آدرس کوتاه این صفحه: https://darkoobwebdesign.ir/?p=882

انتخاب یکی از بین این دو تکنولوژی، همیشه یک انتخاب دشوار بوده است. به دلیل تفاوت هایی که وجود دارد، باعث شد تا ویژگی های طراحی سایت با PHP نسبت به CMS را برای شما بیان کنیم. قبل از انتخاب، شما باید در مورد CMS، PHP و اهمیت آنها در توسعه وب، اطلاعاتی را بدانید. در اینجا، چند نکته و ویژگی متمایز بین CMS و PHP بیان شده است تا کسب و کارها نیازهای خود را رفع کنند.

هر روز هزاران وب سایت جدید راه اندازی میشود و به نظر نمیرسد این روند متوقف شود. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که این وب سایت ها چگونه ساخته میشوند؟ وقتی نوبت به انتخاب زبان برنامه نویسی میرسد، ممکن است سخت انتخاب شود؛ چون گزینه های زیادی در بازار موجود است.

CMS چیست؟

CMS مخفف سیستم مدیریت محتوا است. همانطور که از نام آن پیداست، CMS به صاحب مشاغل، قدرت مدیریت محتوای وب سایت را میدهد. مزایای استفاده از CMS این است که به تنظیم، ویرایش، مدیریت محتوای وب سایت بدون دردسر کمک میکند. مهمترین سیستم های مدیریت محتوا، وردپرس، دروپال و جوملا هستند.

به طور خلاصه، این نوع سیستم عامل برای کمک به شما در تولید محتوا و طراحی سایت اختصاصی در یک فضای کاربرپسند، پیکربندی شده است. همچنین میتوانید قابلیت ها و ویژگی های اصلی را که در اکثر سیستم عامل های CMS تنظیم شده است، گسترش دهید. وقتی صحبت از وردپرس میکنیم، این کار از طریق افزونه و قالب سایت انجام میشود که دانلود بسیاری از آنها رایگان است.

همچنین افزونه ها و قالب های محبوبی وجود دارد که ویژگی های بیشتری برای سئو سایت، افزایش سرعت سایت و افزایش کیفیت و کارایی سایت، همراه با پشتیبانی بهتر و بروزرسانی های منظم ارائه میدهند. به عنوان مثال، افزونه های ویژوال کامپوزر و المنتور، از بهترین گزینه ها برای طراحی قسمت های مختلف سایت هستند. این را نیز بدانید که طراحی وب سایت بدون CMS برای تازه کارها میتواند کمی سخت باشد. هدف CMS این است که فارغ از دانش فنی، تقریباً هر آنچه را که برای طراحی وب سایت نیاز دارید، به شما ارائه دهد. به همین دلیل، اکثر کاربران به این پلتفرم اعتماد دارند و سایت های متنوعی با CMS ایجاد کرده اند. بسیاری میگویند که وردپرس بهترین CMS موجود در بازار است.

از دیگر CMS های معروف میتوان به دروپال و جوملا اشاره کرد. برای طراحی وب سایت، برنامه های افزودنی مختلفی برای کمک به شما در این زمینه شبیه وردپرس وجود دارد. با این حال، استفاده کردن از هر دو به طور کلی دشوارتر از وردپرس است. بیشتر افراد برای راه اندازی سایتی با دروپال یا جوملا، به دانش کدنویسی یا یک متخصص وب نیاز دارند؛ در حالی که تقریباً هرکسی میتواند وردپرس را با کمی تمرین یاد بگیرد و از قالب وردپرس و تنظیماتی که دارد، به راحتی استفاده کنید.

زبان PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز، سمت سرور و اسکریپت نویسی است که برای توسعه برنامه های وب استفاده میشود. از طرف دیگر، چارچوب های طراحی سایت PHP بیس، بر اساس کدهای سفارشی نوشته شده توسط یک شخص، در یک مجموعه ای از قوانین مشخص شده است. راه اندازی وب سایت کاملاً سفارشی با چارچوب های PHP کاملا امکان پذیر است و میتوانید یک طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی برای خود داشته باشید. محبوب ترین فریم ورک ها PHP Laravel، CodeIgniter و Zend Framework هستند. این را در نظر داشته باشید که هزینه طراحی سایت با PHP چون توسط برنامه نویس حرفه ای انجام میشود، بیشتر خواهد بود.

