آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=819

تست سرعت سایت به ما کمک میکند تا از مشکلات تأثیرگذار روی سئو و ماندگاری بازدیدکنندگان مطلع شویم.با توجه به اهمیت سرعت سایت در سئو و ماندگاری کاربران در سایت، چک کردن سرعت سایت توسط ابزارهای حرفه ای به ما کمک میکند تا کیفیت و کارایی وب سایت را بالا ببریم. دلایل زیادی وجود دارد که باعث میشود مردم یک سایت یا فروشگاه را ترک کنند و به سایت یا فروشگاه دیگری بروند؛ دلیلش هم این است که نحوه قیمت گذاری، کیفیت و بخصوص سرعت لود سایت به گونه ای نبوده تا اعتمادشان را جلب کند. سرعتی که به آن اشاره میکنیم، سرعتی است که وب سایت لود میشود و بر روی ماندگاری کاربر بر روی سئو سایت، تأثیر نشان میدهد.

در این مقاله، برخی از ابزارهای بررسی سرعت سایت را برای شما عزیزان معرفی میکنیم که در نتیجه میتوانید با تست سرعت سایت خود، معیارهایی که باعث افزایش سرعت سایت میشود را متوجه بشوید و برای حل مشکلات اقدام کنید. این لیست شامل بهترین ابزارهای سنجش سرعت سایت است که هم رایگان و هم پولی هستند. اکنون همه ما باید بدانیم که کاربران سایت هنگام انتظار برای لود یک صفحه، بی تاب هستند. بنابراین، سرعت سایت و توانایی ارائه سریع مطالب سایت شما، برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. سرعت سایت نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر میگذارد، بلکه تأثیر مستقیمی بر سئو داخلی سایت دارد.

برای لود سریعتر وب سایت و شناسایی مشکل های دردسرساز عملکرد، باید از برخی از ابزارها برای فرآیند توسعه وب و افزایش سرعت وب سایت خود استفاده کنید.

ابزار سنجش سرعت سایت دقیقاً چه کاری انجام میدهد؟

این ابزارها، دقیقاً به شما نشان میدهند که کدام قسمت از سایت دارای عیب و یا مشکل فنی است که باعث میشود سرعت سایت کاهش یابد. پس باید در اولین فرصت از طریق ابزارهایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم، وب سایت خود را از نظر سرعت تست کنید. سایت های معرفی شده با توجه به اطلاعاتی که از سایت شما جمع آوری میکنند، تشخیص میدهند که چه راهکارهایی بهتر است برای بالا بردن سرعت سایت انجام دهید.

این را بدانید که بروزرسانی بزرگ بعدی گوگل، درباره اهمیت سرعت سایت خواهد بود. بنابراین، کسب و کارهایی که برای بهینه سازی سرعت سایت خود هزینه میکنند، توسط گوگل امتیاز مثبت دریافت میکنند. برعکس، سایت هایی که هیچ توجهی به سرعت سایت نمیکنند، بر روی رتبه بندی آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت. اگر یک عامل وجود داشته باشد که بتواند تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی گوگل شما بگذارد، سرعت وب سایت است.

معرفی ابزارهای تست سرعت سایت

ابزارهای چک کردن سرعت سایت

ما معتقدیم درک چگونگی تست سرعت میتواند به شما در ارائه تجربه بهتر به کاربران کمک کند. بنابراین شما باید معیارهایی که باعث کندی سرعت سایت میشود را برطرف کنید. اگر میخواهید که از زمان لود سایت، تعداد درخواست ها و حجم صفحات سایت خود مطلع شوید، باید از ابزارهای چک کردن سرعت سایت کمک بگیرید تا در کمترین زمان ایراداتی که باعث کندی لود سایت میشود را بهبود ببخشید.

ابزارهای آنلاینی وجود دارد که به دو مورد از رایج ترین سؤالات مدیران وب و سؤالات مربوط به عملکرد وب سایت پاسخ میدهد:

  • سرعت وب سایت من چقدر است؟
  • چگونه میتوان عملکرد وب سایت را بهبود بخشید؟

برای پاسخ به این سؤالات، بسیاری از ابزارهای تست سرعت سایت وردپرس وجود دارد.

1. گوگل اسپید Google PageSpeed Insight

تست سرعت سایت با Google PageSpeed Insight

گوگل اسپید (Google PageSpeed Insight) بهترین ابزار برای تست سرعت صفحه به صورت رایگان است که تست را بر اساس الگوریتم های گوگل انجام می دهد. پس از وارد کردن آدرس صفحه ای که میخواهید بررسی کنید، به شما نمره کلی سرعت صفحه را میدهد. بر اساس آن امتیاز، به شما میگوید که آیا صفحه بررسی شده سریع، متوسط یا کند است.

شما میتوانید دو امتیاز مختلف با ابزار تست سرعت سایت با گوگل کسب کنید؛ یکی بر اساس عملکرد در موبایل و دیگری بر اساس عملکرد در دسکتاپ. از همه مهمتر، این ابزار مشاوره ای در مورد چگونگی بهینه سازی سرعت لود وبسایت به شما ارائه میدهد. احتمالاً بهترین ابزار تست سرعت لود سایت که باید استفاده کنید، Google Page Speed Insights است. این ابزار پیشنهادهایی برای بهبود LCP و تأیید اینکه آیا سایت شما از آزمون Core Web Vital عبور میکند، به شما ارائه میدهد.

