای css و Javascript زیاد، باعث کندی سرعت سایت میشود و راه حل هر کدام را برای شما آموزش داده ایم تا چگونگی افزایش سرعت سایت را یاد بگیرید. اگر قصد دارید تا سئو سایت را بهبود بخشید، توصیه میکنیم ابتدا سرعت سایت را بالا ببرید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.