برای درک اینکه PHP چیست، در حالت ایده آل به دانش کار با کدنویسی احتیاج دارید. PHP، خود یک زبان برنامه نویسی است که به شما کمک میکند وب سایت طراحی کنید. در واقع، این زبان زبانی است که تمام وردپرس را پوشش میدهد؛ بنابراین برای ساخت سایت شما بیش از حد مناسب است. طراحی CMS اختصاصی کمک میکند تا انعطاف پذیری بالاتری برای خود اختصاص بدهید. بهترین موارد در استفاده از PHP، این است که برای یک تازه وارد بسیار ساده است؛ اما بسیاری از ویژگی های پیشرفته را برای یک برنامه نویس حرفه ای ارائه میدهد. طبق آمار و ارقام، طراحی سایت فقط با پی اچ پی، بسیار محبوب تر است؛ تقریباً 82 درصد وب سایت ها از آن به عنوان زبان برنامه نویسی سمت سرور استفاده میکنند و میتوانید این را با استفاده از ASP با کمتر از 16 درصد مقایسه کنید.

ویژگی های متمایز طراحی سایت با PHP نسبت به CMS

طراحی سایت با پی اچ پی

اینکه کدام را انتخاب کنید، به نیازهای دقیق کسب و کار شما بستگی دارد. مطمئناً طراحی یک وب سایت با PHP، بسیار طولانی تر و بسیار دشوارتر خواهد بود (هرچند ما میتوانیم این کار را برای شما انجام دهیم). در عین حال، این فریم ورک به شما امکان میدهد که ویژگی های کاملاً سفارشی شده را هم از نظر رابط کاربری و هم از صفحه کنترل که برای بروزرسانی سایت خود استفاده میکنید، در اختیار داشته باشید. از طرف دیگر، استفاده از PHP امنیت بیشتری را فراهم میکند؛ البته امنیت وب سایت، به کدگذاری شما برمیگردد.

از نظر امنیت

امروزه برای هر کسب و کار اینترنتی، امنیت بیشترین نگرانی است. هکرها روش های جدیدی را برای حمله به وب سایت، تخریب یا تغییر شکل ظاهری وب سایت تست میکنند که اگر رعایت نشود، میتواند ارزش کسب و کار شما را کاهش دهد. بیشتر CMS ها منبع باز هستند و همچنین تغییرات کد برای همه باز است؛ بنابراین علاوه بر این، در معرض تهدیدات امنیتی آسیب پذیر است. وب سایت های ساخته شده با استفاده از PHP، در مقایسه با CMS ایمن تر هستند. از آنجا که سایت هایی که با PHP طراحی شده اند از کد سفارشی استفاده میکنند، شکستن امنیت آنها دشوارتر است.

از نظر انعطاف پذیری

بر اساس نیازهای شغلی، وب سایت شما ممکن است دارای عملکردهای مختلف باشد. معمولا شما میخواهید وب سایت، عملیاتی مستقل انجام دهد و همچنین با سیستم های متعددی ارتباط برقرار کند. از آنجا که سایت های CMS در برنامه ها، عملکردهای مختلفی دارند، این برنامه ها چندان متنوع نیستند و از آنجا که برنامه ها از قبل ساخته شده اند، خلاقیت معمولاً محدود میشود. PHP دارای عملکردهای متنوعی از کتابخانه است و ممکن است به راحتی بیشتر، براساس خواسته های تجاری سفارشی شود.

از نظر تجربه کاربر

CMS، مدیریت محتوای وب سایت را بسیار آسان میکند. مدیران سایت میتواند اطلاعات موجود در وب سایت را بدون مشکل تغییر دهند. در طراحی سایت با PHP، توسعه دهندگان باید به طور خاص از توابع کتابخانه و ابزارهای خاص برای ایجاد رابط های آسان برای وب سایت ها استفاده کنند. بنابراین، اگر میخواهید تجربه کاربر را بهتر کنید، انتخاب CMS انتخاب بهتری خواهد بود.

از نظر بروزرسانی

بروزرسانی وب سایت کسب و کارها، خود با جدیدترین توابع، اساساً لازم است. CMS تقریباً هر ماه بروزرسانی میشود. حتی اگر بروز نشود، وب سایت کار میکند؛ اما سایت به همین راحتی دارای امنیت نخواهد بود. اکثر چارچوب های PHP دارای بروزرسانی هستند، هر چند ماهانه. برخی از آنها شش ماه بدون بروزرسانی میمانند و همچنان ایمن و کاربردی هستند.

CMS یا PHP؟ کدام یک انتخاب صحیح تری است؟

حال که ویژگی های طراحی سایت با PHP نسبت به CMS را با هم مرور کردیم، انتخاب PHP یا CMS کاملاً به این بستگی دارد که یک توسعه دهنده مایل به صرف چه مقدار زمان است؟ و چقدر شخص میخواهد پروژه شما انعطاف پذیر باشد؟ به طور خلاصه، برای به حداقل رساندن خطر وقفه جدی در وب سایت خود، شرکت خدمات طراحی سایت اختصاصی مناسبی را انتخاب کنید که دارای مهارت کافی برای دانستن جوانب مثبت و منفی هر راه حل باشد. انتخاب بهترین شرکت خدمات توسعه وب، میتواند وضعیت کسب و کار را ارتقا بخشد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.