آدرس صفحه خود را وارد کنید (بله، شما میتوانید آدرس های جداگانه سایت خود را وارد کنید و با استفاده از این ابزار تست سرعت، هر صفحه را بررسی کنید) و بر روی آنالیز کلیک کنید. این ابزار تست سرعت سایت توسط گوگل، تمامی جزئیات سایت که مربوط به سرعت سایت میشود را به شما نمایش میدهد تا ایرادات فنی را در جهت بهبود کیفیت و کارایی سایت انجام دهید. توصیه میکنیم به هر پیشنهادی که توسط ابزار Page Speed Insights برای افزایش سرعت سایت داده شد، عمل کنید تا سایتی پرسرعت داشته باشید. این ابزار به طور کامل عملکرد وب سایت را تجزیه و تحلیل میکند تا از تمام ایرادات به صورت کامل مطلع شوید.

2. جی تی متریکس GTMetrix

سنجش سرعت سایت با GTMetrix

Gtmetrix ابزاری است که سایت شما را به صورت کامل اسکن میکند و گزارش دقیقی به شما ارائه میدهد. این نتیجه، شامل حجم صفحه، تعداد درخواست در هر صفحه و زمان لود سایت میشود. این گزارش دارای پنج دسته Summary، Performance، Structure، Waterfall، Video و History میباشد. این ابزار سایت شما را از 7 نقطه مختلف دنیا بررسی میکند. GTmetrix به شما امکان میدهد تا اطلاعات دقیق در مورد سرعت صفحه، زمان سنجی، عملکرد و موارد دیگر را بدست بیاورید. GTmetrix همچنین در مورد چگونگی رفع مشکلاتی که در هنگام تست شناسایی کرده است و چگونگی افزایش سرعت سایت، اطلاعاتی را ارائه میدهد. بدون ثبت نام، فقط میتوانید از یک مکان در ونکوور کانادا، آزمایشی انجام دهید اما پس از ثبت نام برای یک حساب رایگان، میتوانید مکان، مرورگرهای مختلف و حتی نوع اتصال خود را انتخاب کنید.

فقط کافی است تا به وب سایت مراجعه کنید، آدرس صفحه ای را که میخواهید تجزیه و تحلیل کنید را کپی کنید و با زدن دکمه آنالیز، نتایج را مشاهده کنید. اگر به چک کردن دقیق تری نیاز دارید، یک حساب رایگان ایجاد کنید یا برای نسخه پولی ثبت نام کنید. جی تی متریکس یک ابزار پیشرفته تست سرعت وب سایت است که گزارش عملکرد و درجه سرعت را نشان میدهد. در مدل آبشار که پس از آنالیز کردن سایت میبینید، میتوانید منابعی را که توسط عناصر مختلف در یک صفحه سایت شما استفاده میشود را مشاهده کنید.

3. وب پیج تست WebPageTest

تست سرعت لود سایت با WebPageTest

WebPageTest ابزاری برای چک کردن سرعت سایت به صورت رایگان است که تست های سرعت را از چندین مکان در سراسر جهان اجرا میکند. این ابزار نوع مرورگر، دستگاه، سرعت اتصال کاربر را برای بدست آوردن نتایج مشخص، در نظر میگیرد. این تست پیشرفته تمام مشکلاتی که باعث میشود تا سرعت سایت کاهش یابد را ردیابی میکند.

آنالیز پیشرفته سرعت سایت به شما امکان میدهد در مورد تعداد تست هایی که میخواهید اجرا کنید، تصمیم بگیرید. ابزار WebPageTest به عنوان ابزارهای تست سرعت سایت به صورت سریع و رایگان است که دارای بسیاری از ویژگی های جالب و پیشرفته است. برخلاف سایر ابزارها، دو نمای متفاوت از گزارش ارائه میدهد. علاوه بر این، به شما امکان میدهد 40 مکان منحصر به فرد و 25 مرورگر، از جمله تلفن های همراه را انتخاب کنید. بسته به پارامترهای مختلف تست، درجه بندی بین A تا F انجام میشود.

همچنین میتوانید گزارش را در شش بخش دریافت کنید که شامل خلاصه عملکرد سایت، سرعت صفحه، جزئیات سئو سایت، محتوا، به علاوه عکس های صفحه است. WebPageTest رویکردی منحصر به فرد برای آنالیز سرعت سایت شما در نظر میگیرد. پس از تست سریع، کاربر میتواند گزارش عملکرد و یک نمودار آبشاری از وضعیت سرعت سایت و لود شدن فایل های مختلف را بررسی کند. از جمله معیارهایی که توسط این ابزار مورد بررسی قرار میگیرد، میتوان به زمان لود سایت، استفاده از CDN، فشرده سازی اشاره کرد.

4. Pingdom

چک کردن سرعت سایت با Pingdom

Pingdom یکی از بهترین ابزارها برای سنجش سرعت وب سایت به شمار میرود. Pingdom Tools ابزاری فوق العاده برای تست سرعت وب سایت، برای بررسی زمان لود وب سایت است که از 70 مکان مختلف جهانی برای آزمایش سرعت سایت استفاده میکند و پیشنهادات مفیدی برای بهبود سرعت صفحه ارائه میدهد. شما فقط باید آدرس وب سایت خود را وارد کنید و مکانی را انتخاب کنید که سرعت سایت را بررسی کند. این ابزار، زمان لود صفحه و تعداد درخواست ها را نشان میدهد و لیستی از پیشنهادات را برای بهبود عملکرد صفحه ارائه میدهد.

با دقت تمام، پیشنهادهای ارائه شده توسط این ابزار را تجزیه و تحلیل کرده و از برنامه نویس سایت خود برای اجرای هرچه بهتر پیشنهادات این ابزار کمک بگیرید. Pingdom ابزاری برای تحلیل عملکرد است. این ابزار مجموعه ای از ویژگی ها و امکاناتی برای بررسی سرعت و عملکرد سایت دارد. پس از اتمام تست سرعت، به شما اجازه میدهد تا اطلاعات مربوط به صفحه، زمان لود صفحه، تعداد درخواست ها و درجه عملکرد را ببینید. شما میتوانید رتبه بندی تست سرعت وب سایت را از 100 نمره ببینید که چه نمره ای گرفته اید. برای استفاده از آن نیازی به ورود نیست و محض اطلاع، گزارشات با جزئیات کمتری نسبت به آنچه از گوگل اسپید (Google PageSpeed Insights) دریافت میکنید، ارائه میشوند.

5. DareBoost

چگونگی افزایش سرعت سایت با DareBoost

DareBoost اخیراً به جمع ابزارهای بررسی و تحلیل سایت اضافه شده است و سه سرویس را ارائه میدهد: آنالیز، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی سایت. این ابزار عملکرد صفحه وب شما را با رقبا مقایسه میکند و سپس با یک نگاه به نقاط ضعف و قوت، در مورد چگونگی بهبود سرعت و عملکرد، به شما راهنمایی میدهد.

با استفاده از این ابزار میتوان تست عملکرد وب سایت خود را از 13 مکان مختلف در جهان مورد بررسی قرار دهید. همچنین میتوانید گزارشات انجام شده را به صورت فایل PDF دریافت کنید. DareBoost تجزیه و تحلیل دقیق را از چندین مکان در سراسر جهان از طریق تلفن همراه و دسکتاپ انجام میدهد. صفحه مدیریت کاملاً ساده است و اطلاعاتی در مورد بهبود عملکرد کلی، در اختیار شما قرار میدهد.

6. Yellow Lab Tools

سنجش سرعت لود سایت با Yellow Lab Tools

Yellow Lab Tools تازه واردی در ابزارهای تست سرعت لود سایت است. این ابزار توسط Gael Metais، متخصص فرانسوی وب، ساخته شده است.

این ابزار برای مشاهده تعاملات جاوا اسکریپت با مسدودسازی سایت در هنگام لود صفحه استفاده میشود و این ویژگی فقط مختص این سرویس است.

علاوه بر این ویژگی ها، عملکرد وب سایت را از جهات مختلف از جمله تعداد درخواست، اندازه صفحه و سرور مورد بررسی قرار میدهد. همچنین میتوانید تمام مشکلاتی که ممکن است در فایل های HTML، CSS و JS است را شناسایی کنید تا خطاها را اصلاح کنید و سایت را بهینه کنید.

اولین چیزی که پس از اجرای تست سرعت وب سایت مشاهده میکنید، نمره ای از 100 است و به دنبال آن جزئیات آنالیز، شامل حجم صفحه با تمام جزئیات مربوط به آن، جزئیات درخواست، جزئیات Dom، جزئیات CSS و جزئیات پیکربندی سرور است. در کل، این یک ابزار عالی است؛ اما به نظر میرسد که وقتی اطلاعات دقیق به دست می آید، ممکن است کمی فرق داشته باشد، به خصوص وقتی آن را با سایر ابزارهای این لیست مقایسه میکنید.

همانطور که احتمالاً میتوانید گزینه های زیادی برای انتخاب ابزارهای تست سرعت سایت داشته باشید، هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و این شما هستید که باید آنها را تست کنید و بفهمید کدام خروجی بهتری به شما میدهد. با گذشت زمان، همه چیز تغییر خواهد کرد. استفاده از سرویس های تست سرعت سایت یا ابزار نظارت بر وب سایت، بهترین راه برای مقابله با چالش ها، بهبود عملکرد وب سایت و ارائه بهترین تجربه به کاربران خود است. ما در بالا تعدادی از ابزارهای تست سرعت وب سایت را معرفی کردیم و هر یک از آنها دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی هستند. این ابزارهای چک کردن سرعت وب سایت، کمک بزرگی به شما در بررسی سرعت سایت و یافتن مشکلات و رفع آنها میکند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.